Ik vind het heel gaaf, Erna!
Ik wens je toe dat het je dichter bij God brengt!
wina schreef:Ga er niet te krampachtig mee om, en ga vooral niet op eigen houtje zo.n lange tijd vasten.
"t Is net als Joris zegt, het is geen boetedoening hoor.
Tsja ik weet het... maar ik merk wel dat als er niet iets is wat me er continu aan herinnert dat ik me met God bezig moet houden, dat mijn bidden en bijbel lezen dan vaak verwatert. Juist door te vasten word je iedere keer eraan herinnerd dat je dat deed om dichter bij God te komen.
Of vasten dan de juiste manier is, dat weet ik inderdaad ook niet. Zoals ik er nu tegenaan kijk, zou het in mijn geval meer iets zijn om mee te koop te lopen, van kijk mij nou eens vroom en christelijk doen, in plaats van dat ik op dit moment oprecht kan vasten... en dan kun je het inderdaad maar beter laten:
Mattheus schreef:(6:16) En wanneer gij vast, toont geen droevig gezicht, gelijk de geveinsden; want zij mismaken hun aangezichten, opdat zij door mensen mogen gezien worden, als zij vasten. Voorwaar ik zeg u, dat zij hun loon reeds hebben
Ik vind trouwens wel dat er wat mij betreft binnen Christelijk Nederland meer gevast mag worden!
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.
Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)