Ik heb net het boek 'Spelen met vuur' gelezen. (Auteur Janwillem Blijdorp). In dit boek gaat het over het ouijabord (glaasje draaien). Glaasje draaien is iets wat steeds populairder wordt onder jongeren. Voor de mensen die niet precies weten wat het inhoud: Met glaasje draaien, roep je een geest op, die werkt door je onderbewuste. Je onderbewuste komt dus boven. Je kunt in contact komen met overleden familieleden. Meestal zijn de geesten die je oproept verongelukt of vermoord.
Het gaat mij er nu niet om hoe gevaarlijk het is, want het is ontzettend gevaarlijk! Laat je er niet mee in! Je kunt erdoor bezeten raken van de duivel.
Het gaat mij er meer om, hoe het kan dat je geesten kunt oproepen. Mensen die zich bezig houden met het ouijabord, zeggen, dat het geesten zijn die nog een opdracht te vervullen hebben op aarde of die door mensen naar het licht gestuurd moeten worden.
Als je bent overleden gaat je ziel naar de hemel of naar de hel. Maar geldt dat dan automatisch ook voor je geest? Of kan deze terug gaan naar de aarde?
(Btw: de geest van Samuel is ook door een waarzegster opgeroepen. 1 Samuel 28 )