Verder heb ik genoeg van en over de EO gelezen om tot de volgende stelling te komen: de hele EO is voor mij - voorzover ik de EO ken! - verwerpelijk en verfoeilijk. Dominee (.......) zei het heel crue, maar ik denk heel terecht: EO staat voor eeuwige ondergang!
Ik ben er gewoon helemaal kapot van. Ondank de goede bedoelingen waarmee het gezegd zou zijn, dit mag toch nooit!!
Je kan je ergens niet lekker bij voelen, niet gewend zijn, het afkeuren, maar mag je zo praten??!!
Ik ben echt shocked, ik ken iets teveel christenen vanuit mijn afstuderen, die veel voor de EO bezig zijn. Dit zijn mensen die zo gedreven zijn om niet gelovigen over God te vertellen, die zoveel liefde uitstralen en zo dicht bij de Heere leven. En de meesten hebben inmiddels al een paar jaar van hun leven aan de zending gegeven!! Maar de EO staat voor de hel volgens deze dominee!!! wat erg, wat erg dat je dat over je lippen krijgt. Ondanks dat je je niet zou thuis voelen bij de EO.
Hoe kan je zo praten als je een kind van God bent? Ik snap dat gewoon niet. Echt niet. Zo liefdeloos: haha, wacht maar. ze gaan lekker naar de hel met hun ingebeelde evangelisatie, hun gospel en hun tv. Zo komt het op me over! Komt het omdat ze te bekrompen kijken?
Jagen we alle Afrikanen met hun trommels en hun dansen dan ook maar naar de hel omdat het niet naar Luther en Calvijn is? Wat is onze reformatorische calvinistische cultuur en traditie nu in wereldperspectief? Een cultuur die je absoluut mag koesteren, maar toch niet tot heilig verklaren en de rest tot verdoemenis?? Hoe durf je zo te oordelen, een oordeel die alleen in Gods hand is.Mag je dan alles als je dominee bent?
Help, ik ben echt heel verdrietig en verward hiervan....