Charismatische kerken: goed of slecht?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

HereIam
Mineur
Mineur
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 jan 2004 12:09

Berichtdoor HereIam » 22 feb 2004 14:38

Om het even een meer persoonlijk tintje te geven:

Wie heeft er hier ervaringen in het spreken van vreemde talen/tongen? Deel het, niet om jezelf maar om God de eer te geven en toch stichting van anderen.

Shalom

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23584
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 23 feb 2004 03:31

Ik denk dat je dan hier op het verkeerde forum zit..... Kun je beter es op soul survivor kijken of bij een pinkstergemeente, daar kun je die mensen wel vinden.

Gebruikersavatar
@mic
Majoor
Majoor
Berichten: 1620
Lid geworden op: 10 aug 2003 14:07
Locatie: Krabbendijke/ Delft
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 feb 2004 12:36

ervaring in de zin van van dichtbij meegemaakt wel. Maar ik spreek het zelf niet (ook nooit op toegelegd) maar ik ken wel een aantal goede vrienden die dat wel doen.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

HereIam
Mineur
Mineur
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 jan 2004 12:09

Berichtdoor HereIam » 29 feb 2004 22:13

Heyz Marnix,

Je hoeft niet perse naar de charismatische hoek, om mensen te ontmoeten die de gaven van de Geest kennen. Gelukkig niet. Een groot gedeelte van deze mensen zit ook gewoon in de kerken.

Ik begrijp ook dat het bij SS gemeengoed is. Daarom vraag ik het bewust ook hier ;)

Shalom!

Gebruikersavatar
wina
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 jun 2003 16:36
Locatie: N- Holland

Berichtdoor wina » 01 mar 2004 14:05

HereIam schreef:Heyz Marnix,

Je hoeft niet perse naar de charismatische hoek, om mensen te ontmoeten die de gaven van de Geest kennen. Gelukkig niet. Een groot gedeelte van deze mensen zit ook gewoon in de kerken.

Ik begrijp ook dat het bij SS gemeengoed is. Daarom vraag ik het bewust ook hier ;)

Shalom!


Nou....groot gedeelte, dat is wat overdreven, maar inderdaad ze zijn er, en het worden er al meer, want de ogen worden geopend en men gaat al meer zelf de bijbel onderzoeken, en geloof maar dat fora als deze ook meewerken.
Ik, als evangelische zou gerust wat meer mee willen praten over dit onderwerp, maar alle keren stuit mij de aanhef van dit topic tegen de borst : Charismatisch goed of slecht, dan vraag ik mij af : Wordt dit de gemeenteleden voorgehouden ?
Weest blij in de Heer !

Vin

Berichtdoor Vin » 01 mar 2004 14:23

wina schreef:Ik, als evangelische zou gerust wat meer mee willen praten over dit onderwerp, maar alle keren stuit mij de aanhef van dit topic tegen de borst : Charismatisch goed of slecht, dan vraag ik mij af : Wordt dit de gemeenteleden voorgehouden ?

Hoe zou je dan kunnen bespreken of iets van God is of niet? "Charismatisch, goed of bijna goed"?

Bovendien worden mijn ogen inderdaad geopend als ik zelf de bijbel lees en dan kom ik toch echt niet bij de charismatische kerken uit. Met andere woorden; Zo simpel lijkt 't niet te zijn.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23584
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 01 mar 2004 14:38

Ga dan praten over wat er wel en niet goed is volgens jou in de evangelische kerken.

Goed of slecht is zo zwart/wit en met zwart/wit-discussies bereik je niet veel. Je kunt een kerk niet zwart maken omdat je het op een paar puntjes niet met elkaar eens bent.

Wit of Zwart
Goed of slecht.
Leven of Dood
Waar hangt het van af? Van geloof in Jezus. Geloof je in Hem? Dan ben je door Hem wit als sneeuw.
Goed dus...

Daarom kun je niet zeggen: Een evangelische gemeente is slecht. Daarmee maak je witte mensen zwart.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 58 gasten