eo-jongerendag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Jo met de banjo
Verkenner
Verkenner
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 dec 2003 17:13
Locatie: Urk
Contacteer:

eo-jongerendag

Berichtdoor Jo met de banjo » 16 jan 2004 20:50

beste lezers,

Bij godsdienst hebben wij een video van de eo-jongerendag gezien. Hierdoor zijn er grote discussies ontstaan met de leraar en de klas. Nou ben ik erg nieuwsgierig hoe jullie hierover denken. vandaar deze topic.

Gebruikersavatar
cire
Sergeant
Sergeant
Berichten: 388
Lid geworden op: 20 jun 2003 21:37
Locatie: Leiden

Berichtdoor cire » 16 jan 2004 21:24

Doe effe zoeken

Gebruikersavatar
@mic
Majoor
Majoor
Berichten: 1620
Lid geworden op: 10 aug 2003 14:07
Locatie: Krabbendijke/ Delft
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 16 jan 2004 21:40

Er zijn dingen waarvan ik denk moet dat nou (het volume :mrgreen:), maar de vruchten zijn er. Ik ga er elk jaar met plezier naartoe.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Gebruikersavatar
sweap
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 14 sep 2002 13:35
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 16 jan 2004 22:26

ben er nu 2 jaar geweest. ik hoop DV in juni weer te gaan.
sommige dingen zou ik zelf anders doen, idd @mic, het volume :roll: , en wat mij betreft geen Toby achtige verschijnselen, maar verder zie ik om mij heen dat het vruchten afwerpt. ik vind het ook erg mooi om met zoveel mensen God te aanbidden dmv zingen. en afgelopen jaar vond ik Ouweneel erg mooi met zn preek.

maar jo, als je t echt zelf wilt weten, moet je gaan kijken. want ja, ik kan nu wel zeggen of ik het wel of niet mooi/goed/opbouwend vind, maar dat moet ieder toch voor zich bepalen.

Gebruikersavatar
martinm81
Verkenner
Verkenner
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mei 2003 19:56
Contacteer:

Berichtdoor martinm81 » 17 jan 2004 00:40

de eo jongerendag. ik ben wel eens geweest. in me eentje dan. en toen ik daar zo was, in en volle arena, moest gelijk denken, hoe mooi zal het daarlijk zijn. Het is soms best jammer dat er teveel "christelijke wereldse"muziek wordt gebruikt, maar er zijn mensen die daarvan houden, en dat moet je kunnen respecteren. Ik zou er een hele praise dag van maken.

Wat ik wel jammer vond, dat sommige mensen gek werden als een bekende zinger of zangeres kwam. dan had ik het gevoel, tja, je kan natuurlijk te ver gaan.

Maar die eo jongerendag, opzich een hele ervaring.

martin

Gebruikersavatar
everlastingman
Mineur
Mineur
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 feb 2003 16:45

Berichtdoor everlastingman » 17 jan 2004 02:39

martinm81 schreef:Het is soms best jammer dat er teveel "christelijke wereldse"muziek wordt gebruikt, maar er zijn mensen die daarvan houden, en dat moet je kunnen respecteren.


"christelijke wereldse" muziek? Interesant, leg mij deze term eens uit en ligt dat bijbels toe met jouw definitie van werelds of niet werelds. Ben benieuwd wat eruit komt.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat Michael W Smith zich daar te buiten deed aan zijn achtergrond-zangeressen en dat Toby Mac Ladderzat het podium besteeg en achter af de meiden van Zoegirl meenam in zijn hotel kamer voor een heet nachtje. "lol"
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 17 jan 2004 10:19

wat is het verschil tussen de muziek van de wereld en van die christelijk (tussen haakjes) muziek? Eerlijk gezegd zie ik er niet zoveel verschil in tussen de wereld en tussen de wereld van Christus.... (mij denkend aan: die felle (disco) lampen etc.)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 jan 2004 10:51

Hoe was die discussie in de klas dan?

Gebruikersavatar
JopieK
Mineur
Mineur
Berichten: 134
Lid geworden op: 24 okt 2003 08:54
Locatie: Enschede
Contacteer:

Berichtdoor JopieK » 17 jan 2004 14:29

Het is altijd de vraag bij alles wat we doen:
Wie staat centraal.
o.a.:
- Satan
- De mens
- Wij zelf
- God / Christus

Als dat laatste het geval is en daar heb ik geen twijfels over @ de jongerendag dan is het lijkt me geen probleem. Ik betreur sommige reacties hier, gaan daar helaas helemaal niet op in.
Men zij van Christus zelf ook dat Hij de satan had en welk een verschikkelijke dingen zegt Hij dan als Rechtvaardig Rechter over zulke mensen.
Cognito Ergo Credo, Credo Ergo Sum

Gebruikersavatar
@mic
Majoor
Majoor
Berichten: 1620
Lid geworden op: 10 aug 2003 14:07
Locatie: Krabbendijke/ Delft
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 17 jan 2004 15:02

Mijn indruk is dat het toch wel minstens 70% om Christus draait, ik vind dat af en toe de artietsen wel te veel aandacht krijgen, maja, ik ben waarschijnlijk iets te veel als nuchtere zeeuw opgevoed :wink:
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 jan 2004 16:07

Wij zijn er enkele malen geweest, en mijn kids zijn ook de laatste jaren zelf met vrienden en vriendinnen geweest, altijd heel erg enthousiast. Het is heel erg leuk en de sfeer is toppie!

caprice

Berichtdoor caprice » 17 jan 2004 16:52

Ds. W. Pieters had daar onlangs een vraag over beantwoord hier op Refoweb, maar daar ontstond wel nogal commotie over. :roll:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 jan 2004 17:41

Wat voor vraag dan?

Gebruikersavatar
Jo met de banjo
Verkenner
Verkenner
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 dec 2003 17:13
Locatie: Urk
Contacteer:

Berichtdoor Jo met de banjo » 17 jan 2004 17:53

aragorn schreef:

HOE WAS DIE DUSCSSIE IN DE KLAS DAN?



de discussie ging o.a. over of de mensen die er komen komen voor de artiesten of voor God, of de mensen zo enthousiast zongen door de muziek of door God. daarnaast begon de leraar nog over de kleding. maar de kleding vind ik niet zo belangrijk. dat zijn van die bijzaken.

Gebruikersavatar
Invincible
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 07 nov 2002 12:34
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Invincible » 17 jan 2004 17:57

Niet zeuren.
EO-Jongerendag is de dag van het jaar.
Simpel.

Afbeelding

No kiddin'.
..


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 68 gasten