eo-jongerendag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mar 2004 13:25

johannes1 schreef:of des te meer

ben je er geweest?

Gebruikersavatar
@mic
Majoor
Majoor
Berichten: 1620
Lid geworden op: 10 aug 2003 14:07
Locatie: Krabbendijke/ Delft
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 18 mar 2004 13:35

johannes1 schreef:of des te meer
Ik geef nu commentaar maar ga er niet heen want dan kan ik schijnheilig zeggen dat ik anders wel eens veel commentaar zou hebben (maar ik ben eigenlijk bang dat het dan wel eens onterecht zou blijken te zijn)
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2004 14:01

johannes1 schreef:of des te meer


Ik ben er inderdaad ook bang voor... als je ergens gaat kijken en je bent van tevoren al bevooroordeeld ga je alleen maar proberen meer problemen te zien en te maken terwijl ze er misschien helemaal niet zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 mar 2004 14:25

of de vooroordelen zijn waar, marnix
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mar 2004 14:32

Nogmaals: ben je er geweest, johannes?

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 18 mar 2004 14:32

Of er zijn meer oordelen ja, dat zou kunnen. Maar veroordeel niet voordat je er persoonlijk kennis van heb genomen op de EO jongerendag zelf, johannes.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 mar 2004 14:33

nee ben er niet geweest, maar ik reageerde op keukentje


keukentje schreef:iedereen die hier tegen is en er nog nooit geweest is moet gaan dan is commentaar veel minder

ik wilde maar zeggen of het commentaar wordt des te meer.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mar 2004 14:35

johannes1 schreef:nee ben er niet geweest, maar ik reageerde op keukentje


keukentje schreef:iedereen die hier tegen is en er nog nooit geweest is moet gaan dan is commentaar veel minder

ik wilde maar zeggen of het commentaar wordt des te meer.


Je hebt geen enkele grond om daar uitspraken over te doen als je er niet geweest bent. Want nu ga je commentaar leveren op grond van jou idee hoe het er aan toe zou moeten gaan. En als je dan ook nog eens uitspraken gaat doen over wat jou zou overkomen als je er echt zou zijn wordt het wel erg veel geleuter in de ruimte zonder kennis van zaken.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 mar 2004 14:43

keukentje zegt dat als je daar naar toe gaat het commentaar minder wordt, maar stel ik ga maar blijf bij mijn mening dan heb ik nog steeds hetzelfde commentaar als van voor dat ik geweest ben.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 18 mar 2004 14:48

Sorry, Joh. maar volgens mij heb je geen oogkleppen op. Tenminste een normaal mens wordt geboren zonder.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 mar 2004 14:49

ik heb geen oogkleppen op nee. dat heb je goed gezien sabra
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mar 2004 15:03

johannes1 schreef:keukentje zegt dat als je daar naar toe gaat het commentaar minder wordt, maar stel ik ga maar blijf bij mijn mening dan heb ik nog steeds hetzelfde commentaar als van voor dat ik geweest ben.

maar je hebt geen enkele reden om nu aan te nemen dat het dan meer zou zijn

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2004 16:03

Gelukkig bepaalt jou mening niet of die vooroordelen waar zijn of niet. Of je er naar toe gaat of niet maakt me niet uit... ik weet, zie en ervaar dat God de EO-jongerendag gebruikt voor Zijn doel.... dan kunnen mensen nog zo klagen dat het niet goed zou zijn.... maar laat God zien dat Hij daar anders over denkt :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 mar 2004 16:36

zo zie jij het marnix, maar ik blijf me bedenkingen houden. maar we zitten nu op blz 31 ofzo en we komen er toch niet uit. en ik ben bang dat we weer van voor af aan beginnen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

caprice

Berichtdoor caprice » 18 mar 2004 17:01

Misschien goed om dit ook hier te plaatsen:

Reformatorische mensen leven vanuit tradities. Hebben hun eigen cultuur. Hun eigen muziek, kleding, manier om hun geloof te beleven.

Voor het woord 'reformatorische' kun je ook 'evangelische' of 'Afrikaanse', 'Russische', of 'Amerikaanse' zetten.

Laten we die man in de (O)GG niet veroordelen die zo mag genieten van het zingen van Psalmen. Met het orgel. Langzaam. Stichtelijk. Die zo zijn geloof mag uiten. En met tranen in de ogen de volgende regels zingt:
'Hij kan, en wil, en zal in nood.
Zelfs bij het naad'ren van de dood!
Volkomen uitkomst geven.'
Daarin komt het oprechte geloof tot uiting. Daar voelt hij zich bij thuis, bij deze manier van God loven.

Maar laten we ook niet de Afrikaan met zijn pauk of een evangelische met zijn opwekkingsliederen veroordelen. Het is cultuurgebonden, die geloofsuiting, die misschien wel het beste in muziek geuit kan worden.

De christenen over de hele wereld, hoe of waar dan ook hebben allemaal vaste punten in de geloofsbeleving en variabele punten in hun geloofsbeleving. Een voorbeeld van die vaste punten, die je overal zal tegenkomen: Ellende, verlossing en oprechte dankbaarheid.
Varierende manieren van geloofsbeleving liggen aan de cultuur, de tradities, opvoeding en karakter.
Er zijn christenen die erg geloven vanuit hun gevoel, maar er zijn ook christenen die het meer vanuit hun verstand benaderen.

Evangelisch en reformatorisch zijn gewoon twee subculturen, en dat we elkaar niet altijd begrijpen bewijst dit topic wel.
Wij zien gevaren die evangelischen niet zien.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten