Waarom zo moeilijk over de TV zie ook een Internet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ICT-er
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Waarom zo moeilijk over de TV zie ook een Internet

Berichtdoor ICT-er » 10 jan 2004 18:40

Ik heb een vraag en ik wil eigenlijk wel eens weten hoe jullie er over denken.

Waarom doen mensen vaak zo moeilijk over een TV terwijl ze wel gewoon open internet hebben

Op de TV is het je keuze om "de zonde" op te zoeken door te zappen terwijl op het internet krijg je alles toegeworpen zonder dat je er om vraagt

Ik hoor het graag.

Gr.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 jan 2004 18:42

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 jan 2004 18:43

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 jan 2004 18:44

ICT-er
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ICT-er » 10 jan 2004 18:49

Dankje

Maar reageer eens op mijn vraag!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Waarom zo moeilijk over de TV zie ook een Internet

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 jan 2004 18:54

ICT-er schreef:Ik heb een vraag en ik wil eigenlijk wel eens weten hoe jullie er over denken.

Waarom doen mensen vaak zo moeilijk over een TV terwijl ze wel gewoon open internet hebben

Op de TV is het je keuze om "de zonde" op te zoeken door te zappen terwijl op het internet krijg je alles toegeworpen zonder dat je er om vraagt

Ik hoor het graag.

Gr.

ik weet dat ook niet en vraag het mij ook af...........
ik heb zelf gewoon tv en open internet... ik zie er niks verkeerds in eigenlijk.. en ja er staan verkeerde dingen op, maar ja die moet je dus niet bekijken daar moet je sterk in zijn

Vin

Berichtdoor Vin » 10 jan 2004 18:54

ICT-er schreef:Op de TV is het je keuze om "de zonde" op te zoeken door te zappen
Nou ja dat is tegenwoordig ook relatief. Ze schijnen bij de televisie te denken dat iedereen die 's nachts nog wakker is sexueel gefrustreerd is. Als ik dan een onschuldige film, natuurdocumantaire of wat dan ook zit te kijken krijg ik onsmakelijke reclameblokken voorgeschoteld.

Maar ja, 't wachten is dus op een reactie van iemand zonder tv 8)

André

Berichtdoor André » 11 jan 2004 22:42

ICT-er schreef:Dankje

Maar reageer eens op mijn vraag!

Uhm, wat denk je er zelf van?

Ik denk dat je een eigen verantwoording hebt in deze!!

Misschien wil je hier ook nog eens lezen?
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t ... n+internet

PaLPiTaTioN

Berichtdoor PaLPiTaTioN » 12 jan 2004 00:03

ICT-er schreef:Ik heb een vraag en ik wil eigenlijk wel eens weten hoe jullie er over denken.

Ik hoor het graag.

Gr.

Ik weet niet waarom mensen zo moeilijk doen over tv. Overigens krijg je op het Internet niet alles toegeworpen zonder erom te vragen. Als je geen gekke dingen doet met je e-mailadres, en geen gratis adres hebt, dan zul je niet snel last krijgen van spam. En porografische popups staan alleen bij sites die je niet per se hoeft te bezoeken. Tenzij je bij astalavista op bezoek gaat, maar dan doet een popupkiller wonderen Afbeelding

En dat geldt tevens voor den televisie.

caprice

Berichtdoor caprice » 12 jan 2004 07:28

Vin schreef:Maar ja, 't wachten is dus op een reactie van iemand zonder tv 8)

Je wachten is beloond, want wij hebben geen tv, maar ook geen open internet.
Ik ben tegen beide.

Waarom wel gefilterd internet en geen televisie? Op dat gefilterde internet kun je kerkelijk nog veel nuttige dingen vinden, en ook nuttige dingen zoals bekeringsgeschiedenissen, preken (van oudvaders, zie website onder dit bericht) en verschillende sites over kerken en Christendom.
Op de televisie lezen ze geen preek van een oudvader, en een bekeringsgeschiedenis wordt er ook niet zo vaak verteld, dacht ik.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 12 jan 2004 08:26

Caprice, op tv worden veel kerkdiensten uitgezonden, niet alleen door de EO, KRO, IKON, maar ook door regionale zenders, in mijn geval is dat TV Rijnmond. Daarnaast heb je nog de Zendtijd Voor Kerken, deze tijd wordt ook altijd gevuld met een kerkdienst.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 12 jan 2004 08:35

Ik snap de combinatie open internet- geen tv ook niet zo.
Temeer daar je heel veel televisieprogramma's dan via internet kunt bekijken.
En ik krijg trouwens enorm veel spam via mijn werkadres met de meest ranzige zooi. Erger dan wat ik op tv zie!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jan 2004 09:14

caprice schreef:

Ik ben tegen beide.

Waarom wel gefilterd internet en geen televisie? Op dat gefilterde internet kun je kerkelijk nog veel nuttige dingen vinden, en ook nuttige dingen zoals bekeringsgeschiedenissen, preken (van oudvaders, zie website onder dit bericht) en verschillende sites over kerken en Christendom.
Op de televisie lezen ze geen preek van een oudvader, en een bekeringsgeschiedenis wordt er ook niet zo vaak verteld, dacht ik.

alsof je enige vrijetijdsbesteding oudvaders lezen en bekeringsgeschiedenissen aanhoren moet zijn.....

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 12 jan 2004 10:14

tv op zich is niets mis mee, hoe gebruik je het? dat is het punt.
open internet op zich is niets mis mee, hoe gebruik je het? dat is het punt.

ik kijk nooit tv, al heb ik er wel een, omdat als ik gaat kijken er nooit meer achter vandaan kom. dan is mn hele avond weg om het zomaar te zeggen, en zap ik me eigen een slag in het rond.
internetten doe ik alleen op sites die met godsdienst te maken hebben. ook al heb ik open internet, verkeerde sites trekken me absoluut niet(meer).
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

caprice

Berichtdoor caprice » 12 jan 2004 16:15

Sabra schreef:Caprice, op tv worden veel kerkdiensten uitgezonden, niet alleen door de EO, KRO, IKON, maar ook door regionale zenders, in mijn geval is dat TV Rijnmond. Daarnaast heb je nog de Zendtijd Voor Kerken, deze tijd wordt ook altijd gevuld met een kerkdienst.

Maar dat zullen wel geen reformatorische predikanten zijn. Als het van die mensen zijn zoals Ter Linden, dan hoeft het voor mij niet.

trijntjejohanna schreef:
caprice schreef:

Ik ben tegen beide.

alsof je enige vrijetijdsbesteding oudvaders lezen en bekeringsgeschiedenissen aanhoren moet zijn.....

Nee hoor, maar ik noemde het als voorbeeld zodat je het kunt vergelijken wat nu op TV is. En op internet is dit wel te vinden, maar dat betekent niet dat je er altijd naar moet zoeken hoor. :wink:

Terug naar “Archief”