Laatst had ik een gesprek met iemand, en die durfde te beweren dat Jezus alleen naar deze aarde is gekomen voor de uitverkorenen.
Wie onderschrijft dit en waarom, en wat zijn de zogenaamde bijbelse argumenten voor deze dwaalleer?
Moderator: Moderafo's
Ik vermoed dat ermee bedoeld wordt: Jezus is gestorven voor zondaren die hem aannemen, die hem aannemen zijn ook uitverkoren, dus is Jezus naar de aarede gekomen voor de uitverkorenen. Maar dat betekent dat je hier werkt met voorzien geloof, en dat wordt door de DL als dwaalleer gezien.Sabra schreef:Laatst had ik een gesprek met iemand, en die durfde te beweren dat Jezus alleen naar deze aarde is gekomen voor de uitverkorenen.
Wie onderschrijft dit en waarom, en wat zijn de zogenaamde bijbelse argumenten voor deze dwaalleer?
Misschien moet je het geheel van de DL nog eens lezen, dan weet je precies wat ze verwerpen en wat ze voorstaan.@mic schreef:Ik vermoed dat ermee bedoeld wordt: Jezus is gestorven voor zondaren die hem aannemen, die hem aannemen zijn ook uitverkoren, dus is Jezus naar de aarede gekomen voor de uitverkorenen. Maar dat betekent dat je hier werkt met voorzien geloof, en dat wordt door de DL als dwaalleer gezien.Sabra schreef:Laatst had ik een gesprek met iemand, en die durfde te beweren dat Jezus alleen naar deze aarde is gekomen voor de uitverkorenen.
Sabra schreef:Laatst had ik een gesprek met iemand, en die durfde te beweren dat Jezus alleen naar deze aarde is gekomen voor de uitverkorenen.
hijwel schreef:Sabra schreef:Laatst had ik een gesprek met iemand, en die durfde te beweren dat Jezus alleen naar deze aarde is gekomen voor de uitverkorenen.
Als je het vanuit Gods kant bekijkt is dit wel juist. Maar het is onjuist om dit te zeggen. Omdat dat het aanbod van Genade niet is.
God is naar de aarde gekomen om de wereld zalig te maken van zonde.
Dit is het aanbod.
Verder als je het bekijkt vanuit Gods kant (wat we niet moeten doen) is het wel juist. Want God weet wie er zalig worden. God is alwetend, dus kun je stellen dat Jezus op aarde is gekomen om te sterven voor de mensen die in Hem geloven. Hij is niet gestorven voor de mensen die niet naar Hem hebben gezocht en of niet geloven.
Ik heb het gevoel dat ik het verkeert kan hebben, maar ik heb wel het idee dat het zo geleerd wordt door de ger. gem. en reformatoren.
Hij is niet gestorven voor de mensen die niet naar Hem hebben gezocht en of niet geloven.
bloempie19 schreef:hijwel schreef:Hij is niet gestorven voor de mensen die niet naar Hem hebben gezocht en of niet geloven.
Jezus zegt: Ik ben gevonden van hen die naar Mij niet zochten en die naar Mij niet vraagden.
Wij zoeken God niet vanuit onszelf. Het is God die in ons werkt.
Ik ben gekomen niet voor rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten