Wat is roeping???

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 03 jan 2004 13:26

Let eens op wat jouw aandachtsgebied is. Mijn aandachtgsgebied is jongeren en mijn roeping ligt bij christelijke jongeren ben ik achter gekomen. Jongeren komen bij mij altijd terug: ik kijk naar tv programmas over jongeren(zwerfjongeren, achterstandsjongeren, evangelisatie onder jongeren, praiseavonden), ik geef aan goeie doelen met jongeren als doelgroep: cliniclowns, astmafonds, yfc, enzovoort.
Ik geloof dat iedereen een thema heeft.


Mijn zusje werkt bij een ziektekostenverzekeraar en die heeft als aandachtsgebied de zieken: kankerfonds, diabetes, enzovoort. Haar roeping ligt geloof ik in het bezoekteam van de gemeente waar ze een mooie rol in vervult.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Berichtdoor Saskia » 05 jan 2004 09:50

Ik denk dat het bij een roeping ook wel belangrijk is dat je ook de consequenties aanvaardt van de moeilijke dingen. Een roeping is dus niet alleen wat je graag wil, maar iets waar je ervan uitgaat dat het iets is waar de Heere je voor geroepen heeft.

Ik bedoel ongeveer: Ik ga zomers in m'n vakantie ook graag naar een Oostblok-land om daar een aantal weken te helpen. En eregns zie ik dat ook wel als een opdracht. Maar het is toch ook wel een beetje avontuur, ik doe dat ook echt voor de lol. En als er dan moeilijke dingen zijn weet ik toch dat het vakantie is en dat ik er niet altijd ben.
Bij een roeping lijkt me dat toch anders, daar kun je niet onder moeilijke dingen uitkomen.

Gebruikersavatar
meschianza
Majoor
Majoor
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 dec 2002 16:48
Locatie: De mooie stad Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 09 jan 2004 10:44

Hebben in principe niet alle christenen een roeping meegekregen in de bijbel? Die helaas erg vaak terzijde wordt geschoven onder het mom 'ik voel me niet geroepen'

Namelijk om zorg te dragen voor je naasten en ze lief te hebben. Dat kan al heel klein beginnen. En vanuit die basis kan God je op een plek brengen waar jij je talenten kan inzetten en wat je geestelijk en lichamelijk aankan. Hetzij als zendeling in Zimbabwe, hetzij in de gaarkeuken van het leger des heils.
Of gewoon op een werkvakantie naar de oostbloklanden.

Soms denk ik wel eens, dat een zorgzame vrouw die haar kinderen liefdevol groot brengt en boodschappen doet voor de zieke buurvrouw in Gods ogen net zulk mooi en goed werk doet als een evangelist in Antartica.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Gebruikersavatar
@mic
Majoor
Majoor
Berichten: 1620
Lid geworden op: 10 aug 2003 14:07
Locatie: Krabbendijke/ Delft
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 09 jan 2004 11:10

Dat zou goed kunnen, aangezien er in antartica niet zo veel te evangeliseren valt :wink:
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten