waarom wil ik altijd meer???

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

waarom wil ik altijd meer???

Berichtdoor parkiet » 14 dec 2003 13:41

Ik weet dat ik alleen uit genade leven mag... ik weet dat ik zelf niet heb verdiend dat ik Zijn kind mag zijn... ik ben dus heel dankbaar dat ik dat toch mag zijn... dat is het allermooiste wat ik hebben kan... maar toch... nog altijd wil ik wel een fijn leven, fijne vrienden, hopelijk later ook een man en kinderen... geluk in mijn leven, voldoende geld om prettig te kunnen leven enzo... ik wil zoveel meer dan alleen het leven met God... terwijl ik weet dat dat het enige is wat echt telt, waar ik echt wat aan heb....

meer mensen die dit herkennen?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

joris

Re: waarom wil ik altijd meer???

Berichtdoor joris » 14 dec 2003 13:50

parkiet schreef:Ik weet dat ik alleen uit genade leven mag... ik weet dat ik zelf niet heb verdiend dat ik Zijn kind mag zijn... ik ben dus heel dankbaar dat ik dat toch mag zijn... dat is het allermooiste wat ik hebben kan... maar toch... nog altijd wil ik wel een fijn leven, fijne vrienden, hopelijk later ook een man en kinderen... geluk in mijn leven, voldoende geld om prettig te kunnen leven enzo... ik wil zoveel meer dan alleen het leven met God... terwijl ik weet dat dat het enige is wat echt telt, waar ik echt wat aan heb....

wat zou er mis mee zijn om dat allemaal te willen/

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 14 dec 2003 15:54

ik wil zoveel meer dan alleen het leven met God...

Herkenning zal bijna iedereen hebben Parkiet, misschien dat je je vraag iets moet toespitsen waar jouw gevoel juist naar uit gaat.

Geeft je leven met God je niet genoeg voldoening?
Wil je bepaalde verlangens kwijt?
Heb je het idee dat ze niet goed samengaan, geloven samen met je wensen?

Anders kan de discussie misschien uitlopen op iets waar jouw eigenlijk vraag niet echt naar uit gaat.
sol lucet omnibus

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 14 dec 2003 19:14

kzal even proberen het een beetje uit te leggen...

ik ben blij dat ik Gods kind mag zijn... maar op de een of andere manier wil ik meer in mijn leven, lijk ik te denken dat k meer nodig heb om een fijn leven te leiden... alsof het leven met God mij niet genoeg is...

joris

Berichtdoor joris » 14 dec 2003 19:43

kijk, dat is de aartsleugen van Satan he. Kijk maa rin genesis.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 14 dec 2003 19:46

hmmm kun je je iets nader verklaren??? denk dat ik je ongeveer snap, maar kweet et niet zeker :S

joris

Berichtdoor joris » 14 dec 2003 20:36

Satan zag eva met God leven en gelukkig zijn en vertelde haar dat er meer mogelijk zou zijn! En dat God haar expres klein hield omdat HIj de grootste wilde zijn.

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 14 dec 2003 23:31

Ik denk ook vaak bij veel dingen "ik heb het wel achter me gelaten en andere dingen lijken me ook aan te spreken", maar elke keer als ik me op 1 of andere manier weer iets verder van God afbreng door te kijken of andere dingen ook niet een grotere plaats in mijn leven kunnen hebben, wordt ik weer aan mijn kraag teruggetrokken. Het is even leuk is mijn ervaring, maar het blijft niet genoeg boeien, het heeft niet genoeg diepgang.
Hoe meer je naar God toegaat en hierin volhardt, hoe minder je waarschijnlijk last zult hebben hiervan. Weinig mensen zetten zich ertoe om zo vaak en in allerlei situaties Gods Wil op te zoeken. Mijn overtuiging is dat die weg wel alle moeite loony in de vorm van vrede die je zal hebben met je leventje.
sol lucet omnibus

caprice

Berichtdoor caprice » 15 dec 2003 08:48

Wat geld en goed betreft kun je je misschien iets minder vaak door de satan rond laten leiden door het rijk van de Mammon, oftewel, ga niet winkelen. Daardoor wordt de hebzucht opgewekt. Bekijk als het niet nodig is ook geen reclamefolders.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 26 dec 2003 15:39

------ sorry, dit had ik niet willen zeggen --------

:( :( :( :( :cry: :cry: :cry: :cry:
Laatst gewijzigd door parkiet op 27 dec 2003 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.

joris

Berichtdoor joris » 26 dec 2003 16:33

de ultieme situatie om naar God toe te rennen.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: waarom wil ik altijd meer???

Berichtdoor essieee » 27 dec 2003 12:28

parkiet schreef:Ik weet dat ik alleen uit genade leven mag... ik weet dat ik zelf niet heb verdiend dat ik Zijn kind mag zijn... ik ben dus heel dankbaar dat ik dat toch mag zijn... dat is het allermooiste wat ik hebben kan... maar toch... nog altijd wil ik wel een fijn leven, fijne vrienden, hopelijk later ook een man en kinderen... geluk in mijn leven, voldoende geld om prettig te kunnen leven enzo... ik wil zoveel meer dan alleen het leven met God... terwijl ik weet dat dat het enige is wat echt telt, waar ik echt wat aan heb....

Ik wil niet zeggen dat dit per definitie fout is. Om bijv. je wens van een man en gezin te neme'; God zei zelf, het is niet goed dat een mens alleen zij.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 dec 2003 13:09

caprice schreef:Wat geld en goed betreft kun je je misschien iets minder vaak door de satan rond laten leiden door het rijk van de Mammon, oftewel, ga niet winkelen. Daardoor wordt de hebzucht opgewekt. Bekijk als het niet nodig is ook geen reclamefolders.

Niet juist denk ik maar ik ben bang dat dit aaridg off-topic is.
Ik vindt het heerlijk om even te winkelen, ik vindt het ook heerlijk om wat geld uit te geven. Niet omdat ik zo graag wat wil hebben, nee hoor ik heb het gewoon nodig en af en toe wat lekkers halen is ook wel lekker. Maar dat ik daar hebberig van wordt? nee daar geloof ik nx van. ik kijk nooit naar prijzen, als ik wat leuks zie koop ik het. Als ik iemand anders kan blij maken met wat leuks doe ik dat ook. Als er een zwerver aan het spelen is op straat vind ik het leuk om hem wat te geven. Die man zit er ook niet voor nx. En de winkeliers gung ik ook wel een extraatje.
Hebberigheid zit in je, en hebberigheid vermeid je niet door niet te gaan wikkelen en geld te gaan potten op de bank.

Verder wil ik natuurlijk nog even inhoudelijk reageeren op dit onderwerp :mrgreen:

Volgens mij is het "ik wil meer" heel goed.
Niet dat je meer moet gaan doen, nee laat God maar steeds meer in je leven doen.

Ik zag laatste een Beeldhouder en zag Hem bezig met een steen. Ik zag dat hij druk bezig was. Ik kon nog niet goed zien wat het moest worden. Ik vroeg Hem: "wat bent U eiigenlijk aan het doen?". Hij zij: "Ik ben bezig alles weg te halen wat geen hijwel is, zodat ik hijwel overhou, de hijwel zoals ik hijwel bedoel"

Ik hoef zelf niet stukjes weg te halen in mijn leven, nee! ik mag jezus toelaten om dit weg te halen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joris

Berichtdoor joris » 27 dec 2003 13:37

Toch fijn dat er meer mensen op de wereld zijn die willen groeien naar GOd. HEt onderstaande lied hoorde ik op de cd, ik ken het lied al jaren, maar vandaag kreeg ik er tranen van in mijn ogen. Past mooi in deze topic.

Vader, mijn God, ik aanbid u,
heel mijn hart is op U gericht,
Neem mjijn leven in uw hand,
hoed mijn ziel en mijn verstand
en laat uw vrede heersen in mijn hart.

Heilige Geest, U mijn Trooster,
maak mij sterk, hef mijn hoofd omhoog.
Heer, uw waarheid maakt mij vrij
en uw leven groeit in mij.
O, laat uw vrede heersen in mijn hart.

Heer, ik verlang zo naar meer van U,
vul mijn gedachtn tot eer van U.
Jezus, mijn Redder, reinigt U mijn ziel
en stort nieuw leven uit door uw Geest.
LEg uw kracht op mij,
uw liefde die geneest

HEilige Geest, U mijn Trooster,
maak mij sterk, hef mijn hoofd omhoog.
HEer uw waarheid maakt mij vrij
en uw leven groeit in mij.
o laat uw vrede heersen in mijn hart.
en stort nieuw leven uit door uw Geest.
Leg uw kracht op mij, uw liefde die geneest

opw 501

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 dec 2003 17:32

Ja het is zeker mooi, vooral als het voor je persoonlijk waarheid wordt!

Terug naar “Archief”