caprice schreef:Wat geld en goed betreft kun je je misschien iets minder vaak door de satan rond laten leiden door het rijk van de Mammon, oftewel, ga niet winkelen. Daardoor wordt de hebzucht opgewekt. Bekijk als het niet nodig is ook geen reclamefolders.
Niet juist denk ik maar ik ben bang dat dit aaridg off-topic is.
Ik vindt het heerlijk om even te winkelen, ik vindt het ook heerlijk om wat geld uit te geven. Niet omdat ik zo graag wat wil hebben, nee hoor ik heb het gewoon nodig en af en toe wat lekkers halen is ook wel lekker. Maar dat ik daar hebberig van wordt? nee daar geloof ik nx van. ik kijk nooit naar prijzen, als ik wat leuks zie koop ik het. Als ik iemand anders kan blij maken met wat leuks doe ik dat ook. Als er een zwerver aan het spelen is op straat vind ik het leuk om hem wat te geven. Die man zit er ook niet voor nx. En de winkeliers gung ik ook wel een extraatje.
Hebberigheid zit in je, en hebberigheid vermeid je niet door niet te gaan wikkelen en geld te gaan potten op de bank.
Verder wil ik natuurlijk nog even inhoudelijk reageeren op dit onderwerp
Volgens mij is het "ik wil meer" heel goed.
Niet dat je meer moet gaan doen, nee laat God maar steeds meer in je leven doen.
Ik zag laatste een Beeldhouder en zag Hem bezig met een steen. Ik zag dat hij druk bezig was. Ik kon nog niet goed zien wat het moest worden. Ik vroeg Hem: "wat bent U eiigenlijk aan het doen?". Hij zij: "Ik ben bezig alles weg te halen wat geen hijwel is, zodat ik hijwel overhou, de hijwel zoals ik hijwel bedoel"
Ik hoef zelf niet stukjes weg te halen in mijn leven, nee! ik mag jezus toelaten om dit weg te halen.