Over opleidingen&Beroepen enzo

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Alwin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 314
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:02
Locatie: Genemuiden
Contacteer:

Berichtdoor Alwin » 30 okt 2002 14:23

Ik heb vbo gedaan ben daarna gelijk naar defensie gegaan en nu ga ik een beveiligings cusus doen en dan ga ik waarschijnlijk bij een beveiligings bedrijf werken als hoofdbeveiliger.

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 30 okt 2002 15:15

/me denkt erover bij de politie te gaan, maar /me heeft niet zoveel zin meer instuderen en /me moet eerst maar eens zien door de vrij zware selectie heen te komen. /me me gaat in ieder geval vor niveau vier bij de politie. Dus niet voor surveillant iod

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 30 okt 2002 15:17

janneke schreef:Neej, tis niet zonde, ik weet wat ik doe! Neej, school houd ik gewoon niet van. kan me moeilijk inzetten voor iets wat ik iet leuk vindt. Daarom doe ikhet gewoon op een andere (misschien wat moeilijkere, maar voor mezelf wel leukere!) weg!


Een vriendin van mij vind leren ook niet echt leuk, zij doet een werken&leren opleiding, dan hoeft ze eens in de zoveel tijd naar school :D
Dus, dat.

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 30 okt 2002 15:23

Dit is in theorie zeker mogelijk!
Net zoals scholen soms een parttime gymleerkracht hebben zou ook een muziek of handvaardigheid docent / docente kunnen.
Maar het is de praktijk die laat zien dat dit zelden of nooit gebeurt. Ik ken namelijk geen voorbeeld. Nergens gezien nog. Dus dat zal je zelf moeten regelen!

Wij hadden zo'n muziekleraar op de basischool, die man was populair bij iedereen in het dorp, hij gaf op elke school les!

Wel heb ik gezien dat men het onderling regelt. Diegene die muziek leuk vindt geeft bij een collega muziek, die het weer leuk vindt om gym te geven. Zo geven ze beide dubbel les in het vak wat ze leuk vinden, en hoeven een vak wat ze minder leuk vinden niet te geven!


Dat kan ook nog, uitwisseling van vakken, goed ideetje! :idea:
Dan moet ik gewoon maar de pabo gaan doen! :P
Dus, dat.

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 30 okt 2002 15:44

Ik kan Janneke goed begrijpen. Ik heb zelf ook een grandioze hekel aan studeren. Wil vanalles doen maar loop iedere keer vast op de studie. Wil mijn handen best in allerlei beroepen laten wapperen als ik maar niet hoef te studeren

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 30 okt 2002 15:47

moppie schreef:Ik kan Janneke goed begrijpen. Ik heb zelf ook een grandioze hekel aan studeren. Wil vanalles doen maar loop iedere keer vast op de studie. Wil mijn handen best in allerlei beroepen laten wapperen als ik maar niet hoef te studeren


hehe, like you;-) weet nu overigens bijna zeker dat ik een thuisopleiding fotografie ga doen (vind ik onwijs leuk, dus daar kan ik me wel voor 100% voor inzetten!!!).

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 30 okt 2002 16:24

dE bAdEeND schreef:Dat kan ook nog, uitwisseling van vakken, goed ideetje! :idea:
Dan moet ik gewoon maar de pabo gaan doen! :P


Wel nog steeds even goed over nadenken..
Minimaal een dag op de Pabo gaan kijken, en minimaal een dag meedraaien op school ergens. Wel goed weten wat je doet...
Tis niet alleen muziek wat de klok slaat daar ;-)
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Gebruikersavatar
Agnita
Verkenner
Verkenner
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 sep 2002 19:56

Berichtdoor Agnita » 30 okt 2002 16:26

Na de havo heb ik in Zwolle optiek gedaan (MBO) en nu studeer ik aan de Hogeschool van Utrecht, opleiding optometrie. En dat bevalt mij uitstekend :D

(voor eventuele geintereseerden: http://www.studievoorlichting.hvu.nl/op ... id=FGHBDOP)
Agnita

Gebruikersavatar
Alwin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 314
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:02
Locatie: Genemuiden
Contacteer:

Berichtdoor Alwin » 30 okt 2002 16:36

he moppie als politie niet lukt kan je het ook nog wel bij de koninklijke marechaussee proberen dan kan je via hun naar de politie

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 30 okt 2002 17:29

weet nu overigens bijna zeker dat ik een thuisopleiding fotografie ga doen (vind ik onwijs leuk, dus daar kan ik me wel voor 100% voor inzetten!!!).


kewllllll. Fotograferen familie tikkie ofzo grijnsssss

he moppie als politie niet lukt kan je het ook nog wel bij de koninklijke marechaussee proberen dan kan je via hun naar de politie


Ja maar dat lijkt me ietsie mindersss. Ik zie wel en wacht wel af

Gebruikersavatar
Alwin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 314
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:02
Locatie: Genemuiden
Contacteer:

Berichtdoor Alwin » 30 okt 2002 17:47

de marechausse is de militaire politie dus het is heel veel het zelfde het is alleen een politie korps met militaire status mag dus meer

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 30 okt 2002 17:56

Ik heb me eerlijk gezegd nog nooit zo verdiept in de marechaussee. Kan ik bst wel eens gaan doen. Is de selectie daar minder zwaar dan?

Gebruikersavatar
Alwin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 314
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:02
Locatie: Genemuiden
Contacteer:

Berichtdoor Alwin » 30 okt 2002 17:57

Heel erg verschillen per persoon de een zegt van wel de ander zegt van niet

Gebruikersavatar
Johanne
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1126
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:41
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 30 okt 2002 18:24

dE bAdEeND schreef:Verder wil ik iets met muziek doen, maar ik weet niet wat!
Wat moet je doen om muziekleraar te worden op basischool?! Dat lijkt me ook wel wat, ga ik met kinderen om én met muziek! :D


Dan zou je misschien de opleiding schoolmuziek moeten gaan doen op t conservatorium, die wil ik misschien ook gaan doen... Anders moet je ff kijken op: http://www.psimons.box.nl/ das de site van de afdeling schoolmuziek van het conservatorium in rotterdam. En op de meeste conservatoria hebben ze die opleiding wel gloof ik.....
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"


-Narnia-

Gebruikersavatar
Liesl
Sergeant
Sergeant
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2002 17:30
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Berichtdoor Liesl » 31 okt 2002 00:09

Tja...tis moeilijk he mensen..

Na de MDGO-VZ ben ik HBO-Verpleegkunde gaan doen. Maar nog heb ik het idee dat het nog niet klaar is. Daarom ben ik van plan om de opleiding voor Verpleegkunde docent te gaan volgen.....

Maar we zien wel.....
Refoweb is van ons allemaal :p


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten