Over opleidingen&Beroepen enzo

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Juliah
Mineur
Mineur
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 sep 2002 19:03
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 29 okt 2002 20:22

Ik doe vwo 3.
Volgend jaar denk ik het profiel Natuur&gezondheid te kiezen.
Ik weet nog niet wat voor studie ik ga doen (duurt ook nog 4 jaartjes).
maar ik denk wel iets inde richting arts of een hele andere kant: Rechten.
~Get out and do what we were meant to do~

Gebruikersavatar
JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2002 13:52
Locatie: dordrecht =)
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 29 okt 2002 21:12

Heb eerst de Havo gedaan.
Vorig jaar heb ik het een heel jaar op de Pabo geprobeerd (wilde ik al heel mn leven) >> bleek nix voor mij te zijn.
Toen moest ik snel gaan bedenken wat ik dan wel wilde, maar dat weet ik nu nog niet.

Vandaar dat ik ff een jaartje pauze heb genomen.
Nou ja, pauze...
overdag werk ik bij een bakker en savonds heel vaak in een verzorgingstehuis, verpleegassistente.
Voor de rest ben ik nog aan het rondkijken en nadenken over wat ik volgend jaar voor opleiding ga doen...
Dus misschien heb ik ook nog wat aan deze topic :D

succes Juliah!
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 29 okt 2002 21:15

janneke schreef:Ik zit zelf ook nog een beetje te dubben over een opleiding...Wil niet een echte meer gaan doen, meer zo'n LOI-8ig ding (alleen dan in goedkope vorm;-). heb een cursus fotografie gezien, lijkt me wel heel leuk! Heb je nix aan voor "later" (tenzij je dr echt iets i wil worden) maar tis gewoon onwijs leuk!!

HE?! jij ben t pas 16?! Vind je dat dan niet zonde?! Er moet toch wel IETS zijn dat je WEL leuk vind?! :|
Dus, dat.

Gebruikersavatar
Lorijne
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 sep 2002 15:42
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Lorijne » 29 okt 2002 21:27

Volg je hart ;-)
Ik ben zaterdag naar de universiteit geweest en het was toffffff!!
Ik zit nu in vier gymnasium en wil hierna geneeskunde studeren in Leiden, de coolste stad in Nederland!
Maar denk dat iedereen dat wel weet hier. Enne badeend: ik ga hier nog uitgebreid met je over praten ;-)
NIHIL AGENDO HOMINES MALE AGERE DISCUNT!!

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 29 okt 2002 21:34

Enne badeend: ik ga hier nog uitgebreid met je over praten

tja :wink:

Verder wil ik iets met muziek doen, maar ik weet niet wat!
Wat moet je doen om muziekleraar te worden op basischool?! Dat lijkt me ook wel wat, ga ik met kinderen om én met muziek! :D
Dus, dat.

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 29 okt 2002 21:37

dE bAdEeND schreef:
Enne badeend: ik ga hier nog uitgebreid met je over praten

tja :wink:

Verder wil ik iets met muziek doen, maar ik weet niet wat!
Wat moet je doen om muziekleraar te worden op basischool?! Dat lijkt me ook wel wat, ga ik met kinderen om én met muziek! :D


Ehm...ik wil je plezier niet verstoren, maar er zijn maar weinig basisscholen die een muziekleerkracht in dienst hebben of kunnen hebben. Gezien de drang om andere vakken voorang te geven denk ik niet dat de toekomst anders zal worden..

Middelbare school dan maar?

De vraag is of je daar je muzikale ei kwijt kan aan niet geinteresseerde bruggers? Aan jou de uitdaging om daar verandering in te brengen!
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 29 okt 2002 21:42

Ehm...ik wil je plezier niet verstoren, maar er zijn maar weinig basisscholen die een muziekleerkracht in dienst hebben of kunnen hebben. Gezien de drang om andere vakken voorang te geven denk ik niet dat de toekomst anders zal worden

en als je het nou op meerdere basischolen bent?! elke dag een andere school :D
Dus, dat.

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 29 okt 2002 21:46

Dit is in theorie zeker mogelijk!
Net zoals scholen soms een parttime gymleerkracht hebben zou ook een muziek of handvaardigheid docent / docente kunnen.
Maar het is de praktijk die laat zien dat dit zelden of nooit gebeurt. Ik ken namelijk geen voorbeeld. Nergens gezien nog. Dus dat zal je zelf moeten regelen!
En niet alle scholen in je buurt zullen de middelen beschikbaar (willen) hebben om jou een dagje in te huren.

Er is dacht ik geen opleiding die speciaal voor muziekonderwijs op het basisonderwijs opleidt...wel voor bijvoorbeeld docent lichamelijke opvoeding die ook op het bao les geven.
Misschien is er wel een opleiding (vaak deeltijd) die opleidt tot docent muziekonderwijs middelbaar onderwijs, net zoals voor alle andere vakken.

T idee is prima, maar ik vrees dat het lastig wordt.

Misschien een onderwijzer die nog eens toe kan lichten vanuit zijn of haar ervaring?

Wel heb ik gezien dat men het onderling regelt. Diegene die muziek leuk vindt geeft bij een collega muziek, die het weer leuk vindt om gym te geven. Zo geven ze beide dubbel les in het vak wat ze leuk vinden, en hoeven een vak wat ze minder leuk vinden niet te geven!
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 29 okt 2002 22:26

dE bAdEeND schreef:HE?! jij ben t pas 16?! Vind je dat dan niet zonde?! Er moet toch wel IETS zijn dat je WEL leuk vind?! :|


Neej, tis niet zonde, ik weet wat ik doe! Neej, school houd ik gewoon niet van. kan me moeilijk inzetten voor iets wat ik iet leuk vindt. Daarom doe ikhet gewoon op een andere (misschien wat moeilijkere, maar voor mezelf wel leukere!) weg!

Gebruikersavatar
Derkel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 okt 2002 21:04
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Berichtdoor Derkel » 30 okt 2002 09:39

Ik heb eerst de HAVO oude stijl gedaan en studeer nu voor mijn derde jaar bedrijfseconomie.

Waarom bedrijfseconomie??? Ik wilde vanaf het begin van de middelbare school al iets met economie en deze opleiding leek mij de leukste. SOms is dat zo en soms ook niet, maar over het algemeen wanneer ik afgestudeerd ben kan ik een leuke baan krijgen en daar gat het uiteindelijk om vind ik. Dus af en toe maar even door de zure appel van de deadlines heen bijten....
Het toppunt van eigenwaarde is; jezelf bekijken door de ogen van God.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Berichtdoor Sterretje » 30 okt 2002 10:06

echt heel goed nadenken!!
Banenbeurzen bezoeken!!
Bedrijven en instellingen bezoeken en meelopen!!
Meelopen op scholen, niet alleen open dagen bezoeken want dat geeft echt soms een heel verkeerd beeld!

Het is heel moeilijk om een goede keuze te maken Suc6
Time flies when you have none!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 30 okt 2002 12:33

TheKeimpe heeft eerst een jaarlang Technische Wiskunde & Technische Informatica gestudeerd aan de Technische Universiteit van Eindhoven.

Hij was redelijk nerd toen hij ernaartoe ging, hij heeft een wiskundeknobbel, dus het leek de meest logische keus.

Zijn natuurkundeleraar had hem al gewaarschuwd dat het nix voor hem zou zijn, maar hij geloofde hem niet. (Voor de kenners: dr. Boogaard van de 3-star.)

Nog geen jaar later wist TheKeimpe dat de man gelijk had. Door omstandigheden kwam TheKeimpe erachter dat een sociale opleiding veel beter bij hem paste.

Een zoektocht volgde, Culture Antropologie passeerde zijn blikveld, maar was te vaag. Uiteindelijk kwam hij op het spoor van de opleiding psychologie, een opleiding die hem goed bevalt, maar die om een of andere wazige regen moeilijker voor hem is dan de zwaar exacte studies in Eindhoven...

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 30 okt 2002 13:25

moet ik hier nog mensen aanraden geneeskunde te gaan doen?????????

dit moet niet nodig zijn want het is gewoon de allerinteressantste opleiding...........
trouwens, ik studeer in utrecht omdat ze daar de opleiding op een veel betere manier gereorganiseerd hebben dan in leiden.........

tweetie

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 30 okt 2002 14:03

TheKeimpe schreef:TheKeimpe heeft eerst een jaarlang Technische Wiskunde & Technische Informatica gestudeerd aan de Technische Universiteit van Eindhoven.

Hij was redelijk nerd toen hij ernaartoe ging, hij heeft een wiskundeknobbel, dus het leek de meest logische keus.

Zijn natuurkundeleraar had hem al gewaarschuwd dat het nix voor hem zou zijn, maar hij geloofde hem niet. (Voor de kenners: dr. Boogaard van de 3-star.)

Nog geen jaar later wist TheKeimpe dat de man gelijk had. Door omstandigheden kwam TheKeimpe erachter dat een sociale opleiding veel beter bij hem paste.

Een zoektocht volgde, Culture Antropologie passeerde zijn blikveld, maar was te vaag. Uiteindelijk kwam hij op het spoor van de opleiding psychologie, een opleiding die hem goed bevalt, maar die om een of andere wazige regen moeilijker voor hem is dan de zwaar exacte studies in Eindhoven...


Dr. Boogaard is een zeer wijs man, ook op dat gebied.
Helaas voor jou dat hij gelijk moest krijgen.
Maar naar hem luisteren is best heel verstandig ;-)
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 30 okt 2002 14:08

Night,

niet helaas dat hij gelijk kreeg. sprima zo. Kheb het hem later wel eens verteld, hij wist toen niet meer wat hij zeggen moest :)
Tis een wijs man, en zeer bescheiden.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten