AZ-club : Cursus kappen met zonden.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaw
Majoor
Majoor

AZ-club : Cursus kappen met zonden.

Berichtdoor Kaw » 20 nov 2003 16:56

Welkom bij de Anonieme-zondaars-club

Wegens een groeiende vraag over het kunnen breken met zonden:
Wie heeft tips om te breken met zonden?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 nov 2003 17:12

Dicht bij God leven.

Soms zijn er zonden waar je niet van af kunt komen. Je bidt om vergeving, maar de volgende dag doe je het weer opnieuw. Je kunt bij jezelf na gaan hoe dit komt. Ikzelf kom dan altijd tot de ontdekking, dat ik eigenlijk helemaal niet van deze zonde af wil! Ik geniet er juist van. :oops:
Maar als ik dan ga bidden of God in mij wil werken dat ik niet meer geniet van deze zonde, en God verandert dit, dan lukt het wel om te breken met deze zonde! :P
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 20 nov 2003 17:30

Ik merk dat idd ook; dat bidden Echt helpt!
Engaged @ 07-01-2005

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 20 nov 2003 17:58

Het is belangrijk om het echt te willen, dan mag je ook geloven dat God je helpt.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 20 nov 2003 18:09

vragen of hij je wat wil geven i.p.v. van vragen of hij je wat wil afnemen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joris

Berichtdoor joris » 20 nov 2003 19:41

ga op bevrijd gebied staan!

Tijdens een grote bosbrand in Australie gaan de mensen fik steken op kilometers afstand van de grote brand. Zo komt er eenafgesloten strook afgebrand/dood bos waar het vuur niet verder kan gaan. Het vuur komt er aan, zeer driegend, maar het moet stoppen! Een ander is het al voor geweest!!!!!! Iedereen in de brand gaat dood! En de dieren die zijn gevlucht naar het dode stuk land en leven! Dus de dood brengt leven!

Ga op bevrijd gebied staan!!1 Satan is de heer van de wereld. En wij wonen op zijn gebied> maar wij zijn lid van d ekoninklijke familie in de hemel! De Koning van het heelal!!!!! HEEEL AL~~ Dus alles, maar vooral ook erg heel.
Wij mogen zeggen: de wereld is van jou, maar ik ben van JEzus. ind e naam van Jezus wil ik dat deze gedachten verbroken worden. Dat de macht van satan in mijn leven gebroken wordt. Benoem die dingen zo concreet mogelijk: geest van lust, geest van erotiek, geest van bedrog, geest van minderwaardigheid, enz. Beleid je zonden voor God en vraagHem de plaats in te nemen van de verkeerde dingen in je leven.

En je zult zien dat geldt: nader tot God en Hij zal tot u naderen. Je komt steeds eerder je fouten tegen. Iedere zonde begint in je gedachten. En God wil heersen over je gedachten. Dus Hij maakt je duidelijk wat fout is en dan is het een kwestie van sterk worden!!!!!! Ga op die signalen van God in!

Leg de oude mens af,s taat in de bijbel ef 4:22 bijvoorbeeld. Dat is iets wat we bewust moeten doen. En God staat erbij te juichen en Jezus staat klaar om het van je over te nemen.

Lees ook eens galaten 5: 16

En wwaars staat die tekst ook al weer dat we alle gedachten onder het gezag van Jezus moeten brengen. ga nog even zoeken.

caprice

Berichtdoor caprice » 20 nov 2003 22:55

Zondaren die zondaren tegen willen houden om te zondigen?
Dat is zo ongeveer hetzelfde als een paar pyromanen die elkaar tegen willen houden om brand te stichten.

Dit kan alleen door God en door met God te wandelen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 nov 2003 23:11

caprice schreef:Zondaren die zondaren tegen willen houden om te zondigen?
Dat is zo ongeveer hetzelfde als een paar pyromanen die elkaar tegen willen houden om brand te stichten.

wie wil dat dan?

joris

Berichtdoor joris » 20 nov 2003 23:26

caprice schreef:Zondaren die zondaren tegen willen houden om te zondigen?

Paulus noemt on sgeen zondaren, maar heiligen!1!!!!!! Ga staan op de plek die Jezus voor je verworven heeft!

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 21 nov 2003 16:46

joris schreef:ga op bevrijd gebied staan!

Tijdens een grote bosbrand in Australie gaan de mensen fik steken op kilometers afstand van de grote brand. Zo komt er eenafgesloten strook afgebrand/dood bos waar het vuur niet verder kan gaan. Het vuur komt er aan, zeer driegend, maar het moet stoppen! Een ander is het al voor geweest!!!!!! Iedereen in de brand gaat dood! En de dieren die zijn gevlucht naar het dode stuk land en leven! Dus de dood brengt leven!

Ga op bevrijd gebied staan!!1 Satan is de heer van de wereld. En wij wonen op zijn gebied> maar wij zijn lid van d ekoninklijke familie in de hemel! De Koning van het heelal!!!!! HEEEL AL~~ Dus alles, maar vooral ook erg heel.
Wij mogen zeggen: de wereld is van jou, maar ik ben van JEzus. ind e naam van Jezus wil ik dat deze gedachten verbroken worden. Dat de macht van satan in mijn leven gebroken wordt. Benoem die dingen zo concreet mogelijk: geest van lust, geest van erotiek, geest van bedrog, geest van minderwaardigheid, enz. Beleid je zonden voor God en vraagHem de plaats in te nemen van de verkeerde dingen in je leven.

En je zult zien dat geldt: nader tot God en Hij zal tot u naderen. Je komt steeds eerder je fouten tegen. Iedere zonde begint in je gedachten. En God wil heersen over je gedachten. Dus Hij maakt je duidelijk wat fout is en dan is het een kwestie van sterk worden!!!!!! Ga op die signalen van God in!

Leg de oude mens af,s taat in de bijbel ef 4:22 bijvoorbeeld. Dat is iets wat we bewust moeten doen. En God staat erbij te juichen en Jezus staat klaar om het van je over te nemen.

Lees ook eens galaten 5: 16

En wwaars staat die tekst ook al weer dat we alle gedachten onder het gezag van Jezus moeten brengen. ga nog even zoeken.

Lieve mensen, lees dit eens voordat je verder denkt. Laat het tot je door dringen! Prijs de Heer!!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 nov 2003 13:33

Stoppen met zondigen is onmogelijk in dit aardse leven. Wel kun jezelf al biddend, dicht leven bij God, je verdiepen in Zijn wil proberen te leven tot Zijn eer!

joris

Berichtdoor joris » 22 nov 2003 22:40

Geloof ik niet.

Ik wijger gewopon te geloven dat Christus voor niets aan het kruis is gegaan. Ik wijger te geloven dat God ons niet de kracht geef tom niet te zondigen. Ik wijger dat gewoon.

Ik weet heel zeker dat God veel groter is dan wij denken en dat zijn kracht in ons veeeeel groter is dan wij durven vermoeden en te hopen. lees maar efeze 1: 19.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 nov 2003 00:25

joris schreef:Geloof ik niet.

Ik wijger gewopon te geloven dat Christus voor niets aan het kruis is gegaan. Ik wijger te geloven dat God ons niet de kracht geef tom niet te zondigen. Ik wijger dat gewoon.

Ik weet heel zeker dat God veel groter is dan wij denken en dat zijn kracht in ons veeeeel groter is dan wij durven vermoeden en te hopen. lees maar efeze 1: 19.

God is zo groot dat hij niks maar dan ook niks fout kan doen.
Zo lang we leven in Christus kunnen wij dus ook nx, maar dan ook nx fout doen. De kunst is alleen om in Christus te blijven en te leven.

Ik vindt het een goede houding van je joris!! Ik weet zeker dat als je heel je jezelf met heel je vertouwen op God richt en leeft in Christus dan je nx fout kan doen. Je hoeft zeker niet te twijvelen aan God die die kracht geeft, het punt is alleen of wij voledig open staan voor de kracht die hij ons wil geven.

Ik vind thet een mooie gedachtegoed dat je vertegenwoordigt, de kracht is er bij God, dus je weet waar je het mag en kan ontvangen. Ik heb zelf nog de ervaring dat ik niet altijd open sta voor alles wat God me wil geven, maar... ik vindt niet dat je daar vanuit moet gaan.

Je moet er denk ik van uit gaan dat God alles wil geven, en dat jij ondangs alles, alles wil ontvangen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joris

Berichtdoor joris » 23 nov 2003 09:12

zeker weten!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 nov 2003 12:55

joris schreef:Geloof ik niet.

Dat hoeft ook niet! God is aan het kruis gestorven om onze zonden. Ik denk dat we pas na het aardse leven zonder zonden zullen zijn. Kun jij nu van jezelf zeggen dat je zonder zondeen leeft????

Terug naar “Archief”