je uitzet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 28 nov 2003 07:56

Ik zou tegenwordig eerst gaan sparen inplaats van uitzet gaan kopen. Je moet het allemaal op zolder dumpen, en maar afwachten of je het later ook samen leuk vind. En je moet dan ook maar een zolder hebben.
Verder is het ontzettend vervelend als een verkering uit gaat en er weer gescheiden moet worden met gekochte spulletjes.
Ik zou gewoon geld sparen en dat wegzetten tegen een voordelige rente.
Ga je dan trouwen en heb je een huis, koop je dan gezellig met zijn tweeen heel je uitzet.
Laatst gewijzigd door joepie op 29 nov 2003 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.

caprice

Berichtdoor caprice » 28 nov 2003 09:02

Uitzet sparen? :roll:

Als je daar te vroeg mee begint zijn al die apparaten al verouderd hoor.
En waar moet je het allemaal opslaan?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 28 nov 2003 09:41

joepie schreef:Ik zou tegenwordig eerst gaan sparen inplaats van uitzet gaan kopen. Je moet het allemaal op zonder dumpen, en maar afwachten of je het later ook samen leuk vind. En je moet dan ook maar een zolder hebben.
Verder is het ontzettend vervelend als een verkering uit gaat en er weer gescheiden moet worden met gekochte spulletjes.
Ik zou gewoon geld sparen en dat wegzetten tegen een voordelige rente.
Ga je dan trouwen en heb je een huis, koop je dan gezellig met zijn tweeen heel je uitzet.



je kunt ook je uitzet gebruiken om alleen te gaan wonen.

Waarom denken mensen dan zo snel bij het woordje uitzet dat je gaat trouwen of trouwplannen heb?

Ik heb geen verkering maar ga wel op m'n zelf wonen, en daar heb je ook je uitzet voor nodig. Toch?

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 28 nov 2003 10:07

Ik ben het helemaal met evelien eens. Iedereen die op zichzelf gaat wonen heeft een uitzet nodig!! Of je nou alleen gaan wonen of gaat trouwen dat maakt niks uit!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 nov 2003 11:49

Ikke21 schreef:Ik ben het helemaal met evelien eens. Iedereen die op zichzelf gaat wonen heeft een uitzet nodig!! Of je nou alleen gaan wonen of gaat trouwen dat maakt niks uit!


maar ik denk dat het vaak voorkomt, dat ier in verband met ruimtegebrek, spullen gekocht worden wanneer er een huis is

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 28 nov 2003 11:57

Tuurlijk dat kan ook ppm. hahah bij ons staat de hele voor-zolder vol :mrgreen:

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 nov 2003 12:04

Ikke21 schreef:Tuurlijk dat kan ook ppm. hahah bij ons staat de hele voor-zolder vol :mrgreen:


wij hebben niet zolder!!! alles staat nok en nok vol!!!!

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 28 nov 2003 12:24

paprikameisje2 schreef:
Ikke21 schreef:Tuurlijk dat kan ook ppm. hahah bij ons staat de hele voor-zolder vol :mrgreen:


wij hebben niet zolder!!! alles staat nok en nok vol!!!!


Ja dan wordt het moeilijk, misschien kan het wel bij je vriend!!

Ik zou het ook niet eens leuk vinden om alles tegelijk te kopen!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 nov 2003 14:42

Neeeee he!! Ik vind dat echt zo erg, al die uitzet! M'n vriendin houdt er gelukkig ook niet zo van, maar haar zussen hadden ook al een flinke uitzet bij elkaar gespaard voor ze gingen trouwen. Kleinburgerlijk gedoe zeg. Ben je jarig, vraagt je evt. as. schoonmoeder of je geen gereedschap wil hebben... :| Wat moet ik daar nou in vredesnaam mee?!!
Bovendien is het je reinste kapitaalvernietiging. Al die prulletjes die je nu koopt zijn over een paar jaar of verouderd, of goedkoper, terwijl je ook nog eens de rente misloopt over het geld dat je er al aan uitgegeven hebt. Ik spaar dan liever nu voor cd's e.d., dan heb ik die tenminste als later m'n geld op zou zijn.. :lol:

Phylloscopus fuscatus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2003 10:30

Berichtdoor Phylloscopus fuscatus » 28 nov 2003 15:05

Ja ja Kapitaalvernietiging als je een hamer koopt die in de aanbieding is bij de Gamma? Wanneer is die verouderd denk je? 't Is misschien wel kleinburgelijk om hem nu al te kopen, maar je kan tenminste een schilderijtje ophangen (of een fotootje oid natuurlijk) als het moet. De staalnagels zullen tegen die tijd ook al wel een keer in de aanbieding zijn geweest.

Enne de Tupperware-broodtrommel die ik bij me heb stamt uit het begin van de jaren 80.
Decet verecundum esse adolescentem

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 nov 2003 16:42

Goed, die ene hamer zal geen kapitaalvernietiging zijn, maar ook geen winst. Het heeft geen enkele zin om die nu al aan te schaffen en op zolder te leggen ipv hem een keer te kopen als je hem echt nodig hebt. (Misschien wel als je al jaren op jezelf woont.. :wink: )

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jan 2003 16:10
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 01 dec 2003 15:12

Tja je uitzet. Zo te zien heeft Phylloscopus fuscatus er erg veel verstand van. misschien kan hij ons adviseren. Koop jij zelf heel je uitzet bij de Gamma fuscatus?
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Berichtdoor Saskia » 01 dec 2003 21:43

Nou, ik ben blij dat ik hier lees dat er meer zijn die niet aan uitzet sparen doen! Ik zie er gewoon de lol nog niet zo van in. Gebruiken doe ik het toch nog niet, en als ik het huis uit ga koop ik de dingen die ik nodig heb wel.
En dan ook lekker bij de Blokker hoor, ik hoef ook geen Wedgwood ofzo. Wie wil mag van mij gerust, maar ik ben niet zo voorzichtig met afwassen...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 01 dec 2003 21:47

Het is wel handig als je student ben en je toch op kamers gaat en je toch spullen nodig heb. Dat je die al vast in huis heb. Het hoeft helemaal niet duur te zijn. kijk maar eens wat je op de rommelmarkt allemaal wle niet op de kop kan tikken voor een paar eurotjes (terwijl je het in de winkel heel duur in aanschaf is)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 dec 2003 00:21

Ja, maar ik denk niet dat ik de spullen waar ik als student mee tevreden ben nog steeds kan waarderen als ik ooit in een mistige en beangstigende toekomst eens in een echt huis van mezelf ga wonen met eega.

Trouwens, de Xenos is wel een fantastische winkel wat dat betreft. Het is zoo ontzettend kitserig en goedkoop dat het eigenlijk veel mooier is dan het hele wedgwood bij elkaar. (Dus als het er dan van moet komen... :wink: )


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten