Moderator: Moderafo's
Ikke21 schreef:Persoonlijk vind ik het een heel verschil dat als je bijvoorbeeld een uitkering heb en je verdient daar nog heel veel zwart bij, dat dat niet kan.
Maar als je een keer op zaterdag bijklust gewoon voor een zakcentje, ik denk niet dat ik dat verkeerd vind.
RECI-TATIVO schreef:Ikke21 schreef:Persoonlijk vind ik het een heel verschil dat als je bijvoorbeeld een uitkering heb en je verdient daar nog heel veel zwart bij, dat dat niet kan.
Maar als je een keer op zaterdag bijklust gewoon voor een zakcentje, ik denk niet dat ik dat verkeerd vind.
Wat is fundamenteel het verschil, behalve dat het ene beter in het straatje van de mens past die geen uitkering heeft, maar wel op zaterdag bijklust? Zwart werken is zwartwerken, of je nu 1 pak melk steelt of je steelt er tientallen, het blijft diefstal. Zo is het naar mijn idee ook met zwart werken, je geeft iets niet op (valse getuigenis?), waardoor je vervolgens geld dat de overheid toebehoort tot je neemt (stelen?).
Charity schreef:Als ik bij mensen thuis oppas en ik krijg daar geld voor zie ik eigenlijk niet als zwart werken. Maar als ik bij een bedrijf werk en dan zwart uitbetaald krijg, dat vind ik niet eerlijk. Dus zou ik het opgeven, 't is maar net waar jezelf de grens trekt. Je kunt toch aardig wat belasting vrij bijverdienen hier in Nederland?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten