Artikel 36

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Fredrik
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Artikel 36

Berichtdoor Fredrik » 14 nov 2003 12:03

Ik stelt het volgende voor aangaande artikel 36 van de Nederlandse Geloofs Belijdenis. Als deen christelijke eenmaal in de regering zit moet er alles aangedaan worden om alle dwaalleren te weerleggen en te verjagen uit de harten der mensen. Wat groter verdriet is er dan die vele dwalingen die wij in de Lage Landen vinden. Welk een narigheid heeft dit alles ons al gebracht en in wat voor vederf zal het ons straks nog eens storten? Ik weet het niet, wel weet ik dat wij als wij de mogelijkheid van de HEERE krijgen we iets kunnen doen. Dus wanneer we onze stem ergens kunnen laten horen en als dat dan bijvoorbeeld meedoen is aan een regering dan zal en moet en kan de desbetreffende christelijke partij niets anders dan deze roeping opvolgen. Zijn de dwalingen die velen achterna dwalen niet een gruwel in GODs Ogen en wat moeten wij dan die ZIJN kudde heten? Moeten wij deze toestaan en zeggen: ,,Och wat deert ons de zonden van een ander?" Wat een verdriet is het zo over uw naaste te praten en zelf uw verstand daarmee te vervullen. Waarom maakt u zich geen zorgen om uw naaste? Wat is er met u aan de hand als u dat niet doet?
Daarom zeg ik: ,,Wij moeten de valse godsdienst (duiveldienst) uitroeien en de ware godsdiest leren!" Wat een heerlijke tijd zou het zijn als ons dat geschonken werd.
De vraag komt boven hoe dit aangepakt moet worden. Ik stel voor om per direkt alle disco's, bars, bordelen, duivelskerken (hindoetempeltjes, moskeetjes, jehova's getuigenkerkjes, mormonentempeltjes, zevendedag adventistenruimtes, new age-bewegingenhuisjes, boeddhistenrotzooi en andere huizen van dwaallerare bijv arminianen) en alles wat wat niet GOD tot lof is te sluiten (ik kan hier niet volledig zijn omdat ik niet al deze huizen ken). Het is terecht opgemerkt dat wanneer we dat in een keer doen er protesten zullen komen. Om dit te voorkomen zullen voorlopig de tv's in de huizen mogen blijven. Maar er wordt maar een nationale televisiezender in de lucht gehouden die preken en Bijbel uitlegging en boekbesprekingen uit zal zenden van oudvaders. Er zal geen heidense popmuziek meer zijn op de radio en ook niet op de televisie. Aangezien een groot deel van het volk onze terechtwijzingen niet te harte zal willen nemen moet er op alle mogelijke wijzen gestreden worden om hen te winnen voor het Evangelie. Dit is heel moeilijk en kunnen wij ook niet zonder de HEERE. Daarom zullen deze plannen alleen maar ijdelheid zijn zonder de HEERE. Maar als wij niet hopen op, bidden om en vertrouwen op de HEILIGE GEEST kunnen wij niks en blijven onze werken dood en zullen wij niet verder komen maar blijven wij zitten in de heidensepraktijken die alleen maar toe zullen nemen en steeds meer gewoon goed zullen worden indien de HEERE ze niet zal bekeren. Daarom strijd de goede strijd, strijdt de strijd des Geloofs!
Luther: ,,Liever valle de hemel, dan dat een kruimpje van de waarheid verloren ga".

http://www.wepsite.net/refounielpf/main.htm

joris

Berichtdoor joris » 14 nov 2003 13:58

wel veel letters hoor.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 14 nov 2003 14:10

Lekker realistisch.

Is het je misschien ontgaan dat we in een democratie leven waarin de SGP nog lang niet de meerderheid heeft?

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 14 nov 2003 14:12

Klaas schreef:Lekker realistisch.

Is het je misschien ontgaan dat we in een democratie leven waarin de SGP nog lang niet de meerderheid heeft?

Klaas
en gelukkig maar. Het zou mij niet verbazen als uitvoering van de SGP-standpunten meer schade dan goeds zou brengen.

joris

Berichtdoor joris » 14 nov 2003 14:24

Maar als wij niet hopen op, bidden om en vertrouwen op de HEILIGE GEEST kunnen wij niks en blijven onze werken dood en zullen wij niet verder komen maar blijven wij zitten in de heidensepraktijken die alleen maar toe zullen nemen en steeds meer gewoon goed zullen worden indien de HEERE ze niet zal bekeren. Daarom strijd de goede strijd, strijdt de strijd des Geloofs!

dit stuk is nog niet heel verkeerd, maar er zit ook de sleutel in volgens mij waarom Gods koninkrijk niet het sterkste is in nederland.

de meeste christenen HOPEN no op de Heilige Geest, terwijl we als wedergeboren christenen volgens efeze 5 in Gods kracht mogen staan!!! Dezelfde kracht als die JEzus deed osptaan uit de dood staat tot onze beschikking!

Vandaar, sluit je liever aan bij http://www.thecall.nlipv te gaan vechten wat enkel een tweede kruistocht (waarschijnlijk niet in spijkerbroek) uitlokt.

heiden
Mineur
Mineur

Berichtdoor heiden » 17 nov 2003 11:41

Daarom zeg ik: ,,Wij moeten de valse godsdienst (duiveldienst) uitroeien en de ware godsdiest leren!" Wat een heerlijke tijd zou het zijn als ons dat geschonken werd.
De vraag komt boven hoe dit aangepakt moet worden. Ik stel voor om per direkt alle disco's, bars, bordelen, duivelskerken (hindoetempeltjes, moskeetjes, jehova's getuigenkerkjes, mormonentempeltjes, zevendedag adventistenruimtes, new age-bewegingenhuisjes, boeddhistenrotzooi en andere huizen van dwaallerare bijv arminianen) en alles wat wat niet GOD tot lof is te sluiten

Sorry hoor, maar voel je je wel helemaal lekker?

Fredrik
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Fredrik » 17 nov 2003 12:48

heiden schreef:
De vraag komt boven hoe dit aangepakt moet worden. Ik stel voor om per direkt alle disco's, bars, bordelen, duivelskerken (hindoetempeltjes, moskeetjes, jehova's getuigenkerkjes, mormonentempeltjes, zevendedag adventistenruimtes, new age-bewegingenhuisjes, boeddhistenrotzooi en andere huizen van dwaallerare bijv arminianen) en alles wat wat niet GOD tot lof is te sluiten

Sorry hoor, maar voel je je wel helemaal lekker?

Broeder hieden waarom denk je dat ik me niet lekker voel wanneer ik dit zeg? Is het dan niet recht om alles wat niet srookt met wat de HEERE van ons vraagt te stoppen? Als je naar bovenstaande plaatsen gaat ga je daar dan heen om GOD te ontmoeten om te groeien in het geloof?
Luther: ,,Liever valle de hemel, dan dat een kruimpje van de waarheid verloren ga".

http://www.wepsite.net/refounielpf/main.htm

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 09 dec 2003 14:38

Hoe durf jij andere mensen zoiets op te leggen. God wil vrijwillig gedient worden en niet gedwongen. Wij mogen die helemaal niet opleggen aan mensen. NEE! God laat ons volkomen vrij: kiest heden wie gij dienen zult.
Kies je de duivel, oke dan zal je geen geluk vinden
Kies je God, dan zal je voor altijd gelukkig zijn.

Weet je wat jou en ik en elke christen te doen staat? Nee?
Volgens mij is de enige opdracht die de disipelen en wij hebben gekregen: Ga heen, en verkondig het evangelie aan alle volken!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 09 dec 2003 14:40

Fredrik schreef:
heiden schreef:Sorry hoor, maar voel je je wel helemaal lekker?

Broeder hieden waarom denk je dat ik me niet lekker voel wanneer ik dit zeg? Is het dan niet recht om alles wat niet srookt met wat de HEERE van ons vraagt te stoppen? Als je naar bovenstaande plaatsen gaat ga je daar dan heen om GOD te ontmoeten om te groeien in het geloof?

Ik vraag me ook af waar je zo'n extreem denkbeeld vandaan haalt. 1 ding is iig duidelijk, in de bijbel staat niet: Ga heen, roei alle mensen uit die anders denken, steek hun tempels, kerken enz in brand en als je nog tijd over heb verkondig het liefdevolle evangelie.

caprice

Berichtdoor caprice » 10 dec 2003 06:27

hijwel schreef:

Hoe durf jij andere mensen zoiets op te leggen. God wil vrijwillig gedient worden en niet gedwongen. Wij mogen die helemaal niet opleggen aan mensen. NEE! God laat ons volkomen vrij: kiest heden wie gij dienen zult.

Volgens mij is de enige opdracht die de disipelen en wij hebben gekregen: Ga heen, en verkondig het evangelie aan alle volken!

Andere mensen wordt volgens mij niet opgelegd om verplicht naar de kerk te gaan en lid te worden.
En dat verkondigen van het evangelie wordt hier toch gedaan via de televisie?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 10 dec 2003 10:06

Zinloos, dit is precies wat de farizeeen deden, hun drinkbeker was aan de buitenkant schoon maar aan de binnenkant vies. Door deze dingen weg te nemen verandert er in het hart van de mensen niet, en zullen ze het nog steeds willen (wat ook zondig is). Iemands hart veranderen doe je doorhet evangelie te verkondigen, niet door politieagentje te gaan spelen of jezelf allerlei rechten toe te eigenen op grond van je geloof.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 10 dec 2003 18:49

caprice schreef:
hijwel schreef:

Andere mensen wordt volgens mij niet opgelegd om verplicht naar de kerk te gaan en lid te worden.
En dat verkondigen van het evangelie wordt hier toch gedaan via de televisie?

Nee gelukkig niet, maar als het ene niet gedaan wordt is het geen rede om iets anders wel te doen.
Verder wordt er niet genoeg gevangeliseert

klaas groe
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor klaas groe » 15 dec 2003 18:21

Onderschrijf jij dan niet de drie formulieren van enigheid?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 15 dec 2003 18:27

klaas groe schreef:Onderschrijf jij dan niet de drie formulieren van enigheid?

Ik niet, in elk geval. Tenminste: wel grotendeels, maar neit helemaal. Is dat zo verwonderlijk dan?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

klaas groe
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor klaas groe » 15 dec 2003 18:30

Ik vind dat erg verdrietig. Wat vind je dan van Van der Groe, van Willem Teelinck, Jacobus Koelman, Voetius en andere godzalige nadere reformatoren en de reformatoren de puriteinen? Is het maar niks?

Terug naar “Archief”