Ik stelt het volgende voor aangaande artikel 36 van de Nederlandse Geloofs Belijdenis. Als deen christelijke eenmaal in de regering zit moet er alles aangedaan worden om alle dwaalleren te weerleggen en te verjagen uit de harten der mensen. Wat groter verdriet is er dan die vele dwalingen die wij in de Lage Landen vinden. Welk een narigheid heeft dit alles ons al gebracht en in wat voor vederf zal het ons straks nog eens storten? Ik weet het niet, wel weet ik dat wij als wij de mogelijkheid van de HEERE krijgen we iets kunnen doen. Dus wanneer we onze stem ergens kunnen laten horen en als dat dan bijvoorbeeld meedoen is aan een regering dan zal en moet en kan de desbetreffende christelijke partij niets anders dan deze roeping opvolgen. Zijn de dwalingen die velen achterna dwalen niet een gruwel in GODs Ogen en wat moeten wij dan die ZIJN kudde heten? Moeten wij deze toestaan en zeggen: ,,Och wat deert ons de zonden van een ander?" Wat een verdriet is het zo over uw naaste te praten en zelf uw verstand daarmee te vervullen. Waarom maakt u zich geen zorgen om uw naaste? Wat is er met u aan de hand als u dat niet doet?
Daarom zeg ik: ,,Wij moeten de valse godsdienst (duiveldienst) uitroeien en de ware godsdiest leren!" Wat een heerlijke tijd zou het zijn als ons dat geschonken werd.
De vraag komt boven hoe dit aangepakt moet worden. Ik stel voor om per direkt alle disco's, bars, bordelen, duivelskerken (hindoetempeltjes, moskeetjes, jehova's getuigenkerkjes, mormonentempeltjes, zevendedag adventistenruimtes, new age-bewegingenhuisjes, boeddhistenrotzooi en andere huizen van dwaallerare bijv arminianen) en alles wat wat niet GOD tot lof is te sluiten (ik kan hier niet volledig zijn omdat ik niet al deze huizen ken). Het is terecht opgemerkt dat wanneer we dat in een keer doen er protesten zullen komen. Om dit te voorkomen zullen voorlopig de tv's in de huizen mogen blijven. Maar er wordt maar een nationale televisiezender in de lucht gehouden die preken en Bijbel uitlegging en boekbesprekingen uit zal zenden van oudvaders. Er zal geen heidense popmuziek meer zijn op de radio en ook niet op de televisie. Aangezien een groot deel van het volk onze terechtwijzingen niet te harte zal willen nemen moet er op alle mogelijke wijzen gestreden worden om hen te winnen voor het Evangelie. Dit is heel moeilijk en kunnen wij ook niet zonder de HEERE. Daarom zullen deze plannen alleen maar ijdelheid zijn zonder de HEERE. Maar als wij niet hopen op, bidden om en vertrouwen op de HEILIGE GEEST kunnen wij niks en blijven onze werken dood en zullen wij niet verder komen maar blijven wij zitten in de heidensepraktijken die alleen maar toe zullen nemen en steeds meer gewoon goed zullen worden indien de HEERE ze niet zal bekeren. Daarom strijd de goede strijd, strijdt de strijd des Geloofs!