Geliefde broeders en zusters,
Pas geleden was ik op een huiskring. Ik werd daar uitgenodigd. Daar was een gastspreker van de eo. zijn naam was marcel gaasbeek. zeg mij niet veel, maar daar ga het niet om. Hij kwam zijn levensverhaal vertellen, met een speciale boodschap. De 10 geboden is niet voor ons. Hij zei dat de bijbel zegt, in het nieuwe testament, dat de geboden leiden tot zonde. en dat men de geboden nastreven omdat ze juist zonder zonde willen zijn. Hij zei dat we alles verkeerd zien. God heeft die geboden gegeven omdat de mensen erom vroegen. Hij zei ook dat we die geboden zien om dat te streven ertegen omdat God het niet wilt. Maar zei hij, je moet het niet doen, omdat je God moet liefhebben. Hij gaf de vergelijking met een relatie van een man en vrouw. Je zegt niet tegen je vrouw ook niet, dat je niet vreemd gaat omdat je vrouw dat niet wilt, maar dat doe je omdat je van je vrouw houd. Ik vind wel een mooie boodschap. maar ben nogal bijbelvast, en ken er niks over vinden. wie kan mij helpen, of hoe denk jij erover?
Met vriendelijke groet, martin