vrouwen en werken en kindjes

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 nov 2003 13:44

Lalage schreef:
trijntjejohanna schreef:gezien de huidige banenmarkt draaien we het misschien om... dan wordt mijn 'man' huisman en ga ik volledig aan het werk :wink: :P

Tja, ik zou er ook niet raar van opkijken als dat bij ons gebeurt... De IT-sector ligt op z'n gat, maar de combi wiskunde en biologie is vrij uniek en wel hard nodig (althans, dat hoor ik van zowel wiskundigen als biologen).


tja dat is bij ons ook zo.... mijn vriend zit ook in die sector en ik word verpleegkundige :P

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 10 nov 2003 12:15

Wat de eerste 3 jaar in een kinderleven ontzettend belangrijk is, is moederliefde. Een vader kan een schat zijn, maar moederliefde kan hij niet geven. Vaderliefde is anders. Ik ben weer gaan werken toen mijn jongste 4 jaar was. Ik ben heel dankbaar dat ik ze in hun prille jeugd moederliefde heb kunnen geven. Een heel belangrijk voorbeeld ervan is borstvoeding, dan geef je dus niet alleen voeding, maar er zit liefde in die melk, je bent dus tegelijkertijd aan het knuffelen. Persoonlijk heb ik ze maar 5 maanden borst kunnen geven en daarna fles, maar ik ben een voorstander van borst net zolang tot het kindje overgaat op vaste voeding. Dus vanaf 3 maanden geef je steeds minder borst, tot ongeveer 8 of 9 maanden, dan een bekertje. En als je jongste naar de kleuterschool gaat kun je de rest van je leven nog heel hard werken, dat gaat best. Maar ik denk dat het belang van het kind voor gaat. Dus het kind gaat voor de moeder. Het kindje heeft nl niet om zijn/haar leven gevraagd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 nov 2003 16:09

Mariamagdalena schreef:Wat de eerste 3 jaar in een kinderleven ontzettend belangrijk is, is moederliefde. Een vader kan een schat zijn, maar moederliefde kan hij niet geven. Vaderliefde is anders. Ik ben weer gaan werken toen mijn jongste 4 jaar was. Ik ben heel dankbaar dat ik ze in hun prille jeugd moederliefde heb kunnen geven. Een heel belangrijk voorbeeld ervan is borstvoeding, dan geef je dus niet alleen voeding, maar er zit liefde in die melk, je bent dus tegelijkertijd aan het knuffelen. Persoonlijk heb ik ze maar 5 maanden borst kunnen geven en daarna fles, maar ik ben een voorstander van borst net zolang tot het kindje overgaat op vaste voeding. Dus vanaf 3 maanden geef je steeds minder borst, tot ongeveer 8 of 9 maanden, dan een bekertje. En als je jongste naar de kleuterschool gaat kun je de rest van je leven nog heel hard werken, dat gaat best. Maar ik denk dat het belang van het kind voor gaat. Dus het kind gaat voor de moeder. Het kindje heeft nl niet om zijn/haar leven gevraagd.


ik zou ook graag thuis willen blijven... maaar als ik werk kan vinden en mijn vriend dan niet... er zal toch iemand geld binnen moeten brengen

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Berichtdoor Jannoek » 10 nov 2003 19:51

tja, op zich best een moeilijke zaak!
niet iedereen denkt er hetzelfde over.
maar persoonlijk denk ik dat als een meisje de talenten heeft gekregen om te gaan studeren, ze dat ook zeker mag doen. Wie zegt DAT je later kinderen krijgt?
wie zegt uberhaupt dat je trouwt?
en er kan zoveel gebeuren waardoor je weer aan het werk moet, dat het heel belangrijk is om die studie achter de hand te hebben!

ik wil zelf gaan studeren (ok, ben nog jong, weet ik) maar vind het heel belangrijk, ook al ben ik een meisje, en hoop ik (ook al heb ik nu geen vriend) dat ik ooit nog ns trouw!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten