Moderator: Moderafo's
janneke schreef:Ja, ik ga 2x naar de kerk. In onze kerk zijn er (zoals in de meeste volgens mij) 2 diensten. Ik denk dat het geen traditie is, tuurlijk hadden de mensne wel "wat beters te doen"....(vraag me af of dat "wat beters te doen" echt belangrijker is dan de kerk, maargoed...)
Als je echt bezig bent met God en de Bijbel verlang je er denk ik naar om 2 x te kunnen en vindt je dat ook vanzelfsprekend!!! Dus traditie? Neej! Verlangen naar!
Lalage schreef:
nu heb je nog steeds geen zinnig argument gegeven, ik bedoel, je verlangt ernaar om 2x te gaan. maar waarom dan niet vaker? drie keer per week ofzo?
Lalage schreef: (vroeger had men nix beters te doen op zondag ofzo).
Liesl schreef:Twee preken op een hele dag is een mooi aantal. Het heeft ook te maken met de hetgeen behandeld wordt. Vaak worden in kerken s'morgens preken gehouden over teksten die de ds. zelf kiest. En 's middags preken vanuit de Heidelbergse Cathechismus.
hmz, ik ga naar een Samen-op-Wegkerk (zou zelf iets zwaarder uitzoeken, maar ga met mijn ouders mee) en daar doen we nix met de Heidelbergse Cathechismus
soms wordt er 's middags wel een vesper gehouden, maar daar zit niet echt een preek in
Liesl schreef:hmz, ik ga naar een Samen-op-Wegkerk (zou zelf iets zwaarder uitzoeken, maar ga met mijn ouders mee) en daar doen we nix met de Heidelbergse Cathechismus
soms wordt er 's middags wel een vesper gehouden, maar daar zit niet echt een preek in
Voldoet deze kerk dan niet aan jou zondagsinvulling? Of gaat het inhoudelijke? En als ik vragen mag hoor, wat zou je dan voor kerk uitzoeken wanneer het iets zwaarder zou kunnen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten