Zelfmoord.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Zelfmoord.

Berichtdoor Evelien » 04 nov 2003 22:05

Ergens gelezen....... (maar soms ook zelf ondervonden, niet helemaal maar wel gedeeltelijk)

Ik heb gezocht naar begrip, maar dat heb ik niet gevonden. Ik heb gezocht naar iemand die naar me wilde luisteren, maar er was niemand. Ik heb gehuild, maar er was niemand die me hoorde. Iedereen vindt me verander van een levenslustig, spontaan meisje in een stug, saai, teruggetrokken wezen. Niemand heeft gezocht naar de oorzaak daarvan. Ik kan en wil zo niet verder leven. Ik houd dit niet vol. Mam, heb je echt nooit iets gemerkt? En dan nog een kort woord tegen jou. Welke naam ik je moet geven weet ik niet. De naam ‘vader’ ben je niet waard. Talloze keren heb je me misbruikt. Het is niet alleen lichamelijk dat je kapot hebt gemaakt, mijn eigen ik is ook weg. Ik kan je schijnheilige gepraat niet langer aanhoren. Ik kan je zingen in de kerk niet langer aanhoren, want ik van het spotten. Huichelaar! Ik kan niet langer in je nabijheid verkeren.Ik kan niet meer vergeten. Ik kan niet meer leven en ik wil het ook niet meer. Het spijt me van deze vreselijke daad, maar ik hoop dat jullie ogen er door open gaan. Zoek eerst naar de oorzaak als iemand zich vreemd gedraag en oordeel niet te snel. Ik ben moe, vreselijk moe. Ik heb naar rust gezocht, maar ik heb die niet gevonden. Ik ben alleen maar gestuit op onbegrip. Echte vrienden? Ik weet niet wat dat zijn. Ik wil niet langer leven ik wil niet langer gekwetst worden. Ik kan zo niet meer verder.
Laatst gewijzigd door Evelien op 05 nov 2003 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

caprice

Berichtdoor caprice » 04 nov 2003 22:22

Maar als het dan eeuwigheid wordt?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 nov 2003 22:35

HEt kan ook al eeuwigheid zijn voor dat meisje die dat geschreven heeft.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 04 nov 2003 22:39

van wie is het, Evelien?
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 nov 2003 22:46

lizzz schreef:van wie is het, Evelien?

het komt uit een boek.

Maar ik weet zeker dat dit gebeurd.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 nov 2003 23:43

heej wil je er ff snel boven zetten dat het niet van jou is! Ik schrik me rot man! Een vriend van mij heeft namelijk een meel gestuurd naar al zijn vrienden en is toen van zijn flat gesprongen. Ik begrijp waarom hij dat heeft gedaan... Dus Evelien, ff veranderen keej?

Toriso heeft het veranderd, thanx!

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 05 nov 2003 01:23

Evelien schreef:

het komt uit een boek.

Ja. Ik ben daar ook wel eens bang voor. Dat is namelijk het waanzinnige van het geloof van sommige mensen (vooral jongeren). Dat zij niet geloven omdat het hen rust brengt, maar omdat ze het geloof krijgen aangereikt zonder alternatief en bij voorkeur ook nog met de bijsluiter: geloof of ga naar de hel.
En ik zal het nog sterker vertellen. De manier waarop ik sommige mensen hier zie praten en denken tegenover bepaalde gedachten, zou ik bijna willen zeggen dat die mensen zulke daden kunnen veroorzaken. Er word angst gekweekt bij mensen die anders willen leven. Andere zienswijzen worden afgedaan als duivels. Soms begin ik (ook door omgang met mensen hier) de christelijke God als een sadistische moordenaar te zien. Ik ben dan ook blij dat dit bericht hier gepost is. Misschien beseffen jullie dan misschien welke concequenties religie kan hebben op iemands leven. En heel misschien komt er dan ooit nog een christelijke God van liefde.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 05 nov 2003 11:40

Storyteller schreef:
Evelien schreef:

het komt uit een boek.

Ja. Ik ben daar ook wel eens bang voor. Dat is namelijk het waanzinnige van het geloof van sommige mensen (vooral jongeren). Dat zij niet geloven omdat het hen rust brengt, maar omdat ze het geloof krijgen aangereikt zonder alternatief en bij voorkeur ook nog met de bijsluiter: geloof of ga naar de hel.
En ik zal het nog sterker vertellen. De manier waarop ik sommige mensen hier zie praten en denken tegenover bepaalde gedachten, zou ik bijna willen zeggen dat die mensen zulke daden kunnen veroorzaken. Er word angst gekweekt bij mensen die anders willen leven. Andere zienswijzen worden afgedaan als duivels. Soms begin ik (ook door omgang met mensen hier) de christelijke God als een sadistische moordenaar te zien. Ik ben dan ook blij dat dit bericht hier gepost is. Misschien beseffen jullie dan misschien welke concequenties religie kan hebben op iemands leven. En heel misschien komt er dan ooit nog een christelijke God van liefde.

Religie speelde hier niet de oorzaak, maar de misbruik van haar vader. Je trekt een "Maarten t'Hart conclussie".

Overigens heb ik ook zo'n periode gekent. Niet omdat ik misbruikt werd overigens, gewoon omdat ik depri was. Gelukkig is het bij mij er nooit van gekomen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 nov 2003 11:45

bij mij gelukkig ook (nog) niet. (maar helaas wel geprobeerd, ik zeg dit niet om aandacht te trekken hoor echt niet.!!!!!)

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 05 nov 2003 14:19

Ik ken een jongen die heel veel geluk heeft gehad, hij zag het echt niet meer zitten, en in een dom ogenblik sprong hij voor de trein. Gelukkig overleefde hij het aangezien een spoorweg overgang (300m) ook iemand sprong. De trein kwam 100m voor hem tot stilstand. Hij heeft toe staan kijken naar de resten van de persoon, en wist het zeker DIT WIL IK NOOIT. Ik denk dat er meer mensen zijn die dit hebben willen doen op refoweb... ook al zou je het niet denken, help ze alsjeblieft, vang ze op, haal ze uit hun eenzaamheid want eenzaamheid is de hoofdoorzaak van het fenoneem suicide, zelfdoding, er uit stappen of zelfmoord...

die jongen was skoezie ...
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 05 nov 2003 14:22

Nee skoezie?!!!

Ik kan me zulke dingen eigenlijk niet voorstellen, als ik dan naar mezelf kijk, altijd een vrolijk onbezorgd leventje, tuurlijk ook wel met minpuntjes, maar dat is normaal....
Hier verbaas ik me eigenlijk over, ik zou iedereen wel willen helpen, die deze gedachten hebben!!!

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 05 nov 2003 14:32

hmm, nou ik kan het me dus wel voorstellen.
maar zou het toch niet doen, omdat
-ik niet durf
-ik weet dat er momenten komen die ik níet wil missen
-ik het ook wel weer laf vind, problemen van je afschuiven, en mensen die blijven, houden ook hun problemen.
-ik vind dat ik een taak heb
-ik denk dat het niks oplost
-ik tegengehouden word

...
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

caprice

Berichtdoor caprice » 05 nov 2003 14:34

lizzz schreef:hmm, nou ik kan het me dus wel voorstellen.
maar zou het toch niet doen, omdat
-ik niet durf
-ik weet dat er momenten komen die ik níet wil missen
-ik het ook wel weer laf vind, problemen van je afschuiven, en mensen die blijven, houden ook hun problemen.
-ik vind dat ik een taak heb
-ik denk dat het niks oplost
-ik tegengehouden word

-ik zo niet voor God kan verschijnen
...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 nov 2003 14:38

ik zo niet voor God kan verschijnen

jij misshcien niet, anderen wel.

WAAROM? OMDAT SOMMIGE MENSEN HET NIET ZO BELEVEN EN NIET ZO LEVEN ALS DIE ENE DIE ZELFMOORD HEEFT GEPLEEGD.

caprice

Berichtdoor caprice » 05 nov 2003 14:48

Evelien schreef:
ik zo niet voor God kan verschijnen

jij misshcien niet, anderen wel.

WAAROM? OMDAT SOMMIGE MENSEN HET NIET ZO BELEVEN EN NIET ZO LEVEN ALS DIE ENE DIE ZELFMOORD HEEFT GEPLEEGD.

Maar waar heeft Jezus dan gezegd dat iemand die zijn eigen lichaam verderft ook zijn ziel verderft en niet het koninkrijk Gods in kan gaan?

Terug naar “Archief”