Ik weet het niet. Kijk, ik heb totaal geen problemen mee dat ik als meisje een broek draag. Ik heb veel rokken, die ik graag draag maar een broek is altijd een stuk relaxter. Mijn opa en oma zullen mij er nooit op afwijzen of eisen dat ik iets anders aan trek. Maar ik weet gewoon dat ze mij graag in een rok zien. Dus als ik naar hen toe ga, of zij komen naar mij toe, trek ik toch lekker een rok aan? Daar vind ik niets hypocriets aan, dat doe ik omdat ik zan ze hou en ik ze niet een ongemakkelijk gevoel wil geven.
Als jouw oma je nou graag in een pak naar de kerk ziet gaan, en je hebt er eentje, doe je die toch gewoon aan. Ookal ben jezelf van mening dat het niet om zo'n pak te doen is. Tenzij je er echt vervelend en ongemakkelijk in voelt. Dan zou ik er met je oma over praten en aangeven dat je liever een nette blouse en broek aantrekt. Soort van middenweg. Je hebt zat mooie bloesjes en broeken in rustige, gedekte tinten. Die netjes zijn maar je niet een stijf imago geven. Bloesjes zijn zelfs best hip.
Trouwens, je hebt best stoer pakken, lichte krijtstreep ofzo. Daar mag ik een jongen best inzien.
Maarja, ik ben geen jongen..... ik weet niet waar jullie graag in lopen.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King