Discussies voeren over wel of geen hoed/rok, is dat zinvol?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 31 jan 2004 05:44

Wat ik nu zo jammer vind, is dat er gewoon geen antwoord gegeven wat je dan moet doen met de rest van deut. Waarin het gaat over: Gij zult geen kleed van gemengde stof aantrekken, wollen en linnen te gelijk.
En wat te denken van wel meer voorschriften die daar staan.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23589
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 31 jan 2004 14:18

Ach Caprice, er was laatst hier in Arnhem een voetbalwedstrijd Nederland - Schotland... een jaar of 3 geleden. Die schotten liepen allemaal in rok maar ik zag best of het mannen of vrouwen waren :)

Wat ik nu zo jammer vind, is dat er gewoon geen antwoord gegeven wat je dan moet doen met de rest van deut. Waarin het gaat over: Gij zult geen kleed van gemengde stof aantrekken, wollen en linnen te gelijk.
En wat te denken van wel meer voorschriften die daar staan.


Tja moeten we nog offeren?

Lees wat Paulus in Romeinen zegt over de wet en zo. Jezus heeft de wet vervuld... dat maakt de offerwetten maar ook een heleboel andere wetten (bijv. wat je wel en niet mag eten) overbodig. Zo geld dat denk ik ook voor de kledingwet.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat een hoop regels die daar staan niet goed zouden zijn, ze zijn alleen niet meer iets dat moet, daarmee mag het natuurlijk nog wel :)
Laatst gewijzigd door Marnix op 31 jan 2004 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
@mic
Majoor
Majoor
Berichten: 1620
Lid geworden op: 10 aug 2003 14:07
Locatie: Krabbendijke/ Delft
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 31 jan 2004 14:19

Is het nou zo noodzakelijk dat je vanaf 50 meter afstand het verschil zit tussen een jongen of een meisje?

Bij babies zie ik het nog niet vanaf 20 cm afstand :wink:
(nou ja tenzij natuurlijk)
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 31 jan 2004 14:27

- Op school keken we met een aantal klasgenoten uit het raam naar een sneeuwballengevecht waar ook iemand bij liep met haar dat voor een jongen vrij lang zou zijn, maar voor een meisje vrij kort.
We konden er niet achter komen wat het nou was.
- Op het station zag ik ook een man lopen (dacht ik). Neemt hij de telefoon op die gaat, blijkt het ineens een vrouw te zijn, aan de stem te horen.
Met bijv. een rok is het onderscheid zo gemaakt.

Er komt nog een dag dat ik een vrouw aanspreek als man of omgekeerd.
_________________


zoals jij het nu zegt, betekend het dus dat vrouwen een rok aan moeten hebben omdat je dan het verschil kunt zien..

DUS niet voor God?

Gebruikersavatar
Alice
Verkenner
Verkenner
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jan 2004 20:08

hmm

Berichtdoor Alice » 02 feb 2004 19:08

eigk vin ik dat een beetje een aparte opmerking. Het is tog netter als we met een rok aan lopen?!! Dat de mensen kunnen zien dat we vrouw zijn en dat we voor God eerbiedig lopen. Ik zeg nu natuurlijk niet dat we met een broek niet netjes kunnen lopen maar een rok vind ik wel netter voor een christinne. En ik ben echt niet tegen een broek maar ik vin een rok echt netter.
Natuurlijk moet je ook wel onderscheid maken. Ik bedoel een spijkerbroek voor een vrouw of een degelijke wijde broek die een man niet zou dragen of een strakke broek waat alles duidelijk in uitgetekent staat. Daar kunnen wij als christen tog ook wel verschil in maken!! Mijn mening is dat zo'n strakke broek zoals eerder vermeld niet echt netjes is voor christen. Een wijde broek daarentegen valt best mee. Dus verschil in broek is er ook nog.

Ik zou zeggen: Ik loop het lekkerst in een rok en voel me er ook het lekkerst in maar das natuurlijk ieder zn eigen mening. :wink:

groetjes

Alice
Man's way leads to a hopeless end, God's way leads to an endless hope <><

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 02 feb 2004 19:49

Wat is een rok? Een minirokje wat ternauwernood de heupen bedekt? Dat is veel aanstaatgevender dat een broek?

Als het lichaam maar bedekt is. Deze wet willen we wel houden, maar de overige wetten, aan de Joden gegeven negeren we bijna allemaal. Laten we niet hypocriet zijn en iedereen in zijn waarde laten, rokdragend, broekdragend, etc.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 03 feb 2004 09:47

Ik ben het met Alice eens.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23589
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 03 feb 2004 12:11

Ik niet. Het feit dat je een rok netter vindt is puur gebaseerd op waar je mee opgevoed en dus opgegroeid bent, met traditie en persoonlijke smaak. Ik vind een rok helemaal niet netter dat een broek, het is mij om het even. Bovendien denk ik dat het God niet uitmaakt of je in rok of brok loopt, of als man in een pak of in vrijetijdskleding. Het gaat om je intentie, als je in een rok loopt en je doet dat voor Hem is dat super. Als je in een broek loopt en je houdt van Hem is dat ook super. Doe dingen echter niet omdat dat nou eenmaal "moet van God". Ik zit regelmatig met een skatebroek aan in de kerk.... ik denk niet dat God daar problemen mee heeft, het gaat Hem om je hart.

Kortom, tradities en persoonlijke smaak mogen best een rol spelen in ed keuzes die jij maakt, pas er alleen voor op dat dat geen rol speelt in hoe je tegen anderen aankijkt die dat anders doen dan jij.

Jij vindt een rok netter, jij vind een strakke broek niet netjes etc :)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 03 feb 2004 13:32

Marnix schreef:Ik niet. Het feit dat je een rok netter vindt is puur gebaseerd op waar je mee opgevoed en dus opgegroeid bent, met traditie en persoonlijke smaak.


Ik ben helemaal niet zo opgevoed, mijn moeder liep altijd in een spijkerbroek, en nu loopt ze altijd in een joggingbroek. En mijn schoonmoeder heeft nog nooit van een rok gehoord :?

Gebruikersavatar
Alice
Verkenner
Verkenner
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jan 2004 20:08

Berichtdoor Alice » 03 feb 2004 15:43

[quote="Sabra"]Wat is een rok? Een minirokje wat ternauwernood de heupen bedekt? Dat is veel aanstaatgevender dat een broek?

Denk wel ff na. Sorry dat ik het zo zeg maar je kan tog zelf wel bedenken dat een rokje dat de heuen netaan bedekt niet kan!!! :|
Denkuh!!! Pardon dat ik het ff zo moet zeggen maar ik bedoel het wel zo dat je zelf wel weet dat zo'n rokkie niet kan!! :?

Groetjes

Alice
Man's way leads to a hopeless end, God's way leads to an endless hope <><

Vin

Berichtdoor Vin » 03 feb 2004 16:04

Alice schreef:Denk wel ff na. Sorry dat ik het zo zeg maar je kan tog zelf wel bedenken dat een rokje dat de heuen netaan bedekt niet kan!!! :|
Denkuh!!! Pardon dat ik het ff zo moet zeggen maar ik bedoel het wel zo dat je zelf wel weet dat zo'n rokkie niet kan!! :?

Groetjes

Alice

Haal je dat ook uit n bijbeltekst? Of is het dan kennelijk plots wel mogelijk om 'op je gevoel' te bepalen wat netjes is en wat niet? Dat zet de hele discussie op losse schroeven vind je niet :P

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 03 feb 2004 17:10

Vin schreef:
Alice schreef:Denk wel ff na. Sorry dat ik het zo zeg maar je kan tog zelf wel bedenken dat een rokje dat de heuen netaan bedekt niet kan!!! :|
Denkuh!!! Pardon dat ik het ff zo moet zeggen maar ik bedoel het wel zo dat je zelf wel weet dat zo'n rokkie niet kan!! :?

Groetjes

Alice

Haal je dat ook uit n bijbeltekst? Of is het dan kennelijk plots wel mogelijk om 'op je gevoel' te bepalen wat netjes is en wat niet? Dat zet de hele discussie op losse schroeven vind je niet :P


Zij bedoelt denk ik, dat ze geen aanstoot wil geven...........

Gebruikersavatar
Johanne
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1126
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:41
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 03 feb 2004 23:55

Hmmm volgens mij is dit best wel een beetje een zinloze discussie aan het worden omdat iedereen overtuigd is van zijn/haar eigen gelijk en er toch niemand is die, wat dit aangaat, zichzelf een andere mening aan laat praten...

Dus eigenlijk om maar s ff op de topictitel te reageren, discussieren over dit onderwerp is volgens mij zinloos, want iedereen blijft toch bij/zijn haar eigen standpunt. En kwa geloof is t ook niet echt een halszaak ofzo...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"


-Narnia-

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23589
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 04 feb 2004 11:44

Hm daar heb je wel een puntje :)

Wat maakt het uit :)

Ik zit me te bedenken, volgens mij zullen we op de nieuwe aarde nog wel eens glimlachend terugdenken waar we ons hier zo druk om konden maken :)

Ik ga zo maar es wat zinnigs doen met mijn tijd :)

joepie

Berichtdoor joepie » 04 feb 2004 22:01

2 Kor. 3 : 17 De Here nu is de Geest; en waar de Geest des Heren is, is vrijheid.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten