waar ligt nou precies de grens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 06 nov 2003 00:24

In principe is ze tegen elke sexuele activiteit voor het huwelijk.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Berichtdoor Saskia » 06 nov 2003 16:31

Maar ja, dan kun je haar terughoudend vinden. Er zullen genoeg mensen zijn die het wel met haar eens zijn.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Berichtdoor Jannoek » 06 nov 2003 20:22

Sabra schreef:In principe is ze tegen elke sexuele activiteit voor het huwelijk.


nou ja, dat is wel heeeeeeeel kort door de bocht, naar mijn bescheiden mening! :?
Ligt ook wel hoe je het zelf opvat!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 06 nov 2003 20:23

Sabra schreef:In principe is ze tegen elke sexuele activiteit voor het huwelijk.


Tja, das maar net wat je onder sexuele activiteit verstaat. Ze is inderdaad tegen de geslachtsgemeenschap an sich, maar volgens mij valt er meer onder seksuele activiteit. En dat je dan niet op de grens maar een eindje ervandaag gaat lopen. (Is ook weer beeldspraak...)

Stacie

Berichtdoor Stacie » 19 jan 2004 12:23

Geeft ze ook antwoord op wat er wel / niet mag voor het huwelijk?
Hoe zij er tegenaan kijkt dan..
Want alleen met 'houd je kleren aan' kan ik niet zoveel.
Ik kon namelijk geen vraag+antwoord vinden
(en ook geen topic hier op dit forum)

Vin

Berichtdoor Vin » 19 jan 2004 12:31

Is natuurlijk ook je eigen verantwoordelijkheid. Iemand kan wel grenzen voor je gaan aangeven (die ook maar weer een interpretatie zijn en het is maar de vraag of je niet gewoon wegloopt van je verantwoordelijkheid door iemand anders te vragen om de grens aan te geven), maar het lijkt me duidelijk dat hoe dichter je bij de 'echte' grens gaat zitten hoe moeilijker je het jezelf maakt.

Vandaar dat ik me wel kan vinden in terughoudendheid van antwoorden. :)

Stacie

Berichtdoor Stacie » 19 jan 2004 12:48

Nee ik heb liever antwoorden met een duidelijke richtlijn, bijv
doe het niet WANT

of

laat het liever WANT

en dan kan ik zelf uitzoeken waar ik het mee eens bent.

Maar ik bedoel dat ze niet echt radicaal antwoord geeft:
Ze praat wel over sex binnen het huwelijk, maar wat vind ze van al die dingen die tussen zoenen en sex in zitten?
(of ze spreek hier wel degelijk over maar dan kon ik die vragen niet vinden :wink: )

Vin

Berichtdoor Vin » 19 jan 2004 13:02

En als ik je een wat conreter antwoord geef, is dat ook goed? :)

Gebruikersavatar
@mic
Majoor
Majoor
Berichten: 1620
Lid geworden op: 10 aug 2003 14:07
Locatie: Krabbendijke/ Delft
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 19 jan 2004 13:56

Als je nou er eens van uitgaat dat gemeenschap verkeerd is. DAt is de letter van de wet zegmaar. Maar dan kun je dus ook beter alles laten wat daar heel snel de aanleiding toe zou kunnen geven. Dus samen gaan kamperen e.d.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 19 jan 2004 14:03

@mic schreef:Als je nou er eens van uitgaat dat gemeenschap verkeerd is. DAt is de letter van de wet zegmaar. Maar dan kun je dus ook beter alles laten wat daar heel snel de aanleiding toe zou kunnen geven. Dus samen gaan kamperen e.d.


Toch weet ik stelletjes die wel samen kamperen, en uit overtuiging toch wachten tot hun huwelijk (niet met sex, maar mer de geslachtsdaad)

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jan 2004 14:31

Wij zijn ook samen op vakantie geweest, was echt cool!! Zo ontdek je ook of je het langere tijd met elkaar uithoudt. En als je kampeert zit je toch allebei in een slaapzak ;) ;)
Wij slapen trouwens ook gewoon bij elkaar op de kamer. Als hij bij mij komt kan dat ook niet anders, of hij moet zich opvouwen en op m'n gangetje gaan liggen of kou lijden op het balkon.

Gebruikersavatar
@mic
Majoor
Majoor
Berichten: 1620
Lid geworden op: 10 aug 2003 14:07
Locatie: Krabbendijke/ Delft
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 19 jan 2004 15:01

Mariamagdalena schreef:
@mic schreef:Als je nou er eens van uitgaat dat gemeenschap verkeerd is. DAt is de letter van de wet zegmaar. Maar dan kun je dus ook beter alles laten wat daar heel snel de aanleiding toe zou kunnen geven. Dus samen gaan kamperen e.d.


Toch weet ik stelletjes die wel samen kamperen, en uit overtuiging toch wachten tot hun huwelijk (niet met sex, maar mer de geslachtsdaad)
Ik zeg ook niet dat het verkeerd is, maar ik weet niet of ik zelf braaf zou blijven, dus zou ik het niet zo snel doen.
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 19 jan 2004 21:04

Lalage schreef:Wij zijn ook samen op vakantie geweest, was echt cool!! Zo ontdek je ook of je het langere tijd met elkaar uithoudt. En als je kampeert zit je toch allebei in een slaapzak ;) ;)
Wij slapen trouwens ook gewoon bij elkaar op de kamer. Als hij bij mij komt kan dat ook niet anders, of hij moet zich opvouwen en op m'n gangetje gaan liggen of kou lijden op het balkon.


Raar eigenlijk, ik zie dat je 22 bent, als dat zo is, en toen kreeg ik al mijn tweede kind..........

Gebruikersavatar
Toriso
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 sep 2002 07:39
Locatie: Het Koninkrijk der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Berichtdoor Toriso » 19 jan 2004 21:36

Mariamagdalena schreef:Raar eigenlijk, ik zie dat je 22 bent, als dat zo is, en toen kreeg ik al mijn tweede kind..........

Raar eigenlijk, ik zie dat je 100 bent, als dat zo is, dan zou uw 2e kind nu alweer 78 zijn!

Mariamagdalena schreef:Toch weet ik stelletjes die wel samen kamperen, en uit overtuiging toch wachten tot hun huwelijk (niet met sex, maar mer de geslachtsdaad)

Verklaar je nader, wat is het verschil tussen sex en geslachtsdaad? Seks en seksueel is wel verschillend. Seksueel is een ruimer begrip, maar seks is mijns inziens niet voor meerder uitleg vatbaar, om dan nog van 'wachten' te spreken.
Niet het aanzien, maar het wezen!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 jan 2004 22:10

Mariamagdalena schreef:
Lalage schreef:Wij zijn ook samen op vakantie geweest, was echt cool!! Zo ontdek je ook of je het langere tijd met elkaar uithoudt. En als je kampeert zit je toch allebei in een slaapzak ;) ;)
Wij slapen trouwens ook gewoon bij elkaar op de kamer. Als hij bij mij komt kan dat ook niet anders, of hij moet zich opvouwen en op m'n gangetje gaan liggen of kou lijden op het balkon.


Raar eigenlijk, ik zie dat je 22 bent, als dat zo is, en toen kreeg ik al mijn tweede kind..........


en wat wil je daaaar mee zeggen!?!?!?!?!?!?!

enne wij zetten onze echte leeftijd er gewoon neer hoor :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten