Waarom ga jij naar de kerk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 okt 2003 10:25

naar aanleiding van mijn ractie en van een ander wil ik graag een topic openen over:

Graag serieuse reactie's.

garry
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor garry » 25 okt 2003 11:58

De zondag is voor mij heeeeel belangrijk. Dan kom ik aan die dingen toe die er doordeweeks bij inschieten. Ik kijk dus heel bewust waaraan ik mijn tijd besteed.
Ik ga sowieso één keer naar de kerk, in de ochtend. Belangrijkste reden is dat ik het prettig vind bij een groep mensen te horen en eraan mee te doen. Een tweede reden is of ik een mooie preek kan verwachten. Ik hou van een preek die mij op het verkeerde been zet, die me tot nadenken stemt, die een afwijkend standpunt verkondigt ten opzichte van de traditie. En deze tweede reden maakt dat ik ook wel eens twee keer naar de kerk ga. De eerste keer om erbij te horen, de tweede keer om iets mee te krijgen.

garry

noesje

waarom ga jij naar de kerk?

Berichtdoor noesje » 25 okt 2003 13:06

omdat het van mn ouders moet.... :?

juliagirl
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor juliagirl » 25 okt 2003 16:52

Ik ga naar de kerk omdat ik op zoek ben. Ik ben op zoek naar vrede in mijn hart en weet dat alleen God die vrede kan geven. Door je onder de prediking van het Woord te begeven, kan God tot je spreken en antwoorden geven op de vragen waar je mee zit. In de bijbel staat ook dat je gebruik moet maken van de middelen die er zijn, daarmee wordt bedoeld: de kerk, lezen in je bijbel, bidden en bijbelstudie. Ook is de kerk voor mij een ontmoetingsplaats van christenen. Je deelt het geloof in dezelfde God en dat geeft een onderlinge band, versterkt door de liefde van Christus.
Ten slotte ga ik naar de kerk omdat het een houvast voor mij is. Zonder de kerk zou ik meegezogen worden door de wereld. De kerk, de prediking, houd mij op de been en wijst mij op Christus wanneer het even niet lekker gaat.
'Ik vermag alle dingen, in Christus die mij kracht geeft!' Fil. 4 vs. 13

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 25 okt 2003 17:28

i.v.m. m'n ziekte kan ik al een half jaar niet naar de kerk. Daardoor merk ik heel goed wat ik mis. Ik ging daarheen om het gepredikte woord te horen. Te beluisteren wat God tot ons/mij te vertellen heeft. Om met de gemeente te bidde, de wet of geloofsbelijdenis te beluisteren, te bidden voor het persoonlijke en voor de medemensen en te leren van de preek en het zingen tot Gods eer. Het doel om God te leren kennen en voormezelf om daardoor te leren hoe slecht en zondig ik ben en dat God mij daarvan kan verlossen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 okt 2003 22:49

Ik ga naar de kerk om twee redenen. Ten eerste uit gewoonte, klinkt stom, maar het zit er zo ingesleten... en ik mis het als ik niet ga. Ten tweede heb ik vaak honger naar God en ik hoop door kerkdiensten te bezoeken dichter bij Hem te komen. Het valt best vaak tegen, daarom probeer ik twee keer naar de kerk te gaan als ik bij mijn vriend ben. In die kerk hebben ze twee keer dienst en je hebt dan meer kans op een goede preek. Soms valt het me wel zwaar om wakker te blijven, de liederen zijn nogal saai... Maar ik ben nog nooit echt in slaap gevallen.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 26 okt 2003 15:31

Het klinkt misschien heel zwaar en afgezaagd maar ik was ook zo vaak slaperig in de kerk.
tops, eerder opstaaan, koffie drinken en bidden. Bij mij hielp dit!

tomkoers

Re: Waarom ga jij naar de kerk?

Berichtdoor tomkoers » 26 okt 2003 15:36

Evelien schreef:naar aanleiding van mijn ractie en van een ander wil ik graag een topic openen over:

Graag serieuse reactie's.

1. Omdat God het van me vraagt.
2. Omdat ik ernaar verlang medegelovigen te ontmoeten.
3. Omdat God aldoende tot me kan spreken, en ik word versterkt in mijn
geloof.
4. Om tot zegen te zijn en een zegen te ontvangen.

joris

Berichtdoor joris » 26 okt 2003 17:11

1. om God te aanbidden
2. om een woord van God te ontvangen
3. om gesterkt te worden door medechristenen en anderen te sterken door mijn inbreng.
4. gezellig samenzijn

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 27 okt 2003 09:46

Ik ga naar de kerk omdat ik meer wil weten van God en Zijn woord, ik vind het fijn om deze dingen te horen.
Het is heerlijk om te zien dat er toch nog veel mensen zijn die naar de kerk komen en zo met zn alle God grootmaken.

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 27 okt 2003 09:57

Ik ga naar de kerk om mijn innerlijk licht te doen ontbranden. Tijdens de dienst hoor ik hoe onze grote voorganger, de mens Jezus zijn Goddelijk licht heeft beleefd. Hier put ikhoop uit en het zet me aan om actief te werken aan het koninkrijk God's. De kern van de zaak is: Laat God die aanwezig is in ieder mens toe in je leven...
Afbeelding

Terug naar “Archief”