leven in afhankelijkheid van god

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

leven in afhankelijkheid van god

Berichtdoor Skoezie » 06 okt 2003 20:39

een goede vriend zijn vader is ontslagen omdat hij om zijn geloof niet naar feestjes ging... nu is hij werkeloos en zit het gezin aan de grond. god helpt niet... lekker god heb je dan...
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

caprice

Berichtdoor caprice » 06 okt 2003 20:41

Dat zegt nu de wereld in zo'n situatie. Maar God helpt Zijn volk altijd als zij in Hem hun vertrouwen stellen, maar op Zijn tijd.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 06 okt 2003 20:41

ja he...

(Gods wegen zijn altijd ondoorgrondelijk... wat een troost)

Maar goed, je weet niet waar God nu mee bezig is.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

caprice

Berichtdoor caprice » 06 okt 2003 20:42

Het kan een beproeving zijn. Maar dan zullen zij gelouterd worden, zoals het goud gelouterd wordt. Dat wordt steeds zuiverder. Zo zal God hen toebereiden voor de nieuwe hemel en de nieuwe aarde.

lorit

Berichtdoor lorit » 06 okt 2003 21:05

Toch blijft het wel moeilijk. Gods wegen lijken soms zo ondoorgrondelijk. Juist naar buitenstaanders toe. Als je heel meselijk denkt zou je zeggen: Als God slim is, dan zorgt Hij er voor dat het heel aantrekkelijk lijkt om Hem te dienen. Ik zei bewust 'menselijk'. Gelukkig werkt God zo niet.

Met deze twijfels kunnen we gelukkig ook bij God terecht.

joris

Berichtdoor joris » 06 okt 2003 21:55

Das een moeilijke zaak ja! Doe je net iets voor God, lijkt het alsof je er voor gestraft wordt. Dat komt hard aan. maar euh, dit heeft niets met God te maken hoor. In de bijbel staat duidelijk dat christenen het moeilijk zullen krijgen op deze aardkloot als ze voor hun geloof uitkomen. Aan de andere kant heb ik ook een andere vraag: zou het kunnen dat die man op deze manier God juist beter zou kunnen leren kennen? Deed hij het van harte, die feestjes afslaan? Of omdat het moest? Ik ken die man natuurlijk niet, dus val me niet aan. Maar sommige mensen zien ineens heel goe din wat God ze duidelijk wil maken in zulke situaties.

Ook al voelne wij ons klote, God wordt daar niet minder God van.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 06 okt 2003 21:55

job
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 okt 2003 07:45

Ik geloof best dat dit heel moeilijk is voor dat gezin, maar God laat echt zn volk (met eerbied gezegd) niet in de kouw staan. Maar aan de andere kan God ook wel eens op zich laten wachten, dan word je beproefd. Maar ik ben er van overtuigd dat God helpt.

Familie van mij zit in dezelfde situatie, kon ook geen ander werk vinden, is nu uiteindelijk bij het uitzendbureau begonnen, beter iets dan niets en ik geloof ook zeker dat dit Gods weg is.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 07 okt 2003 16:25

Nog een andere invalshoek: misschien was het Gods bedoeling dat die man wel naar die feestjes ging, omdat hij daar juist 'de boodschap' kwijt zou kunnen, of er later over praten met zijn collega's. Ik denk niet dat je confrontatie met de wereld altijd uit de weg moet gaan...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 07 okt 2003 18:32

Natuurlijk is dat moeilijk, ik vind het eigenlijk een beetje oneerlijk om het zo maar te zeggen. De beste man (want dat is ie) komt voor Zijn God uit maar wordt daar voor gestraft...
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

lorit

Berichtdoor lorit » 07 okt 2003 18:38

Mag je wel zeggen dat het hier gaat om straf? Volgens mij niet. Die man kreeg alleen een onverwachte reactie van God. Dat is nog geen straf!

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 07 okt 2003 18:54

een goede vriend zijn vader is ontslagen omdat hij om zijn geloof niet naar feestjes ging... nu is hij werkeloos en zit het gezin aan de grond. god helpt niet... lekker god heb je dan...
het lijkt me trouwens erg vreemd dat iemand daarom ontslagen wordt. Was het niet simpelweg een smoes om hem te kunnen ontslaan?

caprice

Berichtdoor caprice » 07 okt 2003 20:01

Gershwin schreef:Nog een andere invalshoek: misschien was het Gods bedoeling dat die man wel naar die feestjes ging, omdat hij daar juist 'de boodschap' kwijt zou kunnen, of er later over praten met zijn collega's. Ik denk niet dat je confrontatie met de wereld altijd uit de weg moet gaan...

Op deze manier moet je een confrontatie met de wereld wel ontlopen, want de man kon zijn collega's toch spreken op het werk? En als het zelfs tijdens het werk niet kon, dan wel in de pauzes. Denk maar aan Christen uit de Christenreis van John Bunyan. Hij kocht toch ook niets op de ijdelheidskermis? Hij wilde zelfs de aanprijzingen van de kooplui niet horen (muziek?).

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 07 okt 2003 20:58

vind ik ook, je gaat ook niet naar een cafe om te kijken of je er wel of niet mag komen. Raar maar waar: hij was er directeur

caprice

Berichtdoor caprice » 07 okt 2003 21:05

Dan heeft hij destijds 'verkeerd' personeel aangenomen om het zo maar te zeggen? Had hij niet gericht op Christenen advertenties moeten plaatsen voor een vacature? (Geen functievereiste, maar bijv. adverteren in het RD.)

Terug naar “Archief”