Video of DVD doorkijken na één vloek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Korsiaan
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Video of DVD doorkijken na één vloek

Berichtdoor Korsiaan » 06 okt 2003 19:44

In het RD stond laatst een artikel dat er onder de Refo jeugd erg veel DVD's gekeken worden.

Er stond in dat artikel dat we de film niet afbreken als er één keer in gevloekt wordt.

Hoe denken jullie hierover??
Dromen = Bevestiging van de onmogelijkheid van de werkelijkheid!

Maninne
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Maninne » 06 okt 2003 19:54

Ik was het helemaal eens met wat onze predikant zei, Kors.
Het is droevig dat er gewoon geen aandacht meer wordt besteedt aan de taal die in sommige films gebruikt wordt.
Dat zegt dan denk ik ook wel wat over de persoon die zoiets doet.
Afbeelding

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 06 okt 2003 20:00

Aan de andere kant als in een film iemand ziet dat z'n vrouw voor z'n ogen vermoord wordt ga je niet zeggen: "hè wat vervelend nou"
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Maninne
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Maninne » 06 okt 2003 20:02

Als je zonodig zo'n film wilt maken dan kun je zo'n speler ook gewoon sprakeloos laten staan, maar hoeft er nog niet gevloekt te worden, en waarom kijk je dan naar zo'n film?
Afbeelding

caprice

Berichtdoor caprice » 06 okt 2003 20:17

Je moet gewoon nooit DVD's en video's bekijken. Je zegt misschien wel: 'Ik ben baas over de knop'. Maar daar zet ik een groot :?: bij. Als Eva in het paradijs zonder zonde is en al de vrucht al begeert. Zouden wij, zondige mensen onszelf dan wel tegen kunnen houden? Integendeel. We verleggen alleen maar onze grenzen.

Je kunt niet God vrezen en films kijken waarin gevloekt wordt.

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 06 okt 2003 20:26

caprice schreef:Je moet gewoon nooit DVD's en video's bekijken. Je zegt misschien wel: 'Ik ben baas over de knop'. Maar daar zet ik een groot :?: bij. Als Eva in het paradijs zonder zonde is en al de vrucht al begeert. Zouden wij, zondige mensen onszelf dan wel tegen kunnen houden? Integendeel. We verleggen alleen maar onze grenzen.

Je kunt niet God vrezen en films kijken waarin gevloekt wordt.

Ik ben het wel met je eens dat je grenzen makkelijk verlegd. Mijn ervaring is dat het afzetten van een leuke film heeel moeilijk is. Daarom is het goed om van te voren een te weten wat voor film het is.
Hetzelfde geldt trouwens voor boeken.

Maar ik vind het een beetje ver gaan om te zeggen dat je nooit DVD's of video's moet bekijken. In ieder geval met de redenering van jouw kun je net zo goed beweren dat je het beste in een klooster kunt gaan zitten.

caprice

Berichtdoor caprice » 06 okt 2003 20:31

Maar er zijn toch genoeg andere dingen waar je je vermaak in vinden kan?
Beelden blijven lang hangen, en als je een video bekijkt, is het al te laat als je enge/slechte/rare beelden hebt gezien.
Als je steeds in spanning zit of er gevloekt wordt, lijkt het mij ook niet meer leuk om naar te kijken, want als er gevloekt wordt ben je dus weer te laat.
Verder ga je je steeds meer instellen op beeldmateriaal en kun je je slecht concentreren als iemand iets vertelt of als je wat leest. Oftewel, op preken kun je je ook minder goed concentreren. Dat wil ik ten alle tijde voorkomen, en daarom kijk ik maar zelden een video.

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 06 okt 2003 20:36

Goed praten kun je het natuurlijk niet, maar in het echte leven wordt ook heel erg veel gevloekt.
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

caprice

Berichtdoor caprice » 06 okt 2003 20:39

Als je je daar aan stoort is dat al helemaal reden genoeg om geen vloekende DVD's te draaien.

lorit

Berichtdoor lorit » 06 okt 2003 21:01

Eigenlijk schaam ik mij soms dat ik wel door kijk na een (bastaard)vloek. Zou het niet zo moeten zijn dat je van die ene vloek zo ineenkrimpt omdat je Vader beledigd is dat je niet eens meer wilt kijken? Volgens mij hoort het zo wel....

Maninne
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Maninne » 06 okt 2003 21:16

Skoezie schreef:Goed praten kun je het natuurlijk niet, maar in het echte leven wordt ook heel erg veel gevloekt.

Dat gebeurt buiten je om, en daar kun je ook nog wat van zeggen, of er vandaan gaan.

Maar een film of dvd, zet je zelf bewust aan (daar kies je zelf voor) Dus breng je jezelf bewust in verleiding om door te kijken als die film of dvd spannend is.
Trouwens, ik vraag me af naar wat voor soort films kijk je dan? als er de mogelijkheid bestaat dat er in gevloekt wordt, begin er dan niet eens aan.
Zoals Caprice al zei, lees een goed boek dat kan net zo, of nog veel boeiender zijn dan een video. Daar hoef je heus niet voor naar een klooster hoor!
Afbeelding

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 06 okt 2003 21:51

caprice schreef:Je moet gewoon nooit DVD's en video's bekijken.

Zoek maar eens op internet naar verantwoorde films. Die zijn er genoeg!! niet veel maar zeker leuk om een gezellig avondtje te vullen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 06 okt 2003 22:38

Geweldigen in de filmgeschiedenis als Pulp Fiction, Scarface en nog een paar andere van die films met geweldige acteerprestaties, plots en dialogen. Zou je die aan je voorbij moeten laten gaan alleen omdat erin gevloekt wordt?
Nee. Ik denk dat het tijd wordt dat de mensen van bijvoorbeeld het RD inzien dat vloeken zo weinig zegt, omdat de mensen die de vloek uitspreken niet eens gelovig zijn en niet eens weten wat ze precies zeggen. Een vloek, en ik kan dit niet vaak genoeg zeggen, is een brokje pure emotie. Een brok slijm in de luchtpijp van je geest die je maar beter kan ophoesten. Het heeft niets met religie te maken.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 okt 2003 23:22

What would Jesus do?

joepie

Berichtdoor joepie » 07 okt 2003 07:31

Ik denk dat God wil dat je er iets van zegt als er gevloekt wordt. En als er in een film gevloekt wordt dan hoor je der niet naar te kijken. Hetzelfde vind ik met mensen die open en bloot in bed liggen te vrijen.
Wij hebben de afgelopen vrijdag naar de nieuwe baatjer gekekn en er werd weer in gevloekt. Jammer voor mijn dochter die fan van zijn boeken is, maar dan gaat tie niet meer aan.
En ik merk dat waar de T.v. uit de boze is er met het grootste gemak van de wereld wel naar zulke opgenomen films gekeken wordt.
Dan heb ik toch nog liever de TV gewoon in de huiskamer staan en leer za daarmee al van jongs af aan dat je niet overal naar kunt kijken.
Dus dat je selectief ermee om moet gaan.
En vloeken is een verbod van de Here, dus daar hoor je niet aan mee te doen.

Terug naar “Archief”