Boetes opgelegd aan bedrijven

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Boetes opgelegd aan bedrijven

Berichtdoor Chaya » 18 jul 2018 12:19

Ik hoorde op de radio dat de EU vindt dat Google de dominante positie van Android misbruikt.
En dat de EU daarom een boete oplegt van 4.3 miljard euro.

Gelukkig heeft google nog genoeg geld in kas om het te kunnen betalen.

Maar nu vraag ik me af, wat gebeurt er met al dat geld? Waar gaat het heen, waar wordt het voor gebruikt?
Ziet de gewone Android gebruiker hier bijvoorbeeld nog iets van terug?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Boetes opgelegd aan bedrijven

Berichtdoor Marnix » 18 jul 2018 14:07

uiteraard niet.... hooguit zie de eu-burger er ergens iets van terug omdat als er voldoende geld in kas is, de belastingen minder omhoog moeten, maar echt veel merk je daar denk ik ook niet van, als je dat bedrag deelt door het aantal EU-burgers kom je op zo'n euro 8,50 p.p uit.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Boetes opgelegd aan bedrijven

Berichtdoor Arco » 18 jul 2018 14:16

Bij een eenmalig bedrag worden de belastingen niet verlaagd, anders moet je het volgende jaar weer omhoog. Het geeft wat ruimte op de lopende begroting, maar of er goede controle op is m.b.t. de besteding, dat weet ik niet.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Boetes opgelegd aan bedrijven

Berichtdoor hans0166 » 18 jul 2018 17:31

Arco schreef:maar of er goede controle op is m.b.t. de besteding, dat weet ik niet.


je hebt het over Brussel... wat denk je zelf?
Natuurlijk is er geen controle, wat dat betreft zijn ze héél Bijbels... laat je linkerhand niet weten wat je rechter doet.

Yoshi

Re: Boetes opgelegd aan bedrijven

Berichtdoor Yoshi » 18 jul 2018 17:42

Marnix schreef:uiteraard niet.... hooguit zie de eu-burger er ergens iets van terug omdat als er voldoende geld in kas is, de belastingen minder omhoog moeten, maar echt veel merk je daar denk ik ook niet van, als je dat bedrag deelt door het aantal EU-burgers kom je op zo'n euro 8,50 p.p uit.

Ik weet dat de Nederlandse boeren 1 miljard aan EU subsidies te verdelen hebben jaarlijks. Daar betalen we natuurlijk als Nederlanders ook dubbel en dwars voor, maar het is niet zo dat wij er niets voor terugkrijgen.

Wel vind ik dat er grondige hervormingen nodig zijn om de EU efficiënter te laten zijn.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Boetes opgelegd aan bedrijven

Berichtdoor Marnix » 18 jul 2018 22:12

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er niet tegen hoor. Het is alleen wel opmerkelijk dat er boetes zijn voor misbruik van de positie, waar de burger ook “slachtoffer” van is maar de boetes gaan doorgaans wel alleen naar de overheid. Subsidies is uiteraard een heel ander verhaal. Maar goed van de opbrengst van boetes worden vast een hoop subsidies betaald. En etentjes maar nu hou ik op met klagen :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten