De polarisatie neemt toe

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

De polarisatie neemt toe

Berichtdoor de passant » 31 mei 2018 11:33

De polarisatie in Nederland neemt steeds verder toe , pegida moet zo nodig moslims gaan sarren door bewust te gaan barbecueën met varkensvlees bij moskeeën , en "dominee" Rikko Voorberg reageert daar weer op met een actie die ook weer over de top is ( zeker nu de financiering van moskeeën zo,n heikel punt is!), ik ben het met beide volstrekt oneens , en volgens mij wordt het tijd voor een TIME-OUT , gewoon even laten bezinken , en niet overal als een dolle stier overal met tegenacties op reageren!
https://www.trouw.nl/religie-en-filosof ... ~a18b9e58/

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: De polerisatie neemt toe

Berichtdoor elburger » 01 jun 2018 14:00

mooi verhaal.
Maar moeten medelanders zich niet aanpassen aan onze cultuur?

Als een vrouw naar Iran gaat moet zij een hoofddoek dragen.
Ik bedoel maar, niet zeuren, aanpassen.
En als blijkt dat moskeeën radicale praat verspreiden dan mag, nee moet je ze de mond snoeren.
Stuur die haatpredikers dan maar héél snel terug naar hun eigen land.
Iedereen is welkom, maar wie denkt dat hier alles maar kan en mag, moet zich aanpassen.
Dat is in NL zo, dat is in België zo, dat is in Turkije zo, dat is in Iran zo.
Dat polaiseren valt dus wel mee.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De polerisatie neemt toe

Berichtdoor Marnix » 01 jun 2018 15:04

elburger schreef:mooi verhaal.
Maar moeten medelanders zich niet aanpassen aan onze cultuur?

Als een vrouw naar Iran gaat moet zij een hoofddoek dragen.
Ik bedoel maar, niet zeuren, aanpassen.
En als blijkt dat moskeeën radicale praat verspreiden dan mag, nee moet je ze de mond snoeren.
Stuur die haatpredikers dan maar héél snel terug naar hun eigen land.
Iedereen is welkom, maar wie denkt dat hier alles maar kan en mag, moet zich aanpassen.
Dat is in NL zo, dat is in België zo, dat is in Turkije zo, dat is in Iran zo.
Dat polaiseren valt dus wel mee.


Als jij in 1 zin van een vrouw met een hoofddoek naar radicale praat kan overstappen blijkt wel weer dat het NIET meevalt met polarisatie..... En als iemand een hoofddoek draagt uit religieuze overtuiging en vervolgens dat in Nederland blijft doen, is daar niets mis mee. Genoeg mensen in dit land die wat op hun hoofd hebben. Als iemand naar de moskee wil is dat prima, die vrijheid heb je hier. Als wat daar klinkt maar niet in strijd is met de grondwet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: De polerisatie neemt toe

Berichtdoor Yoshi » 01 jun 2018 15:47

Polarisatie neemt zeker toe. Dat zien we ook in de politiek. De traditionele midden partijen verliezen en de randen/extremen aan links en rechts krijgen meer aanhang.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: De polerisatie neemt toe

Berichtdoor elburger » 02 jun 2018 07:08

marnix schreef



Als jij in 1 zin van een vrouw met een hoofddoek naar radicale praat kan overstappen blijkt wel weer dat het NIET meevalt met polarisatie.


Ik bedoel hiermee, dat als ik met mijn vrouw naar Iran wil gaan, mijn vrouw, ja alle vrouwen verplicht zijn een hoofddoek te dragen.
Ik heb Marokkaanse vrienden en ga daar prima mee om, ook met vrouwen die een hoofddoek dragen.
Mijn reactie paste meer in de aanpas wil van velen.
NIET, lang niet allemaal.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De polerisatie neemt toe

Berichtdoor Marnix » 02 jun 2018 18:23

Zo raar is dat toch niet? Als je ergens naartoe gaat en mensen hebben ergens moeite mee, dan pas je je aan. Bijv met vrouwen met onbedekt hoofd. En als ze hier komen waar mensen daar geen moeite mee hebben hoeven ze het niet te doen maat als ze dat zelf graag willen moeten ze dat zelf weten, zolang ze er maar geen moeite mee hebben dan andere vrouwen dat wel doen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: De polerisatie neemt toe

Berichtdoor hans0166 » 02 jun 2018 19:28

in het land van vrijheid
in het land van tolerantie
in het land van acceptatie
in het land van ruimte geven aan elkaar
in het land waar we ons leven vorm mogen geven zoals we binnen de wetten mogen


in dit land zijn we verdraaid onverdraagzaam naar de mensen die niets anders doen dan gebruik maken van bovenstaande zaken maar afwijken van wat wij vinden.

BasLaaitjeer

Re: De polarisatie neemt toe

Berichtdoor BasLaaitjeer » 02 jun 2018 20:29

Misschien had John Lennon toch gelijk.

Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today...

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
No religion too
Imagine all the people
Living live in peace...

You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will be as one

Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world...

You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will live as one

'Religies' verenigen niet; ze verdelen. Zelfs de Here Jezus zei:

34 Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
35 Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder;
36 En iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn.

Soms denk ik: als alle mensen nou gewoon zouden beseffen dat we allemaal rood bloed en bruine poep hebben en dus wezenlijk hetzelfde zijn, zouden we het dan niet gezelliger hebben met elkaar?

Bruno

Re: De polerisatie neemt toe

Berichtdoor Bruno » 02 jun 2018 22:52

Was het maar zo simpel Baas.

Er is geschiedenis weet je? Die geschiedenis herhaalt zich telkens.
Maar dan komt er een moment dat we terug naar de steentijd keren omdat onze eigen technologie zich tegen ons keert in de oorlog. Er is misschien doorheen de geschiedenis nog nooit een winnaar geweest waardoor we telkens in een lus alles herhalen.

We stevenen recht af op een WO3. Denk je dat die polarisatie zomaar uit de lucht komt gevallen?
Neen wij worden daartoe beinvloed. De niet gelovige krijgt zijn strot vol geramd geloof, de gelovige krijgt zijn strot vol geramd met niet gelovige zaken. Ze overkweken ons ook doelbewust omdat mensen geld opbrengen. Neem de helft van onze beschaving weg en de rijken moeten bezuinigen. Dat willen we toch niet?
Daarom hebben ze nu AI uitgevonden zodat ze straks effectief meer dan de helft kunnen uitroeien.

Ze hebben hun bunkers al in paraatheid gebracht. De wereld is in staat van oorlog gebracht en iedereen heeft nu wel iets waarvoor ie bereid te sterven is. Is dat nog niet? Geef het iets meer dan een decennia en U zal ook getroffen worden.
Maar wellicht is dat gewoon conspiracy praat?

BasLaaitjeer

Re: De polArisatie neemt toe

Berichtdoor BasLaaitjeer » 02 jun 2018 23:04

Bruno schreef:Was het maar zo simpel Baas.

Er is geschiedenis weet je? Die geschiedenis herhaalt zich telkens.
Maar dan komt er een moment dat we terug naar de steentijd keren omdat onze eigen technologie zich tegen ons keert in de oorlog. Er is misschien doorheen de geschiedenis nog nooit een winnaar geweest waardoor we telkens in een lus alles herhalen.

We stevenen recht af op een WO3. Denk je dat die polarisatie zomaar uit de lucht komt gevallen?
Neen wij worden daartoe beinvloed. De niet gelovige krijgt zijn strot vol geramd geloof, de gelovige krijgt zijn strot vol geramd met niet gelovige zaken. Ze overkweken ons ook doelbewust omdat mensen geld opbrengen. Neem de helft van onze beschaving weg en de rijken moeten bezuinigen. Dat willen we toch niet?
Daarom hebben ze nu AI uitgevonden zodat ze straks effectief meer dan de helft kunnen uitroeien.

Ze hebben hun bunkers al in paraatheid gebracht. De wereld is in staat van oorlog gebracht en iedereen heeft nu wel iets waarvoor ie bereid te sterven is. Is dat nog niet? Geef het iets meer dan een decennia en U zal ook getroffen worden.
Maar wellicht is dat gewoon conspiracy praat?

Laat het maar komen Bruno. Ik maak gewoon net zo'n schuilplaats als Homer.

Afbeelding

Bruno

Re: De polArisatie neemt toe

Berichtdoor Bruno » 02 jun 2018 23:09

BasLaaitjeer schreef:Laat het maar komen Bruno. Ik maak gewoon net zo'n schuilplaats als Homer.

Afbeelding


Mijn vriend, het is nooit weg geweest :D
Het bespeelt ons doorheen de hele geschiedenis. Noem mij één beschaving die rechtop is blijven staan.
Denk je dat wij uniek zijn daarin?

Alle signalen zijn daar. Het einde (van het leven zoals we dat gewoon zijn) is nabij. Het is aan uw deur.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De polerisatie neemt toe

Berichtdoor Optimatus » 05 jun 2018 08:50

Bruno schreef:Maar wellicht is dat gewoon conspiracy praat?


En zo is het. Elk jaar duiken er altijd wel een paar eindtijd-figuren op, die vervolgens met stille trom vertrekken op het moment dat ook hun wartaal als onwaarheid ontmaskerd wordt.

Dat polarisatie toeneemt, is wel evident, maar niet nieuw. De jaren zeventig waren, wat dat aangaat, precies eender.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Bruno

Re: De polerisatie neemt toe

Berichtdoor Bruno » 05 jun 2018 09:21

Optimatus schreef:En zo is het. Elk jaar duiken er altijd wel een paar eindtijd-figuren op, die vervolgens met stille trom vertrekken op het moment dat ook hun wartaal als onwaarheid ontmaskerd wordt.

Dat polarisatie toeneemt, is wel evident, maar niet nieuw. De jaren zeventig waren, wat dat aangaat, precies eender.


Ontmasker de waarheid dan?

Europeanen worden omvolkt door islamieten en hieruit zal een burgeroorlog ontstaan waardoor het leven zoals we dat gewoon zijn zal eindigen.

Alleen zijn de Hitlers deze maal Rutte, Junker, Merkel, Michel, May, Macron, Obama, Trump, ...
De polarisatie wordt doelbewust in gang gestoken. Alleen heb je in deze tijden nog het gevaar van een WO3 in het midden oosten. Die landen staan beschreven in de openbaringen (toen noemde ze wel anders, maar neem de kaart van toen er eens bij).
Als de politici nog een greintje om eigen cultuur gaven hadden wij geen open deur beleid waarin aanranders, verkrachters en jihadisten beschermd worden om hun politiek stoeltje te beschermen.
Ze gaan op iftar maar spuwen op eigen nationale feesten. Dan krijg je een polarisatie.
De oorlog komt, de val van het westen is nabij. Ik heb het U hier en nu voorspeld, maar wie heeft daar vandaag nog een glazen bol voor nodig eigenlijk? Zelfs de blinde ziet dat in.

Het westen heeft met de duivel gecollaboreerd, het westen zal ten onder gaan aan het vuur dat zij zelf aangewoekerd heeft.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De polerisatie neemt toe

Berichtdoor Marnix » 05 jun 2018 10:16

Heb je ook nog een datum? Bijvoorbeeld voor 2025? Dan kunnen we dit topic gewoon op slot doen en bij leven en welzijn tegen die tijd kijken of je gelijk had of niet. Zoals we wel vaker met van die eindtijd-profetieen hebben gedaan.... Die tot nu toe nooit bleken te kloppen. Net als het grootste deel van jouw kolder.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

BasLaaitjeer

Re: De polArisatie neemt toe

Berichtdoor BasLaaitjeer » 05 jun 2018 11:10

Ik kan Bruno ook niet helemaal volgen (sorry Bruno) maar de term 'eindtijdfiguur' doet me aan Johannes de Doper denken. Mattheüs 3:

1 In die dagen trad Johannes de Doper op en hij predikte in de woestijn van Judea,
2 En zeide: Bekeert u, want het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen.
3 Hij toch is het, van wie door de profeet Jesaja gesproken werd, toen hij zeide: De stem van een, die roept in de woestijn: Bereidt de weg des Heren, maakt recht zijn paden.


We zijn inmiddels plusminus 2000 jaar verder en het Koninkrijk der hemelen is er nog niet. Aan de andere kant:

8 Doch dit ene mag u niet ontgaan, geliefden, dat een dag bij de Here is als duizend jaar en duizend jaar als een dag. (2 Petrus 3)

Stel dat Johannes de Doper NU zijn optreden zou doen. Hoe zou er dan tegen hem aan worden gekeken? Zou er serieus naar hem geluisterd worden of zou men denken 'laat maar gaan die halve zool in z'n kameelhaarkleed en z'n eindtijdgebrabbel'? Of zou hij wellicht gewoon met één kogel worden doodgeschoten door zijn eigen (verharde) Israël?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 70 gasten