Het westen collaboreert met jihadisme

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Optimatus » 25 apr 2018 17:28

Bruno schreef:Ja ik ben ook francofoon opgevoed he. Met Boudewijn en Fabiola aan de muur van het klaslokaal.
Wat kan ik daar nu aan doen? Ik kan mij alleen maar openstellen. In mijn eerste uitspraak over de Congo naar jou had ik Boudewijn voor ogen. Had ik geweten van die 10 miljoen doden dan zou ik daar natuurijk niet zo mals over gedaan hebben.
De link met Spanje was mij nog niet geheel duidelijk. Hier werd dat met pracht en praal verkocht :D

Maar dit benadrukt toch meer waarom België een onafhankelijkheid nodig heeft? Vlaanderen is grotendeels voor de onafhankelijkheid, en ik zou durven zeggen dat de meeste best wel zonder koningshuis willen.

Dat is het koningshuis, niet de bevolking. Geloof me, we staan daar echt compleet machteloos tegen. Welke partij hier ook de grootste is, ze komen daar nooit uit.


Ik denk dat Boudewijn ook echt wel hele goede punten had, zoals zijn principiële opstelling in immateriële zaken. Daarbij heb ik het idee dat de huidige koning weliswaar de uitstraling van een zak aardappelen heeft, maar niet zo dom is als hij geportretteerd wordt. Een onafhankelijk Vlaanderen lijkt me overigens niet heel kansrijk, zeker niet nu Wallonië ook weer een beetje opkrabbelt. Ik zou een revitalisering van de Benelux wel zien zitten. Niet als één land, maar wel met veel gemeenschappelijke activiteiten op het gebied van economie en cultuur. We hebben met elkaar veel gemeen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Bruno

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Bruno » 25 apr 2018 17:36

Optimatus schreef:Ik denk dat Boudewijn ook echt wel hele goede punten had, zoals zijn principiële opstelling in immateriële zaken. Daarbij heb ik het idee dat de huidige koning weliswaar de uitstraling van een zak aardappelen heeft, maar niet zo dom is als hij geportretteerd wordt. Een onafhankelijk Vlaanderen lijkt me overigens niet heel kansrijk, zeker niet nu Wallonië ook weer een beetje opkrabbelt. Ik zou een revitalisering van de Benelux wel zien zitten. Niet als één land, maar wel met veel gemeenschappelijke activiteiten op het gebied van economie en cultuur. We hebben met elkaar veel gemeen.


Het is een zeer complexe situatie dat we niet op enkele pagina’s uitgeklaard gaan hebben, en waar ik mezelf niet toe in ga verdiepen :) Maar ik heb wel weer mogen bijleren en dat is dan weer de geneugte van een discussie.

De koning is een gemakkelijk buffer voor onze politiek he? Want er moest met Erdagon gepraat worden. Wie beter dan onze koning? Want ontvangt een politici deze, dan kost hem dat stemmen. Zonder monarchie hadden wij in Vlaanderen (België) een betere representatie van de democratie gehad. Sterker nog, zonder de EU had Europa er beter aan toe geweest. Het beleid heeft gefaald en ik vind dat ik daarin geen ongelijk heb. Ik leef dan ook natuurlijk niet in een villawijk afgezonderd van de grootsteden.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor irmo » 25 apr 2018 18:15

Bruno schreef:Gelijk en ongelijk in die laatste kwestie is subjectief en kan alleen maar nagegaan worden als we dit vragen via een referendum. (Onafhankelijkheid)
De politiek is te verdeeld, ik ga niet op een partij stemmen juist om 1 ideaal he.

Ik bedoel: Als ik in Hongarije zou wonen, dan zou ik wel wat te melden hebben. Maarja wellicht is daar ook niet veel gaande behalve vredevol samenleven he? Waar zou dat nou toch aan kunnen liggen?


Ik zit een beetje gezelligs feeske te vieren op de ambassade nu. Dus ik check ff uit, toedels!

Bruno

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Bruno » 26 apr 2018 01:49

Kom nou Irmo.
Antwoorden op sommige vragen valt je zwaar he? :D

Waarom is het leven zo goed in Hongarije? Omdat de blanke “racisten” daar de democratie bepalen? Omdat de grootsteden nog gewoon zichzelf zijn? Omdat ze een muur gebouwd hebben aan hun grens? (En daarmee dus hun grenzen sloten). U vertoeft in een land dat mijn mening grotendeels deelt.
Als ik in Oost Europa aankom, dan kom ik in Europa aan. Europese mensen rondom mij, Europese architectuur. Europa.
West Europa is hier al lang geen reisbestemming meer. Waarom denkt U?

Als Nederlander bekijk je dit wellicht ook door een andere bril als de Vlaming. Jullie land doet het op veel zaken beter dan andere West Europese landen. Doch is het geen voorbeeld om lessen uit te trekken. Als we ergens een voorbeeld aan kunnen nemen, dan zijn het wel de Oost Europese landen. Maar dat hebben ze hier met man en macht willen bestrijden, nationalisme. Waar dat dus op neerkomt is dat mensen geen Nederlander mogen zijn, geen Vlaming, geen Duitser, ... Men globaliseert Europa met mensen nu en wat daarvan de einduitkomst is heeft Oost Europa veel beter naar waarde geschat dan West Europa.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Optimatus » 30 apr 2018 10:11

Bruno schreef:Het is een zeer complexe situatie dat we niet op enkele pagina’s uitgeklaard gaan hebben, en waar ik mezelf niet toe in ga verdiepen :) Maar ik heb wel weer mogen bijleren en dat is dan weer de geneugte van een discussie.

De koning is een gemakkelijk buffer voor onze politiek he? Want er moest met Erdagon gepraat worden. Wie beter dan onze koning? Want ontvangt een politici deze, dan kost hem dat stemmen. Zonder monarchie hadden wij in Vlaanderen (België) een betere representatie van de democratie gehad. Sterker nog, zonder de EU had Europa er beter aan toe geweest. Het beleid heeft gefaald en ik vind dat ik daarin geen ongelijk heb. Ik leef dan ook natuurlijk niet in een villawijk afgezonderd van de grootsteden.


Zonder EU was Europa nog steeds een verzameling middelgrote, kleine en piepkleine staten die alleen hun eigen belangen dienden, die door de grote jongens tegen elkaar uitgespeeld konden worden.

De monarchie in België is democratisch verankerd in de Grondwet. Dat betekent dat de Belgische monarchie democratisch gelegitimeerd is.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Optimatus » 30 apr 2018 10:12

Bruno schreef:Kom nou Irmo.
Antwoorden op sommige vragen valt je zwaar he? :D

Waarom is het leven zo goed in Hongarije? Omdat de blanke “racisten” daar de democratie bepalen? Omdat de grootsteden nog gewoon zichzelf zijn? Omdat ze een muur gebouwd hebben aan hun grens? (En daarmee dus hun grenzen sloten). U vertoeft in een land dat mijn mening grotendeels deelt.
Als ik in Oost Europa aankom, dan kom ik in Europa aan. Europese mensen rondom mij, Europese architectuur. Europa.
West Europa is hier al lang geen reisbestemming meer. Waarom denkt U?

Als Nederlander bekijk je dit wellicht ook door een andere bril als de Vlaming. Jullie land doet het op veel zaken beter dan andere West Europese landen. Doch is het geen voorbeeld om lessen uit te trekken. Als we ergens een voorbeeld aan kunnen nemen, dan zijn het wel de Oost Europese landen. Maar dat hebben ze hier met man en macht willen bestrijden, nationalisme. Waar dat dus op neerkomt is dat mensen geen Nederlander mogen zijn, geen Vlaming, geen Duitser, ... Men globaliseert Europa met mensen nu en wat daarvan de einduitkomst is heeft Oost Europa veel beter naar waarde geschat dan West Europa.


Vandaar dat half Oost-Europa nu in West-Europa profiteert van wat West-Europa heeft opgebouwd, maar Oost-Europese landen wel het westerse geld verslinden, maar de daaraan verbonden waarden verachten. Wat mij betreft is het Visegrad-OUT! Roemenië is op dat punt gelukkig anders.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor irmo » 30 apr 2018 10:37

Bruno schreef:Kom nou Irmo.
Antwoorden op sommige vragen valt je zwaar he? :D

Waarom is het leven zo goed in Hongarije? Omdat de blanke “racisten” daar de democratie bepalen? Omdat de grootsteden nog gewoon zichzelf zijn? Omdat ze een muur gebouwd hebben aan hun grens? (En daarmee dus hun grenzen sloten). U vertoeft in een land dat mijn mening grotendeels deelt.
Als ik in Oost Europa aankom, dan kom ik in Europa aan. Europese mensen rondom mij, Europese architectuur. Europa.
West Europa is hier al lang geen reisbestemming meer. Waarom denkt U?



Ahhh dus dat is waarom ik vandaag alweer drie kinderen heb zien sterven onder mijn handen.. Omdat het leven hier zo "goed" is natuurlijk!
Vorige week waren het er 10 en de week daarvoor ook zeven kindjes dood. Maar het leven is hier goed hoor,niks aan de hand!


West Europa is een geniale bestemming voor de uitkering en anders valt er altijd wel wat te jatten.

Je hebt echt geen idee waar je over spreekt he? ik nodig je graag uit om mee te gaan elke dag, dan zie je wat een ravage het hier is. Als je durft.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Optimatus » 30 apr 2018 10:38

irmo schreef:Ahhh dus dat is waarom ik vandaag alweer drie kinderen heb zien sterven onder mijn handen.. Omdat het leven hier zo "goed" is natuurlijk!
Vorige week waren het er 10 en de week daarvoor ook zeven kindjes dood. Maar het leven is hier goed hoor,niks aan de hand!


West Europa is een geniale bestemming voor de uitkering en anders valt er altijd wel wat te jatten.

Je hebt echt geen idee waar je over spreekt he? ik nodig je graag uit om mee te gaan elke dag, dan zie je wat een ravage het hier is. Als je durft.


Irmo, mag ik vragen wat je doet dat je dit mee maakt?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor irmo » 30 apr 2018 10:39

Optimatus schreef:Irmo, mag ik vragen wat je doet dat je dit mee maakt?



Ik werk in een van de staatsweeshuizen en daarnaast in een instelling voor verstandelijk gehandicapten. Er zijn een aantal kindjes behoorlijk ziek bij ons, tbc....en wss ook de mazelen. En zorg van een arts hebben we her niet....

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Optimatus » 30 apr 2018 10:53

irmo schreef:Ik werk in een van de staatsweeshuizen en daarnaast in een instelling voor verstandelijk gehandicapten. Er zijn een aantal kindjes behoorlijk ziek bij ons, tbc....en wss ook de mazelen. En zorg van een arts hebben we her niet....


En dat doe je in Boedapest?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor irmo » 30 apr 2018 11:06

Nee, regio Debrecen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Optimatus » 30 apr 2018 11:15

Waar de snelweg ophoudt en je over een provinciale weg achter een vrachtwagen aan moet sukkelen op weg naar Oradea.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Bruno

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Bruno » 01 mei 2018 05:22

irmo schreef:Ahhh dus dat is waarom ik vandaag alweer drie kinderen heb zien sterven onder mijn handen.. Omdat het leven hier zo "goed" is natuurlijk!
Vorige week waren het er 10 en de week daarvoor ook zeven kindjes dood. Maar het leven is hier goed hoor,niks aan de hand!


West Europa is een geniale bestemming voor de uitkering en anders valt er altijd wel wat te jatten.

Je hebt echt geen idee waar je over spreekt he? ik nodig je graag uit om mee te gaan elke dag, dan zie je wat een ravage het hier is. Als je durft.


Sorry, daarvan was ik me niet bewust. Indien ik niet zo onwetend was had ik daar over gezwegen.
Ik bekijk Hongarije door de ogen van een toerist. U weet daarin wellicht beter.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Geytenbeekje » 01 mei 2018 06:28

Wat erg Irmo om dat mee te (moeten) maken, heeft Hongarije geen geld om de tekorten te betalen, of gaat het daar rechtstreeks de zakken in van de bestuurders ?
Dan ben ik blij dat ik in Nederland woon dan valt het hier nog wel mee :wink:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2018 20:49

Bruno schreef:Sorry, daarvan was ik me niet bewust. Indien ik niet zo onwetend was had ik daar over gezwegen.
Ik bekijk Hongarije door de ogen van een toerist. U weet daarin wellicht beter.



Als toerist vind je het elders al snel goed in een ander land. Geld heb je als rijke westerling namelijk zat. Misschien dat je daarom soms wat kritisch bent op eigen land en wel eens vergeet hoe goed het meeste hier geregeld is. Misschien is dit voorbeeld wel een goede les.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 59 gasten