Het westen collaboreert met jihadisme

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bruno

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Bruno » 18 apr 2018 14:15

Wellicht heb je daar een sterk punt. Feit is wel dat Syrië een seculiere democratie is.
Assad heeft niet de wapens opgenomen, maar Syrische moslims met steun van het westen.

Dat een Syrische moslim hier dan in de media aandacht krijgt is selectief omgaan met informatie. Want Syriers die massaal Assad en Rusland steunen komen hier niet onder aandacht. Youtube eens Syrian girl. Ik heb een link eerder geplaatst naar Syriërs die vanuit Syrië verslag geven. Bekijk hen, hoor hen discussievoeren en bekijk dan een rebel die westerse ondersteuning geniet.
Syrian girl draagt niet eens een hoofddoek en komt mij als een geschoold meisje over. Ik heb Syrische jihadisten al organen uit dode mensen zien snijden om het rauw op te eten. Barbaarsheid voorbij.
De media gaat hier te selectief met info om, sluit meningen en feiten van de oppositie uit om ze zelf te verdraaien.

Ik geloof niets wat de EU en de VS mij willen wijsmaken. Het zijn collaborateurs van jihadisten.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Optimatus » 18 apr 2018 16:36

Syrië is absoluut geen democratie. Op papier wellicht, in de praktijk niet. Nooit geweest ook.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Marnix » 18 apr 2018 16:45

Bruno schreef:Wellicht heb je daar een sterk punt. Feit is wel dat Syrië een seculiere democratie is.
Assad heeft niet de wapens opgenomen, maar Syrische moslims met steun van het westen.

Dat een Syrische moslim hier dan in de media aandacht krijgt is selectief omgaan met informatie. Want Syriers die massaal Assad en Rusland steunen komen hier niet onder aandacht. Youtube eens Syrian girl. Ik heb een link eerder geplaatst naar Syriërs die vanuit Syrië verslag geven. Bekijk hen, hoor hen discussievoeren en bekijk dan een rebel die westerse ondersteuning geniet.
Syrian girl draagt niet eens een hoofddoek en komt mij als een geschoold meisje over. Ik heb Syrische jihadisten al organen uit dode mensen zien snijden om het rauw op te eten. Barbaarsheid voorbij.
De media gaat hier te selectief met info om, sluit meningen en feiten van de oppositie uit om ze zelf te verdraaien.

Ik geloof niets wat de EU en de VS mij willen wijsmaken. Het zijn collaborateurs van jihadisten.


- Niet juist, het begon met demonstraties, talloze demonstranten werden doodgeschoten toen namen ze de wapens op omdat eerst de wapens tegen hen waren opgenomen. De wapens opnemen tegen een dictatoriaal terreurbewind is wat anders dan dat je zelf zomaar begint.
- Ik heb Syrische vrienden waarmee ik er ook wel eens over praat. De meesten zijn wat dit betreft verdeeld: Ze zijn helemaal niet positief over hoe Assad het land leidde, wel willen ze graag vrede. Beter Assad aan de macht in plaats van deze verschrikkelijke oorlog, maar de meesten hebben ook liever een echte democratie dan Assad weer aan de macht.
- Het gedrag van sommige rebellen is net zo goed niet goed te praten, dat klopt helemaal.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor coby6 » 18 apr 2018 16:51

Ik heb wel gelezen dat door Obama die moslim broederschap macht heeft gekregen. Maar Trump kun je toch niet echt betichten van collaboreren met Jihadisten.

Bruno

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Bruno » 18 apr 2018 17:12

Optimatus schreef:Syrië is absoluut geen democratie. Op papier wellicht, in de praktijk niet. Nooit geweest ook.

Nochtans komen zij toch met een democratisch voorstel?
De oorlog winnen, verkiezingen lanceren, Syrie wederop bouwen.

Wat is het buitenlands beleid van het westen geweest? Dictators achterna jagen, goed. En daarna? We kregen pure anarchie.
Wel neen bedankt. Laat het oosten nu maar over aan het oosten.

Je kan dan beredetwisten dat er maar weinig mensen verkiesbaar zijn. Dat is ook zo in Noord Korea en andere landen. Het is niet aan het westen daar zijn scepter over te zwaaien. Laten we maar intern onze problemen oplossen en zien dat de pensioenen en dergelijke hier beter verdeeld worden.
We hoeven niet naar anderen te kijken, laten we bij onszelf beginnen. Maar als we onszelf niet meer mogen zijn en ze veranderen ons naar iets dat het oosten met man en macht afstoot, wat rest ons hier dan nog te doen? Dan verschiet men dat extreem rechts zo in de lift is.

Bruno

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Bruno » 18 apr 2018 17:15

Marnix schreef:- Niet juist, het begon met demonstraties, talloze demonstranten werden doodgeschoten toen namen ze de wapens op omdat eerst de wapens tegen hen waren opgenomen.


En eens ze dan de wapens hebben moeten ze maar iedereen afknallen die het oneens met hen is?
Zij zijn beschoten dus nu mogen zij andere onschuldigen beschieten?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Marnix » 18 apr 2018 17:44

Bruno schreef:En eens ze dan de wapens hebben moeten ze maar iedereen afknallen die het oneens met hen is?
Zij zijn beschoten dus nu mogen zij andere onschuldigen beschieten?


Als je nou niet de helft van mijn berichten leest had je het antwoord op die vraag al gehad.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Optimatus » 20 apr 2018 08:49

Bruno schreef:Nochtans komen zij toch met een democratisch voorstel?
De oorlog winnen, verkiezingen lanceren, Syrie wederop bouwen.

Wat is het buitenlands beleid van het westen geweest? Dictators achterna jagen, goed. En daarna? We kregen pure anarchie.
Wel neen bedankt. Laat het oosten nu maar over aan het oosten.

Je kan dan beredetwisten dat er maar weinig mensen verkiesbaar zijn. Dat is ook zo in Noord Korea en andere landen. Het is niet aan het westen daar zijn scepter over te zwaaien. Laten we maar intern onze problemen oplossen en zien dat de pensioenen en dergelijke hier beter verdeeld worden.
We hoeven niet naar anderen te kijken, laten we bij onszelf beginnen. Maar als we onszelf niet meer mogen zijn en ze veranderen ons naar iets dat het oosten met man en macht afstoot, wat rest ons hier dan nog te doen? Dan verschiet men dat extreem rechts zo in de lift is.


En elders had je het nog over de Europese waarden. Wellicht dat door Europese waarden zo verlichte België nog eens goed naar de ongekende puinhoop in Congo kan kijken om te zien waar die zo verheven Europese waarden toe kunnen leiden - of waar het toe kan leiden als je wel blaat over waarden, maar er niet naar handelt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor johannes1 » 20 apr 2018 11:38

Bruno schreef:Wellicht heb je daar een sterk punt. Feit is wel dat Syrië een seculiere democratie is.
Assad heeft niet de wapens opgenomen, maar Syrische moslims met steun van het westen.

Dat een Syrische moslim hier dan in de media aandacht krijgt is selectief omgaan met informatie. Want Syriers die massaal Assad en Rusland steunen komen hier niet onder aandacht. Youtube eens Syrian girl. Ik heb een link eerder geplaatst naar Syriërs die vanuit Syrië verslag geven. Bekijk hen, hoor hen discussievoeren en bekijk dan een rebel die westerse ondersteuning geniet.
Syrian girl draagt niet eens een hoofddoek en komt mij als een geschoold meisje over. Ik heb Syrische jihadisten al organen uit dode mensen zien snijden om het rauw op te eten. Barbaarsheid voorbij.
De media gaat hier te selectief met info om, sluit meningen en feiten van de oppositie uit om ze zelf te verdraaien.

Ik geloof niets wat de EU en de VS mij willen wijsmaken. Het zijn collaborateurs van jihadisten.

Het regime van Assad is ook moslim. Dus je argument dat Syrische moslims de wapens hebben opgepakt slaat nergens op. Het zijn Syriers die de wapens hebben opgepakt tegen andere Syriers. Behorende bij een andere demonatie misschien, maar toch zijn het allemaal syriers.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor johannes1 » 20 apr 2018 11:40

Bruno schreef:Nochtans komen zij toch met een democratisch voorstel?
De oorlog winnen, verkiezingen lanceren, Syrie wederop bouwen.

Wat is het buitenlands beleid van het westen geweest? Dictators achterna jagen, goed. En daarna? We kregen pure anarchie.
Wel neen bedankt. Laat het oosten nu maar over aan het oosten.

Je kan dan beredetwisten dat er maar weinig mensen verkiesbaar zijn. Dat is ook zo in Noord Korea en andere landen. Het is niet aan het westen daar zijn scepter over te zwaaien. Laten we maar intern onze problemen oplossen en zien dat de pensioenen en dergelijke hier beter verdeeld worden.
We hoeven niet naar anderen te kijken, laten we bij onszelf beginnen. Maar als we onszelf niet meer mogen zijn en ze veranderen ons naar iets dat het oosten met man en macht afstoot, wat rest ons hier dan nog te doen? Dan verschiet men dat extreem rechts zo in de lift is.

Democratie is dat je kan stemmen op meerdere partijen en mensen. Je kan niet zeggen dat het democratisch is dat je alleen op 1 man kan stemmen of kan stemmen op ja knikkers van het huidige regime. Democratie is als je ook een serieuze oppositie partij hebt met andere standpunten waar je op kan stemmen zonder bang te zijn dat je gevangen wordt of erger nog gedood.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor elbert » 23 apr 2018 07:31

Bruno schreef:Feit is wel dat Syrië een seculiere democratie is.
:shock: Straks ga je nog vertellen dat Thomas Jefferson een Syriër was.
Syrië is een dictatuur met een president die tot de Alawitische sekte behoort. Dat is een (redelijk gematigde) afsplitsing van de sjiitische islam. Dat verklaart ook waarom Syrië en Iran bondgenoten zijn. Bij de laatste "verkiezingen" (in 2014, midden in de burgeroorlog) haalde Assad bijna 89% van de stemmen. Zulke uitslagen zijn typisch iets voor een dictatuur: een schijnvertoning. Anders zou je je af moeten vragen waarom er eigenlijk een burgeroorlog is, als de president zo "populair" is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Bruno

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Bruno » 23 apr 2018 19:46

johannes1 schreef:Het regime van Assad is ook moslim. Dus je argument dat Syrische moslims de wapens hebben opgepakt slaat nergens op. Het zijn Syriers die de wapens hebben opgepakt tegen andere Syriers. Behorende bij een andere demonatie misschien, maar toch zijn het allemaal syriers.

Assad is een Alawiet. Iets wat op een sjiiet lijkt.
Kijk nu naar die soennitische moslims dat de oorlog startte en kijk naar de moslims die achter Assad staan.

De Soennieten namen de wapens op is meer genuanceerd inderdaad.

Bruno

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Bruno » 23 apr 2018 19:56

Optimatus schreef:En elders had je het nog over de Europese waarden. Wellicht dat door Europese waarden zo verlichte België nog eens goed naar de ongekende puinhoop in Congo kan kijken om te zien waar die zo verheven Europese waarden toe kunnen leiden - of waar het toe kan leiden als je wel blaat over waarden, maar er niet naar handelt.

Ik spuw dan ook als Vlaming op francofoon Belgie. Dat U de Congo aanhaalt maar Kosovo niet is weer zo typerend. In het verleden leven en niet zien wat de huidige ordes uitsteken. Namelijk ons islamiseren. Zo heeft de EU de Serviërs hun land afgepakt om via Kosovo een eerste islamitische staat in Europa te lanceren.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor irmo » 23 apr 2018 20:48

Bruno schreef:Ik spuw dan ook als Vlaming op francofoon Belgie. Dat U de Congo aanhaalt maar Kosovo niet is weer zo typerend. In het verleden leven en niet zien wat de huidige ordes uitsteken. Namelijk ons islamiseren. Zo heeft de EU de Serviërs hun land afgepakt om via Kosovo een eerste islamitische staat in Europa te lanceren.


Ik weet niet wat jij slikt, maar het moet vast goed spul zijn. Of heeft er weer eens iemand het hek open laten staan? :roll:

Bruno

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Bruno » 23 apr 2018 20:56

irmo schreef:Ik weet niet wat jij slikt, maar het moet vast goed spul zijn. Of heeft er weer eens iemand het hek open laten staan? :roll:

Hoezo? :) Ik ben zo nuchter als iets wanneer ik dat schrijf.
De Europese Unie collaboreert met jihadisme, eigenlijk al sedert Kosovo.

Na de Eerste Wereldoorlog smolten Servië, Montenegro, Slovenië, Kroatië, Bosnië en Herzegovina en Macedonië samen tot de 'staat Joegoslavië': een verzameling van een aantal aan elkaar verwante culturen, onder de naam "Koninkrijk van de Serviërs, Kroaten en Slovenen". De Serviërs speelden vanaf het begin een dominante rol in het nieuwe koninkrijk. Deze rol zorgde op de lange duur voor jaloezie bij sommige andere bevolkingsgroepen op de Balkan, die veelal sterke verlangens koesterden naar meer vrijheid en zelfstandigheid. Naast politieke, economische en culturele aspecten waren er ook godsdienstige: enerzijds vanuit het christendom de katholieke Kroaten en Slovenen (± 30%) en de orthodoxe Serviërs (± 40%), anderzijds een moslim-minderheid (± 15%), vooral in Bosnië, en in Kosovo de Albanezen. In het laatste decennium van het Interbellum moedigde de overwegend Servische regering de Serviërs aan zich in Kosovo te vestigen


https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Kosovo
En wie heeft uiteindelijk die kwestie gewonnen Irmo? De moslimminderheid. Met hulp van wie?
Alsof Serviers zomaar spontaan een afkeer van die moslims hadden. Die hele geschiedenis is natuurlijk herschreven naar de hand van de winnaar als je kan zien op wikipedia.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten