Het westen collaboreert met jihadisme

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor pindas83 » 03 mei 2018 16:48

Marnix schreef:Als toerist vind je het elders al snel goed in een ander land. Geld heb je als rijke westerling namelijk zat. Misschien dat je daarom soms wat kritisch bent op eigen land en wel eens vergeet hoe goed het meeste hier geregeld is. Misschien is dit voorbeeld wel een goede les.


Daar heb je wel een punt.
Ik ben onlangs in Servië geweest en was eigenlijk wel aangenaam verrast. Het beeld van bikkelharde Joegoslavische huurmoordenaars heb je toch (onbewust) in je hoofd.
Toen ik bij aankomst in het hotel, in mijn onwetenheid en met vooroordelen besmette hoofd vroeg aan de receptioniste of er ook bepaalde wijken in Belgrado waren welke we ‘s avonds beter konden mijden, keek ze me vol verwondering en bijna beledigd aan en antwoordde dat ze al 35 jaar in de stad woont, regelmatig ‘s nachts alleen over straat wandelt en er nog nooit! iets naars is gebeurt.
Als ik schaamtegevoel zou hebben dan was dit wel het moment geweest.
Ik kon alleen maar knikken en me snel richting hotelkamer begeven. :oops:

Dat zet je dan wel even aan het denken. Een willekeurige (grote) stad in West Europa is door de bank genomen voor alleengaande vrouwen (mannen soms ook) in het donker vragen om problemen. Ik zou mijn vrouw in elk geval niet alleen door bos en lommer of de Bijlmer laten wandelen in het donker.
Dan nog te zwijgen over de no-go zones in Londense en Parijse buitensteden.
Of met oud en nieuw lekker met zn allen naar Keulen, kan ook niet meer.
In Zweden kan je ook wel fluiten naar gerechtigheid als je als vrouw te grazen wordt genomen.


Tja dan hebben ze het in Oost Europa misschien wel beter bekeken. ‘S Nachts over straat, zonder samenscholend gespuis wat op ellende uit is, wat een verwennerij! Politie die niet moeilijk doet mocht er iemand zijn die uit de band schiet. Waar is het misgegaan hier ga je dan denken. Het overduidelijke antwoord mag alleen niet worden benoemd, hoewel bijna iedereen weet waar de zere plek zich begeeft mag het niet gezegd worden!
Is Servië dan ideaal? Nee hoor vast niet. Een paar jaar geleden was je daar ook de sjaak.
In militaire dienst verplicht je Bosnische buurman overhoop knallen of hij jou is ook geen blij vooruitzicht.

Maar goed, t leven daar is leuk met ons inkomen inderdaad. Als je al werk hebt daar, zal het geen vetpot zijn misschien.
Een CGK heb ik niet kunnen ontdekken ook. Dan maar Oosters Orthodox, hoewel je daar geen zitbanken hebt zou dat hem moeten worden dan.

Bruno

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Bruno » 09 mei 2018 07:00

Maar hier sterven ook mensen van ons door ontbering.
Niet iedere bejaarde heeft de gelukzaligheid met de familie of de financiele ondersteuning goede zorgen te betalen.
Nochtans is er iets als een sociale zekerheid. Maar men kan de druk er in niet meer aan.
Dat mijn grootmoeder minder pensioen dan een oorlogsmisdadiger had die zich hier als slachtoffer voordoet heeft bij mij alles in een ander perspectief gesteld.

Moge er een republiek opgericht worden. Dat west Europa nu maar eens een regime change ondergaat.
Na al haar bemoeierij elders, mag elders zich nu ook eens hier komen moeien.
Men bereidt hier een jihad voor en onze leiders ondersteunen dit door ze te pamperen en massaal in huis te halen.
Als de autochtonen dat aankaarten voeren ze huiszoekingen uit, sluiten ze facebook accounts af, slepen ze ouders voor de rechter.

*verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Marnix » 09 mei 2018 08:15

Mwah, dat zal wel loslopen. Ik denk niet dat op korte termijn de pleuris of een jihad uitbreekt in Nederland.

En verder is je verhaal natuurlijk zo subjectief als het maar kan zijn. Als je een goed sociaal systeem hebt zijn er altijd wat mensen die er misbruik van maken. Dat moet je zoveel mogelijk tegen zien te gaan maar dat is nog best lastig. Als mensen hier een jihad voorbereiden en er zijn aanwijzingen voor, worden daar net zo goed huiszoekingen gedaan.... als mensen dat aankaarten niet. Alleen als ze het op zo'n manier aankaarten dat daarmee de veiligheid van anderen in gevaar komt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bruno

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Bruno » 09 mei 2018 08:33

Lees:
https://m.hln.be/de-krant/ocad-rapport- ... ~ab3fc982/

Ga maar eens in discussies met OCAD he?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Orgaan_ ... e_Dreiging

En in Anderlecht wilt men ook geen no go zone bereiken zeker? Nog maar te zwijgen hoe hier achter de hoek politiediensten en ambulances bekogeld werden met projectielen omdat ze hun werk deden?

Dan heb je nog de juridische jihad, waar Nederland ook slachtoffer van is. Noch ben ik Theo vergeten en het opschrift dat de jihadist met mes aan zijn lijk priemde. Als je er niet tussen woont of met bezig bent is uw mening subjectiever dan de mijne. Mijne is gestoeld op feiten.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor irmo » 09 mei 2018 09:10

Bruno schreef: Mijne is gestoeld op feiten.



*Proest*. Ik weet niet wat jij slikt maar je spacet er goed op lees ik. Het hek staat nog steeds open zie ik, mss moet ik daar maar eens voor gaan bellen.

Bruno

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Bruno » 09 mei 2018 09:25

irmo schreef:*Proest*. Ik weet niet wat jij slikt maar je spacet er goed op lees ik. Het hek staat nog steeds open zie ik, mss moet ik daar maar eens voor gaan bellen.

Heeft u de link gelezen? Daar kaart men een bewapende jihad aan. En in welke moskee gebeurde er dan al een huiszoeking?

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor irmo » 09 mei 2018 10:22

Ik heb het gelezen ja. En ik ben het nog steeds niet met je onzin eens. En nu?

Bruno

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Bruno » 09 mei 2018 16:35

Je hoeft het niet eens te zijn.
Maar de jihad is al jaaaaaaaren gaande.
DAt mensen vandaag nog uit de lucht vallen alsof het niet gebeurd tart alles. Het bewijst hoe ver heen we zijn.
Je hebt meer dan een jihad via wapens he. Dit kan demografisch en juridisch verlopen.
Men verovert Europa van binnen uit. Europa heeft jihadisten bewapend om in het oosten aan regime changes te doen.
Eens of niet, dat is hoe de bal rolde. Dat dit uit mensen hun mond komt die je niet luchten kan maakt niet dat het een onwaarheid is.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Het westen collaboreert met jihadisme

Berichtdoor Memmem » 10 mei 2018 07:25

Berichten verwijderd, niet op de persoon spelen!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten