Ziekenhuis dient aanklacht in

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor Bambi1 » 02 feb 2018 17:45

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor mohamed » 02 feb 2018 18:03

De enige mensen die sigaretten verdedigen roken zelf - zoals Bambi - en/of hebben er financiële belangen bij. Het beste is om direct te stoppen met die zooi want je hebt er niks aan en wordt er ziek van. Neem een pepermuntje als je stres hebt!

mohamed

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor mohamed » 02 feb 2018 18:08

Arco schreef:Bij een autoverzekering tellen de schadevrije jaren als maatgevend voor de premie. Waarom niet voor een zorgverzekering? Dus, ga je regelmatig sporten, pluspunt. Ga je skieën, minpunt, maar heb je eerst lessen gehad, pluspunt. Rook je niet, pluspunt. En zo kan ik wel doorgaan. Hoe meer pluspunten, hoe meer korting op de premie. Hoe meer minpunten, hoe meer premie.

Dit heeft nogal een hoog lekker puh gehalte, laten we niet te hard oordelen over rokers en ze liever proberen te helpen middels preventie. Niet de verslaafde aanpakken, maar de leverancier. We moeten de rokers helpen met stoppen door ze de mogelijkheid te bieden gratis af te kicken op kosten van de staat in een van de vele klinieken te zuid-Afrika. Niet de verslaafde straffen in de portemonnee want de meeste rokers zijn arm en zullen dan alleen maar meer gaan roken.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor Mortlach » 02 feb 2018 18:30

Arco schreef:Bij een autoverzekering tellen de schadevrije jaren als maatgevend voor de premie. Waarom niet voor een zorgverzekering? Dus, ga je regelmatig sporten, pluspunt. Ga je skieën, minpunt, maar heb je eerst lessen gehad, pluspunt. Rook je niet, pluspunt. En zo kan ik wel doorgaan. Hoe meer pluspunten, hoe meer korting op de premie. Hoe meer minpunten, hoe meer premie.


Oké, en maak je dan onderscheid tussen mensen die wél zouden kunnen bewegen maar dat niet doen, en mensen die dat niet kunnen vanwege een aandoening? Plus, ga jij je hele leven invullen op een formuliertje (en elk jaar bijwerken) zodat de verzekeraar werkelijk ALLES van je weet?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor Mortlach » 02 feb 2018 18:36

Bambi1 schreef:Ik ben niet zo onder de indruk van alle aanpraten van kanker
Kanker oorzaak nummer 1 is stress, dat verouderd alles in je lichaam en dat verstoort de hele hormoonhuishouding die mede zorgt voor celdeling
En het 2e is alle radioactieve straling, zoals bijv wifi. Als je bedenkt dat alles in je lichaam werkt door electrische impulsen van en naar je hersenen, en ook je celdeling zo geregeld wordt. En dat kanker een ontregeling is van je celdeling, dan is niet roken daar de oorzaak van. Maar de verstoorde hormoonhuishouding en verstoorde impulsen.
Daarom veroorzaakt ook te veel alcohol kanker. Omdat dat de hersenschors lamlegd en dus ook de electrische impulsen

En ook een roetdeeltje dus, want dat hecht zich vast aan je slijmvlies, waardoor er verkeerde impulsen doorgegeven worden aan je hersenen
Ik had een collega die moest op haar werk een telefoon bij zich dragen, waar de bellen en het telefoon verkeer op binnenkwam en die kreeg op die plek in haar been waar ze die telefoon in haar broekzak had een gezwel


Ik weet werkelijk waar niet waar ik zou moeten beginnen met deze nonsens. Wifi veroorzaakt kanker omdat de elektrische impulsen naar je hersenen de celdeling verstoren? Heb je daar een bron bij of heb je dit zelf bedacht? Misschien als ik meerdere actieve routers INSLIK dat het wat met mijn maag doet.

Ik vraag me trouwens ook sterk af of celdeling inderdaad door de hersenen wordt gestuurd. Het lijkt me een proces dat prima 'lokaal' kan worden geregeld.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor lekkerbek » 02 feb 2018 19:19

Ik ga ook maar een schadeclaim indienen tegen de snoepjesfabriek. Zij hebben er tenslotte voor gezorgd dat ik wat overtollige kilo's heb doordat ik verslaafd ben aan snoep. :lol:
:-k nee laten we gewoon ons verstand gebruiken en toegeven dat we zélf fout zitten!
Rokers kunnen nog nicotinepleisters gebruiken, maar er zijn geen katjesdroppleisters, nóg moeilijker dus om met snoep te stoppen :wink:

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor Pcrtje » 02 feb 2018 19:23

Ben je bezig met een enorme grap? Ik kan niet geloven dat je dit serieus meent.

Bambi1 schreef:Kanker oorzaak nummer 1 is stress, dat verouderd alles in je lichaam en dat verstoort de hele hormoonhuishouding die mede zorgt voor celdeling
Heb je hier een bron voor?

Bambi1 schreef:En het 2e is alle radioactieve straling, zoals bijv wifi.
Wifi is geen radioactieve straling maar elektromagnetische straling. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.

Bambi1 schreef:Als je bedenkt dat alles in je lichaam werkt door electrische impulsen van en naar je hersenen, en ook je celdeling zo geregeld wordt.
Ik heb juist geleerd dat celdeling veeleer onder invloed van hormonen, lokale behoeften en individuele behoeften van een cel bestaat. Ik ben niet bekend met een hersensysteem (behalve de hypothalamus-hypofyse-as) dat celdeling reguleert.

Bambi1 schreef:En dat kanker een ontregeling is van je celdeling, dan is niet roken daar de oorzaak van.
Bambi, roken ontregelt de celdeling onder andere door het veroorzaken van DNA-schade, ontsteking (waarbij reactieve stoffen bij vrijkomen die, als het chronisch gebeurt, cel- en DNA-schade teweegbrengen kunnen), metaplasie (cellen die zichzelf aanpassen aan de continue stress die ze ervaren door chronische schade, vergiftiging en infecties, die alledrie weer het gevolg van roken zijn), en tal van andere cellulaire mechanismen.

Bambi, wees niet zo eigenwijs en neem adviezen van professionals ter harte. Je speelt met je eigen gezondheid.

Bambi1 schreef:Maar de verstoorde hormoonhuishouding en verstoorde impulsen.
In de meeste gevallen is een verstoorde hormoonhuishouding juist het gevolg van kanker, niet de oorzaak. Er zijn situaties waarin verstoorde hormoonhuishoudingen kanker kunnen veroorzaken, maar roken en andere ongezonde levensstijlen staan veel meer op de voorgrond.

Bambi1 schreef:Daarom veroorzaakt ook te veel alcohol kanker. Omdat dat de hersenschors lamlegd en dus ook de electrische impulsen.
Oh? Ik dacht dat mensen er vooral leverkanker van kregen omdat alcohol door de lever gefilterd wordt en een teveel ervan de lever vergiftigd.

Bambi1 schreef:En ook een roetdeeltje dus, want dat hecht zich vast aan je slijmvlies, waardoor er verkeerde impulsen doorgegeven worden aan je hersenen
Bron?
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor Pcrtje » 02 feb 2018 19:26

lekkerbek schreef:Rokers kunnen nog nicotinepleisters gebruiken, maar er zijn geen katjesdroppleisters, nóg moeilijker dus om met snoep te stoppen :wink:
Zo'n pleister zou inderdaad ontwikkeld moeten worden! Daar heb ik ook wel baat bij! :oops:
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor Mortlach » 02 feb 2018 20:28

lekkerbek schreef:Ik ga ook maar een schadeclaim indienen tegen de snoepjesfabriek. Zij hebben er tenslotte voor gezorgd dat ik wat overtollige kilo's heb doordat ik verslaafd ben aan snoep. :lol:
:-k nee laten we gewoon ons verstand gebruiken en toegeven dat we zélf fout zitten!
Rokers kunnen nog nicotinepleisters gebruiken, maar er zijn geen katjesdroppleisters, nóg moeilijker dus om met snoep te stoppen :wink:


Daar kan je dan wel lacherig om doen, maar als je weet hoeveel psychologie en kennis er aan de grondslag ligt van een 'verslavend' product, dan is zo'n claim helemaal zo raar nog niet. Voedselwetenschappers weten recepten zo precies te manipuleren dat ze maximaal invloed hebben op de genotscentra van je hersenen. Dat doen ze uiteraard niet voor niets, maar omdat je er dan meer van wilt eten. Komt daarbij nog een uitgekiende marketing push en dan is het niet zo heel gek meer dat de meeste mensen 'wilskracht tekort komen'.

Voor mij is het trouwens zwart-witjes, daar kan ik dan weer niet van af blijven, maar gelukkig verkopen ze die hier in Ierland niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor coby5 » 02 feb 2018 21:01

Bambi1 schreef:Je moet eens weten wat haat en zonde die je jezelf en anderen aan doet, met je hart en lichaam doet
Je kunt er jezelf en anderen kapot mee maken, omdat het stress geeft en omdat het de hormoonhuishouding daardoor ontwricht

De overactieve hatende mensen hebben niet voor niks hartaandoeningen, ook als ze niet roken
En mensen zitten niet voor niks in een psychiatrische inrichting kapot gemaakt door anderen, wat ook hun balans in het lichaam kapot maakt. Maar als die ziek worden komt dat door roken, wat ze juist doen, omdat ze al kapot zijn in hun balans door anderen? Natuurlijk

Er wordt niet voor niks gezegd dat zonde de oorzaak van ziekte is.
o.a. Vaak veroorzaakt door de haat en minachting naar anderen in eigen hart en maar ook bij die ander veroorzaakt het dat

Ik ben gaan roken toen met die scheiding. Haat inderdaad. Zat vol met die rothormonen van de zwangerschap. Ik werd gek van die hormonen en antidepressiva en andere troep. Om me nog enigszins rustig en normaal te voelen ben ik gaan roken. Word je lekker rustig van, zei de schizofreniepatient in de inrichting die me een sigaar aanbood in het rookhol. Daar ben ik begonnen. Werkte geweldig. Eindelijk geen stress meer, lekker rust. Totdat je weer de volgende moet en eigenlijk verstoort dat roken je hormoonhuishouding. Jaartje lekker zitten paffen. 5 jaar bezig geweest om er vanaf te komen. Wat een rotzooi. Op een gegeven moment toen ik besefte dat je toch gewoon jezelf voorliegt met die dopaminestofjes die erdoor naar je hersens gaan, dacht ik: als ik nou gewoon geloof dat een nicotinekauwgom hetzelfde effect heeft, dan heeft het dat ook. En ja hoor, het maakte niks uit, hielp net zo goed, het was toch alleen psychisch. Ik rookte vooral om rustig te blijven, want kwaad worden is ook weer zonde en net weer erger. De vader van Corrie ten Boom rookte immers ook en die was geweldig. Maar op een gegeven moment wou ik niet meer. Je houdt alleen jezelf voor de gek. Feitelijk had ik de Heilige Geest vervangen met een peuk, want eerst was het: oh ik word gestresst, Heer help! Vul mij met Uw Geest! Rust. En dan: als een achtelijke naar een peuk grijpen. Ik rookte echt als een gek, 2 pakken per dag. En dan die ergerlijke adviezen van mensen die nooit hebben gerookt: nou zeg, waarom stop je niet gewoon? Ja ehhh we hebben nu voor je gebeden, nu stoppen, hup!
Oh Harold Hill had ook zo'n goed boek. Die rookte ook as een achtelijke, pijp, sigaar, sigaretten. Hij zei: God wilt u me helpen met stoppen. God zei: Waarom wil je stoppen? Nou dat is slecht voor me, kanker bladiebla. Ja zei God, dat wisten we allang, maar waarom wil je stoppen? Nou eigenlijk voor zijn mooie christelijke imago. Zo'n goed boek. Toen werd ie eerlijk en zei: God ik wil helemaal niet stoppen met deze gewoonte die ik al sinds m'n 13e heb. Toen kon God het voor hem doen. Zelf lukt het toch niet en wilskracht had ie niet. Yes! Ik ga weer stoppen met die nicotinekauwgom. Zootje kost me klauwen vol met geld en het slaat nergens op.

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor Bambi1 » 02 feb 2018 21:11

Pcrtje schreef:Ben je bezig met een enorme grap? Ik kan niet geloven dat je dit serieus meent.

Heb je hier een bron voor?

Wifi is geen radioactieve straling maar elektromagnetische straling. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.
Ik bedoelde ook een electromagnetisch straling, zal het ff aanpassen, want dit staat een beetje lomp :lol:
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:25, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor Arco » 02 feb 2018 21:11

mohamed schreef:Dit heeft nogal een hoog lekker puh gehalte, laten we niet te hard oordelen over rokers en ze liever proberen te helpen middels preventie. Niet de verslaafde aanpakken, maar de leverancier. We moeten de rokers helpen met stoppen door ze de mogelijkheid te bieden gratis af te kicken op kosten van de staat in een van de vele klinieken te zuid-Afrika. Niet de verslaafde straffen in de portemonnee want de meeste rokers zijn arm en zullen dan alleen maar meer gaan roken.


In een reactie op een forum kan je je stelling over de zaken niet helemaal 100% tot de laatste punt en komma uitwerken. Los van de lappen tekst, zit het venijn altijd in de details. Ik heb alleen gesteld dat niet de overheid of semi-overheden een tabaksfabrikant moet aanklagen, maar dat zorgverzekeraars meer de rol moeten nemen. Zij betalen de rekeningen, laten zij ook sturen op premies enerzijds en de kosten anderzijds. Dus maak van een zorgverzekering meer een soort autoverzekering. Hierdoor wordt gezond gedrag beloont en slecht gedrag afgestraft. Maar als jou wat overkomt, dan is de verzekeraar er voor je.

In het geval van rokers, die moeten meer betalen voor hun premie, maar als zij van het roken af willen. Yes, help hun. En als zij van het roken af zijn, dan gaat hun premie omlaag.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor Bambi1 » 02 feb 2018 21:18

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor Bambi1 » 02 feb 2018 21:24

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor Arco » 02 feb 2018 21:28

Mortlach schreef:Oké, en maak je dan onderscheid tussen mensen die wél zouden kunnen bewegen maar dat niet doen, en mensen die dat niet kunnen vanwege een aandoening? Plus, ga jij je hele leven invullen op een formuliertje (en elk jaar bijwerken) zodat de verzekeraar werkelijk ALLES van je weet?


Dan gaan van de uitzondering een reden maken om aan ziek systeem een einde te maken? Er vanuit gaan dat er meer formulieren moeten worden ingevuld? Er vanuit gaan dat de zorgverzekeraar alles van je moet weten?

De zorgverzekeraar weet al bijna alles van je. De overheid bepaalt wat in jouw basispakket zit, onderhandelt over de prijs van medicijnen en bepaalt de hoogte van het eigen risico.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten