Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor StillAwake » 26 jan 2018 11:41

Optimatus schreef:Wilders en Pechtold zijn beide een beetje over de datum, lijkt me.

Eens, maar bij Pechtold lijkt het bederf harder te gaan ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor Katlheen » 26 jan 2018 11:45

Waarom blijf je vergelijkingen met andere partijen maken? FvD is toch beter, sterker, anders, etc. ad inf. pp.?
Geen idee waarom het stil geworden is vanwege dat penthouse. Misschien dat het een storm in een glas water was en dus voor populisten niet meer bruikbaar om personen mee te beschadigen?


Die vraag kan ik jou net zo goed stellen. Je vergelijkt het FvD ook graag met de FPÖ. En de term populist is wel erg versleten hoor. D66 is net zo goed populistisch op haar manier. Beetje nietszeggende term geworden.

Demonstreren is een recht, waar mensen gebruik van maken. Je kunt het eens zijn met deze mensen of juist niet.
Je insinueert dat ik deze mensen het demonstratie recht wil ontnemen? Nee hoor, absoluut niet. Het is alleen tekenend dat sommige van de aangesloten groeperingen zelf fascistisch en gewelddadig zijn.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor Optimatus » 26 jan 2018 11:55

StillAwake schreef:Eens, maar bij Pechtold lijkt het bederf harder te gaan ;-)


Als ik eerlijk ben, vind ik beide heren weinig appetijelijk. Geert wordt letterlijk opgezweept door meesteres Agema en Pechtold is een soort plastic vlaggetje bij windkracht 4.

@Kathleen: Jij rerereert aan andere partijen, die van alles en nog wat doen om maar goed te praten wat FvD doet. Zij doen dit of dat, dus dan mogen wij dat ook. Dat doe ik - heel bewust - niet. En ja, ik vergelijk FvD met de FPÖ omdat ik grote overeenkomsten zie (en beide partijprogramma's aandachtig gelezen heb alvorens er iets over te zeggen, afgezien nog van het feit dat Oostenrijk al sinds 2000 intensief bestudeer - een hobby van me.) Het klagen over het feit dat FvD in extreemrechtse hoek gezet wordt, heeft iets van het aannemen van een slachtofferrol. De PVV is daar ook goed in: heel hard roepen over alles en iedereen, maar jeremiëren op het moment dat men een mep terug krijgt.

En er zijn veel partijen waar ik het niet mee eens ben. Laten we de SGP, GroenLinks, Denk en SP noemen. Deze partijen noem ik niet extreemrechts en toch zijn deze partijen mij niet altijd even welgevallig.

En jammer dat je me van insinuaties beticht. Ik heb slechts aangegeven dat demonstreren een recht is. Het is bijzonder jammer dat daar ook groepen gebruik van maken, die zelf niet genegen zijn, het democratisch proces in stand te houden op het moment dat zij zelf de macht in handen zouden krijgen.

In een boek over Duitse democratie las ik ooit een prachtige zin: "Democratie: "Pflege mich oder ich verlasse dich!"" Daar zullen we het waarschijnlijk wel over eens zijn. In elk geval Elbert en ik :)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor Katlheen » 26 jan 2018 12:41

Of het FvD het beter doet, dat zal moeten blijken. Ik kom echter wel in het verweer als het gaat om allerlei "frames" en onwaarheden. Dat hebben we bijvoorbeeld ook duidelijk gezien in het stuk van NRC inzake Omtzigt. Dat is allesbehalve fair.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor Optimatus » 26 jan 2018 12:44

Ik moet zeggen dat me dat min of meer is ontschoten, please inform ?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor Geytenbeekje » 26 jan 2018 13:29

Kathleen@
Ik heb het idee dat je op de FVD gestemd hebt. Mag hoor, maar ben jij er wel van bewust dat populistische partijen die (onterecht) zeggen dat er zoveel islam is bla.bla.bla. dat ze zo ondemocratisch zijn ?? Bij de FVD draait het enkel om Thierry bij PVV enkel om Wilders kan jij dan hun standpunten verdedigen ??

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor StillAwake » 26 jan 2018 13:40

Geytenbeekje schreef:Kathleen@
Ik heb het idee dat je op de FVD gestemd hebt. Mag hoor, maar ben jij er wel van bewust dat populistische partijen die (onterecht) zeggen dat er zoveel islam is bla.bla.bla. dat ze zo ondemocratisch zijn ?? Bij de FVD draait het enkel om Thierry bij PVV enkel om Wilders kan jij dan hun standpunten verdedigen ??

Nu er weer een Marijnissen op de SP troon zit is mijn gevoel dat ook de SP een eenpersoonspartij is (of in elk geval geweest is) wel weer aangewakkerd.
Bovendien: hetzelfde geldt voor de partij voor de dieren, Artikel 1, en 50 plus.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor Optimatus » 26 jan 2018 13:54

Ik kan voor de Partij voor de Dieren wel een zekere sympathie koesteren. Waar GroenLinks vooral randstedelijk politiek correct zit te keuvelen over zwarte piet en intussen een wurgend leenstelsel voor studenten ondersteunt, lopen mensen van de PvdD bij nacht en ontij padden over te zetten. Zij schuwen het echte handwerk in elk geval niet en dat kan ik enorm waarderen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor StillAwake » 26 jan 2018 14:03

Optimatus schreef:Ik kan voor de Partij voor de Dieren wel een zekere sympathie koesteren. Waar GroenLinks vooral randstedelijk politiek correct zit te keuvelen over zwarte piet en intussen een wurgend leenstelsel voor studenten ondersteunt, lopen mensen van de PvdD bij nacht en ontij padden over te zetten. Zij schuwen het echte handwerk in elk geval niet en dat kan ik enorm waarderen.

Ik snap je punt, maar daarmee blijft staan dat het een partij is waarin het om 1 persoon blijft draaien...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor Optimatus » 26 jan 2018 14:08

Ook dat is niet het geval. Het is allang niet meer de eenvrouwshobby van Marianne Thieme - die ik bij het lijsttrekkersdebat vorig jaar opvallend anders vond dan voorheen: niet meer dat drammerige, verbetene, maar een (al dan niet realistisch) alternatief biedend. Ik vind enkele van hun ideeën ook echt wel interessant: tegen TTIP, voor een vleestaks, meer oog voor de schepping - daar kunnen wij als christenen uiteraard niet op tegen zijn.

Als ze de landbouwsector mee wil krijgen, zal ze daar toch nog iets op moeten verzinnen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor StillAwake » 26 jan 2018 14:14

Optimatus schreef:Ook dat is niet het geval. Het is allang niet meer de eenvrouwshobby van Marianne Thieme - die ik bij het lijsttrekkersdebat vorig jaar opvallend anders vond dan voorheen: niet meer dat drammerige, verbetene, maar een (al dan niet realistisch) alternatief biedend. Ik vind enkele van hun ideeën ook echt wel interessant: tegen TTIP, voor een vleestaks, meer oog voor de schepping - daar kunnen wij als christenen uiteraard niet op tegen zijn.

Als ze de landbouwsector mee wil krijgen, zal ze daar toch nog iets op moeten verzinnen.

Grappig, je spreekt tegen dat het een eenvrouwsclub is, maar zegt in je laatste zin: daar zal ze toch iets op moeten verzinnen.
Blijkbaar is het toch iets meer een eenvrouwsclub dan je dacht?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor Geytenbeekje » 26 jan 2018 14:41

Lilian Marijnissen is gekozen Het was dus niet zo van: Lilian is èèn van de Marijnissen dus die moet het maar worden.
Elke partij heeft wel trekjes van hoger opgelegde maatregelen, ook wel goed want anders zou iedereen maar z`n eigen gang maar gaan.
De FVD heeft o.a. goed gescoort in Edam-Volendam daarentegen heb ik gehoord dat Thierry en Theo niet daar zetels willen veroveren omdat mensen dan misschien wel anders willen dan hun.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor StillAwake » 26 jan 2018 14:54

Geytenbeekje schreef:Lilian Marijnissen is gekozen Het was dus niet zo van: Lilian is èèn van de Marijnissen dus die moet het maar worden.
Elke partij heeft wel trekjes van hoger opgelegde maatregelen, ook wel goed want anders zou iedereen maar z`n eigen gang maar gaan.
De FVD heeft o.a. goed gescoort in Edam-Volendam daarentegen heb ik gehoord dat Thierry en Theo niet daar zetels willen veroveren omdat mensen dan misschien wel anders willen dan hun.

Je hebt meer vertrouwen in de democratische structuur van de SP dan dat ik heb, dat zie ik wel.
Wat betreft je tweede argument, ook de SP doet in heel veel plaatsen niet mee, vanwege gebrek aan betrouwbare kandidaten.
De PVV is een voorbeeld hoe het fout kan gaan...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor Katlheen » 26 jan 2018 15:11

Kathleen@
Ik heb het idee dat je op de FVD gestemd hebt. Mag hoor, maar ben jij er wel van bewust dat populistische partijen die (onterecht) zeggen dat er zoveel islam is bla.bla.bla. dat ze zo ondemocratisch zijn ?? Bij de FVD draait het enkel om Thierry bij PVV enkel om Wilders kan jij dan hun standpunten verdedigen ??


Dan moet je je toch wat beter laten informeren. Bij het FvD draait het niet alleen om Baudet en is zeker niet ondemocratisch. In tegenstelling tot de PVV heeft het FvD wel gewoon leden. (dat aantal is flink stijgende).
En populistisch? Dat is al een belegen term geworden hoor. De SP kan je ook populistisch noemen als je dat graag zou willen.

@ Optimatus: Het NRC heeft inzake Omtzigt een artikel gepubliceerd waarin allerlei aantijgingen werden gemaakt (inzake MH17) die onwaar zijn. Het NRC heeft zich gebaseerd op een niet betrouwbare bron, heeft uitspraken volledig uit het verband getrokken en geen fatsoenlijk hoor en wederhoor toegepast. Aan alle kanten is duidelijk geworden dat het NRC hier een ordinaire karaktermoord heeft gepleegd. Het CDA heeft Omtzigt van het MH17 dossier gehaald. Na conclusie dat het NRC op zijn aardigst gezegd "hoog dubieus" heeft gehandeld, heeft het CDA Omtzigt niet terug gezet op zijn eerdere positie/portefeuille.

Bottom line is dat Omtzigt een "al dan niet echte getuige" per sms heeft geïnstrueerd heeft om een lang verhaal in te korten tot enkele kernpunten. Daarin zat de slordigheid van Omtzigt, maar daarmee is het NRC volledig op hol gegaan (in volle galop).

Hier kan je ook een en ander teruglezen: https://www.elsevierweekblad.nl/nederland/achtergrond/2017/11/vu-hoofddocent-schiet-omtzigt-te-hulp-infame-aanval-op-vasthoudend-kamerlid-560882/
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor Optimatus » 26 jan 2018 16:19

Over de casus-Omtzigt zou ik me dus even moeten inlezen, vandaar dat ik daar nog geen mening over heb, laat staan deze uit :)

Even terug naar het regeerakkoord, dat met die beruchte 1,4 miljard divident-toestand niet met veel gejuich is ontvangen. Ik heb begrepen dat grote bedrijven als Shell en dergelijke aan een enkel telefoontje voldoende hadden om dat te bekokstoven tijdens de formatie. Dat is nou precies waarom ik voor een sterke, stabiele Europese Unie met stevige politieke, militaire en economische handen en voeten en een naar Zwitsers model georganiseerde democratie bepleit. Daardoor gaat het Verenigd Koninkrijk, met een regering, bestaande uit alle kanten opspringende kikkers in een gammele kruiwagen, zichzelf enorm tegenkomen.

Als klein land walst alles en iedereen over je heen. Niet alleen China en de Verenigde Staten, maar grote bedrijven hebben dus ook al teveel invloed. Ik heb Rutte zien klungelen tijdens de verdediging ervan - dat Baudet en Co. daar tegen tekeer zijn gegaan, is alleen maar goed - Wie kritiek wil geven, moet ook kunnen prijzen - bij deze dan.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten