Noord Korea

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Noord Korea

Berichtdoor elburger » 20 jun 2018 08:23

Tijdens mijn vakantie heb ik mij eens iets dieper verdiept in de situatie Noord Korea en ook met diverse vrienden wereldwijd gefilosofeerd wat één en ander nu kan opleveren.
De meningen waren verschilden niet eens zo heel veel.
Wat er vooral uit naar voren kwam is het feit dat NK zucht onder de economische sancties en dat men in de wereld momenteel geen vrienden meer heeft.
China is het zat dat NK doorging met kernproeven, dus die grote vriend deed ook al moeilijk voor Kim.
Het belangrijkste punt om nu iets toegefelijker te worden is dat NK haar doelstelling - nucleaire grootmacht - al binnen heeft.
Men heeft intercontinentale ballistische raketten waarop men een atoomkop kan plaatsen die de oost kust van de USA kunnen bereiken.
Die troef hebben ze al.
Waar de VS en vooral Israël bang voor zijn, en die angst is zeker reëel , is dat Kim die gegevens/wapens gaat exporteren naar bijv. Iran.
En om aan geld te komen kan Kim zelfs besluiten om aan één of andere terreurgroep één of ander te verkopen.
Vooral mijn chatvrienden uit Israël, waaronder academici en mensen uit de politiek maken zich hier zeer vel zorgen om.
Voor Kim is dit een win win situatie.

Wat kan Trump hier bij winnen?
Wel, zie het als in de geest van Nixon, die de relaties met China weer normaliseerde, of als Reagan die met Gorbatsov de relaties weer in positiever vaarwater racht.
Trump wil ook graag "Unforgettable" worden.
Ook spelen hier de najaarsverkiezingen mee.
De republikeinen liggen onder zwaar vuur en de meerderheid in de senaat kan men wel eens kwijt raken in november wat het regeren van de Trup administration bijna onmogelijk maakt.
Wij zijn hierover nog lang niet uit gediscussieerd want Kim zal nog wel enkele malen met neiuwe eisen komen en Amerika in samenspraak met Zuid Korea en Japan zullen zo ook nog wel hun eisen hebben.
Een "denuke" zoals Trump graag wil is nog een heeeeellll eind weg.
Wordt vervolgt.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten