verkiezingen 2017

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Optimatus » 09 feb 2018 14:56

Flop voor Democratie?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Arco » 12 feb 2018 10:13

Van het weekend heb ik het debat teruggekeken dat in de Balie werd gehouden met de landelijke fractievoorzitters, zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=zZMpwSX1oio

Toen ik het NOS-journaal zag, waarna ik pas dit heb teruggekeken, werd mijn vermoeden bewaarheid. Alle ballen op één man. Los van het soms wat kinderachtige gedrag van deze man, is het niveau van de andere deelnemers geen streepje hoger.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Katlheen » 12 feb 2018 11:23

Ik heb het debat ook gezien en het was ronduit beschamend. Als een stel kleuters op 1 persoon, en dan niet eens met feiten maar met valse aantijgingen. Als ze het allemaal zo racistisch vinden, dan doen ze lekker aangifte. Dit was geen debat, dit was een avondje framen. Dat heet politiek tegenwoordig. Zum kotzen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elbert » 12 feb 2018 12:00

Het debat in de Balie heb ik ook niet gezien, maar van wat ik erover gehoord en gelezen heb, zou het vergif voor mijn ogen en oren zijn om het terug te willen zien. Het niveau in de Nederlandse politiek is toch al bedroevend.

Over bedroevend niveau gesproken: onze minister van buitenlandse zaken geeft, na maandenlang aandringen door de Volkskrant, nu toe dat hij gelogen heeft over een ontmoeting met Poetin: https://nos.nl/artikel/2216691-rutte-le ... ijven.html

Volgens onze minister-president kan Halbe Zijlstra gewoon aanblijven. Dit is werkelijk te zot voor woorden: deze minister, die gelogen heeft over een ontmoeting met Poetin die hij niet gehad heeft, gaat over 2 dagen de Russen (nl. minister Lavrov) de les lezen over Russisch nepnieuws? En spreken over MH17 en de slachtoffers die daarbij gevallen zijn?
Denkt de minister-president dat hij dat op een geloofwaardige manier kan doen? De Russen (en niet alleen zij, ook andere landen zullen hierbij hun wenkbrauwen fronsen) zullen Zijlstra uitlachen en daar is Nederland niet bij gebaat.
In andere landen treedt een minister dan gewoon af.

De reactie van dhr. A. Pechtold mag ook niet onvermeld blijven: "Ik moet de eerste Rus nog tegenkomen die zijn fouten zelf rechtzet". :shock: Er is zoveel fout aan deze reactie dat ik er verder maar geen woorden aan vuil maak.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Arco » 12 feb 2018 12:14

Inderdaad, een lijstje met zetelplakkers is zo te maken:

- Halbe Zijlstra, zie bovenstaand bericht van Elbert;
- Sigrid Kaag, maakt even geld over naar UNWRA, precies op het moment dat de VS minder gaat bijdragen;
- Alexander Pechtold, kreeg een appartement, maar gaf dat niet op als geschenk. Nee, dat is privé. Kom op nou, de kamervoorzitter geeft zelfs een chocoladeletter op als geschenk.


Daarbij kwam Jesse Klaver met het verhaal over die 97% van de wetenschappers met hun consensus over het klimaat. Even googlen en je komt erachter dat het getal niet klopt.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Chaya » 12 feb 2018 16:27

Wie kun je nu nog vertrouwen, dacht ik, toen ik het bericht las van het leugentje van Halbe Zijlstra.
Waarom doet zo'n man dit??
Je zet jezelf voor schut en je bent ook niet betrouwbaar meer.
Hij heeft spijt betuigt, maar is dat genoeg voor de Kamer?
Wat een gerommel allemaal zeg. Het maakt dat steeds meer mensen hun geloof in de politiek en politici kwijtraken.
Als wij een leugentje in ons CV zetten, worden we er ook op afgerekend.
Rutte kan toch niet vol blijven houden dat hij nog geloofwaardig is op deze manier?
En gelijk duikt iedereen er weer op. Beetje schijnheilige vertoning zo.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor rotterdam » 12 feb 2018 17:36

Katlheen schreef:Ik heb het debat ook gezien en het was ronduit beschamend. Als een stel kleuters op 1 persoon, en dan niet eens met feiten maar met valse aantijgingen. Als ze het allemaal zo racistisch vinden, dan doen ze lekker aangifte. Dit was geen debat, dit was een avondje framen. Dat heet politiek tegenwoordig. Zum kotzen.


Niets geleerd van de affaire Pim Fortuin.
Binnenkort weer een met een kogel in z'n borstkas ?
En dan ? Kunnen wij weer alle krokodillentranen aanhoren van Pechtholt en consorten.

Daarbij gemeenteraad verkiezingen, in 2014 was de opkomst in Rotterdam 45,1 %.
45 zetels te verdelen. Dus, krijg je, pak weg 5000 man op de been dan heb je een zetel. :lol:

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Geytenbeekje » 14 feb 2018 00:12

Ik vond de stellingen ook nergens over gaan om eerlijk te zijn, behalve van de woning markt.
Het maakt toch niet heel veel uit er komt toch wel weer een VVD 'er op de plek van Halbe

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Optimatus » 21 feb 2018 16:55

Geytenbeekje schreef:Ik vond de stellingen ook nergens over gaan om eerlijk te zijn, behalve van de woning markt.
Het maakt toch niet heel veel uit er komt toch wel weer een VVD 'er op de plek van Halbe


Dat is ook conform de afspraak: de VVD zou het departement van buitenlandse zaken krijgen. Dan is het normaal dat daar een VVD'er op komt. Zo werkt het Nederlandse coalitiestelsel.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Geytenbeekje » 21 feb 2018 17:48

Oh ik dacht dat een D66-er het ging waarnemen of is dat voor kort?
Sigrid Kaag volgens mij

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Optimatus » 21 feb 2018 17:54

Ad interim kan iedereen zijn, maar in principe wordt de opvolger van Zijlstra uit de gelederen van de VVD gevist. Gezien de hoeveelheid rot fruit dat er van de VVD-boom afkomt de laatste jaren ben ik benieuwd welke wormen er nu weer op zullen duiken. De lijst met bedorven VVD'ers is lang aan het worden: Zijlstra, Van Rij, Van der Linden, Teeven, Opstelen, Van der Steur, Weekens, etc. etc. etc.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Katlheen » 21 feb 2018 17:58

Het Trackrecord van de VVD is inderdaad niet al te best. Ben ook benieuwd wie ze daarvoor willen gaan strikken. (en hoe lang het duurt voordat de volgende VVD-er vertrekt).
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Optimatus » 21 feb 2018 18:01

VVD, PVV en FvD vertonen nogal eens gedoe.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Yoshi

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Yoshi » 21 feb 2018 21:30

Optimatus schreef:VVD, PVV en FvD vertonen nogal eens gedoe.

Mijn CDA staat soms ook niet fijn op de kaart. Onlangs nog weer met Eurlings. FvD is nog in de beginfase dan is het gebruikelijk dat niet alles soepel gaat zeker niet met zulke grote groeispurten. Qua ledenaantal zullen ze denk ik snel de 2e partij van Nederland zijn.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Geytenbeekje » 21 feb 2018 22:32

Wat vinden jullie van het sleepwet-referendum ?

Zelf zal ik tegen/nee gaan stemmen.
Omdat:

- De wet die er nu is fungeert in mijn ogen nog prima, waarom zou het veranderd moeten worden ?
- Ik heb nog niet veel inhoudsvolle argumenten tegen gekomen die er mij toe bewegen om voor/ja te stemmen


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 55 gasten