Windows 10 ervaringen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Lalage » 18 jun 2016 20:54

Sabra schreef:Als jouw oude laptop onder Windows 7 traag is, ligt dat waarschijnlijk aan je verouderde hardware en niet aan de software. Ik gebruik Windows 10 met veel plezier, zowel op mijn laptop als telefoon. Ik heb geen last van traagheid, verbindingsproblemen of wat dies meer zij.

Het gaat nu weer prima, na de herinstallatie van Windows 7.

DonWoozy
Sergeant
Sergeant
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 jul 2007 08:59

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor DonWoozy » 13 jul 2016 09:02

Ondertussen ben ik alweer een tijdje fervent Win10 gebruiker zowel privé als zakelijk en ik ben er zeer tevreden over!
Alles reageert lekker snel en voorlopig nog geen eigenaardigheden kunnen ontdekken.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Boekenlezer » 13 jul 2016 19:00

Hier is het toch een beetje anders.
Sinds ongeveer twee weken reageren mijn voorste USB-poorten weer eens niet, net zoals in het begin. En wat ik ook best wel raar vind: mijn scanner werkt niet echt meer. Ik verdenk Windows 10 er een beetje van. Wil ik het zeker weten, dat zou ik eens moeten proberen om mijn scanner met mijn laptop werkend proberen te krijgen. Die draait nog op Windows 7.

Mijn vader had een week geleden dat hij ineens niet meer kon printen, omdat de BlueTooth-verbinding tussen laptop en printer niet meer werkte. USB-kabel ertussen gezet, en toen werkte het wel weer, al is dat natuurlijk wel een verlegenheidsoplossing.

Kort geleden heb ik met mijn broer getelefoneerd. Hij is IT-er. Hij zei dat als je een computer koopt met een bepaald systeem, dat het dan goed op elkaar is afgestemd, en dat alles goed werkt. Zet je er een nieuwer systeem op, dan moet je maar afwachten of dat nog zo is. Daarom raadt hij de overstap naar een nieuwer systeem af.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor hans0166 » 13 jul 2016 20:27

Boekenlezer schreef:Hier is het toch een beetje anders.
Sinds ongeveer twee weken reageren mijn voorste USB-poorten weer eens niet, net zoals in het begin. En wat ik ook best wel raar vind: mijn scanner werkt niet echt meer. Ik verdenk Windows 10 er een beetje van. Wil ik het zeker weten, dat zou ik eens moeten proberen om mijn scanner met mijn laptop werkend proberen te krijgen. Die draait nog op Windows 7.

Mijn vader had een week geleden dat hij ineens niet meer kon printen, omdat de BlueTooth-verbinding tussen laptop en printer niet meer werkte. USB-kabel ertussen gezet, en toen werkte het wel weer, al is dat natuurlijk wel een verlegenheidsoplossing.

Kort geleden heb ik met mijn broer getelefoneerd. Hij is IT-er. Hij zei dat als je een computer koopt met een bepaald systeem, dat het dan goed op elkaar is afgestemd, en dat alles goed werkt. Zet je er een nieuwer systeem op, dan moet je maar afwachten of dat nog zo is. Daarom raadt hij de overstap naar een nieuwer systeem af.


ik vermoed meer dat het een driver probleem is, niet veroorzaakt door W10 of onderlinge afstemming, maar door verouderde apparatuur ... sommige mensen proberen windows 3.1 nog te gebruiken.. tijd om te upgraden.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Boekenlezer » 14 jul 2016 16:21

hans0166 schreef:ik vermoed meer dat het een driver probleem is, niet veroorzaakt door W10 of onderlinge afstemming, maar door verouderde apparatuur ... sommige mensen proberen windows 3.1 nog te gebruiken.. tijd om te upgraden.

En nu werkt alles wel weer goed!
Gisteren heeft mijn computer een update gehad, toen ik hem uitschakelde. Vandaag weer opgestart, en nu doet alles het weer.
Gisteren heb ik hier mijn probleem geplaatst, en prompt krijg ik een update die de problemen blijkbaar oplost. De vorige keer ging het ook al zo. Alsof er bij Microsoft iemand zit die het internet in de gaten houdt en meeleest. En als hij dan je probleem leest, stuurt 'ie je snel even een update.
Een ietwat komische gang van zaken. Maar als het zo blijkbaar werkt, weet ik de volgende keer meteen wat ik moet doen. Mijn probleem op internet zetten, zodat een mannetje van Microsoft het leest, en ik krijg een oplossing toegestuurd!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Boekenlezer » 08 okt 2016 16:13

De voorste USB-poorten doen weer niets, al een tijdje sinds een heel grote update. Het blijft toch een beetje tobben met Windows 10.
Mijn compactcamera herkende Windows 10 ook al niet, hoewel ik hem er niet voor het eerst aanhing. Daardoor heb ik helaas een verkeerde reactie gegeven, waarvan ik niet weet hoe ik de gevolgen moet herstellen. (Nergens zoiets als een keuze-menu te vinden. Als ik me niet vergis bood Windows 7 dat toch vaker aan.)

Nee, het is toch echt geen goed idee, als je een bepaalde Windows-versie op je computer hebt, om dan te gaan upgraden naar een nieuwere versie. Ik doe dat nooit meer. Soms moet je ergens wel eens proefondervindelijk achter komen, wil het je wat zeggen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Mortlach » 08 okt 2016 17:25

Hmm, dat is lastig. En ik heb net een nieuwe pc besteld met Windows 10 (de oude was alweer 4 jaar oud). Ik was best tevreden met windows 7 toen ik eenmaal het probleem had opgelost waarbij de CPU naar 100% sprong en het hele systeem een aantal minuten 'hing'. Dat bleek een poging tot een update te zijn waar Win7 zich regelmatig in verslikte.

Zolang ik Win10 visueel maar op Win7 kan laten lijken en ik nooit naar het gedrocht van een Win8.1-scherm hoef te kijken, dan hoop ik dat ik er wel aan zal kunnen wennen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Katlheen » 10 okt 2016 14:58

Ik draai zelf Win10. Heb jarenlang Win7 gehad. Qua gebruiksgemak is het prima te doen en lijkt het veel op Win7.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Mortlach » 10 okt 2016 16:01

Ben blij dat te horen. Op mijn oude pc heb ik die 'gratis update' altijd geweigerd, maar met een nieuw systeem leek het me handiger geen OS uit 2009 meer te gebruiken :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Katlheen » 11 okt 2016 08:33

Kan ik me voorstellen hoor! Ik heb Win8 ook links/rechts laten liggen omdat het een OS is wat vooral gericht is op allerlei touchscreen apparaten. En daar doet mijn PC niet aan mee. Win10 draait verder prima en went snel genoeg. Je moet alleen even de settings na lopen inzake privacy gevoeligheid. Win 10 heeft nogal de neiging om van alles door te sturen naar Microsoft. Maar daar moet je dan maar even op googlen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Mortlach » 28 okt 2016 10:52

De eerste dag weinig klachten over windows 10 - het enige eigenlijk is dat ik geen snelkoppeling naar "Mijn computer" op het bureaublad kan zetten en dat het toetsenbord soms vanzelf overschakelt naar een andere layout waardoor het @-symbool verdwijnt.

Wat zijn trouwens nuttige programmaatjes om te installeren? Zaken als CCleaner, FoxitPDF, NotePad++, 7Zip, etc. Suggesties?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor hans0166 » 28 okt 2016 13:17

Mortlach schreef:Wat zijn trouwens nuttige programmaatjes om te installeren? Zaken als CCleaner, FoxitPDF, NotePad++, 7Zip, etc. Suggesties?


windows Store geeft talloze gratis downloads aan voor nuttige zaken als pdf readers en unzippers.

begin niet aan zooi als CC cleaner en zo als je geen idee hebt wat die programma's kunnen aanrichten, je bent niet de eerste die een schone installatie kan gaan doen omdat ie z'n register of progammabestanden verknald heeft.
Een besturingssysteem heeft die dingen namelijk helemaal niet nodig.
Je kunt beter even google gebruiken om zelf manueel de registersleutels te verwijderen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Mortlach » 28 okt 2016 13:52

O, ik gebruik het niet voor het register maar voor andere meuk aan tijdelijke bestanden. Ik gebruik het al jaren en heb er nog nooit problemen mee gehad.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor Katlheen » 28 okt 2016 18:28

Als je via de knop Verkenner op je onderste taakbalk gaat krijg je een nieuw scherm van de verkenner. Links staat als het goed is Deze Computer. Dat icoontje kan je gewoon naar je bureaublad slepen en dan heb je dus een snelkoppeling naar Deze PC
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Windows 10 ervaringen

Berichtdoor hans0166 » 28 okt 2016 18:41

Mortlach schreef:O, ik gebruik het niet voor het register maar voor andere meuk aan tijdelijke bestanden. Ik gebruik het al jaren en heb er nog nooit problemen mee gehad.


hier kun je gewoon de schijfopruiming in windows zelf voor gebruiken.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten