Fotoboek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Fotoboek

Berichtdoor christien » 14 mei 2016 22:34

Foto's een mooie herinnering voor later.

Al enige tijd geleden ben ik bezig geweest met het maken van een fotoboek voor ons oudste. Erg leuk om te doen maar het kost veel tijd. Hoe doen jullie dit, maken jullie voor elk kind een appart fotoboek of een 'gezinsalbum' wat je voor elk kind af laat drukken? Een album per jaar of bij een speciale gelegenheid, of....

Alle tips en ideeën zijn welkom zodat ik zelf aan de slag kan en hopelijk straks ook een rijtje fotoboeken in de kast kan zetten ;-)

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Fotoboek

Berichtdoor JohannesHermanus » 14 mei 2016 23:20

christien schreef:Alle tips en ideeën zijn welkom zodat ik zelf aan de slag kan en hopelijk straks ook een rijtje fotoboeken in de kast kan zetten ;-)


http://www.albelli.nl/

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Fotoboek

Berichtdoor johannes1 » 17 mei 2016 10:03

Wij hebben besloten de eerste 4 jaar voor elk jaar een aparte album te doen en vanaf 4 jaar periodes te gaan doen van bv. 4-8 jr en van 8-12. Maar het is een heel tijdrovend klusje en je moet goed je foto's op volgorde hebben zitten anders wordt het helemaal een zoek werk.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Fotoboek

Berichtdoor Marnix » 17 mei 2016 10:28

Hoe lang het duurt ligt ook aan hoe mooi en perfect je het allemaal wil hebben. En je wordt er vanzelf handiger is. Nog geen ervaring met kinderfotoboeken, d.v. eind van het jaar de eerste maken... :)

En let vooral op aanbiedingen. 2e voor de helft van het geld, dat soort dingen ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Fotoboek

Berichtdoor christien » 17 mei 2016 14:35

Daar heb je gelijk in Marnix en laat ik nu redelijk perfectionistisch zijn..

Alle foto's sorteer ik uit per maand, 12
Mapjes per jaar vind ik wel overzichtelijk.
Maar dan ik heb het idee dat als ik nu voor 2 kinderen allebei een eigen album maak dit op lange termijn nooit vol ga houden omdat het te tijdrovend is... Dus op zoek naar andere ervaringen en tips


Ik ben nu bezig bij Albelli waar ze regelmatig een goede aanbieding hebben.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Fotoboek

Berichtdoor juffiejuf » 17 mei 2016 18:45

Hier twee kinderen. Per kind maak ik een digitaal een map per jaar en een map per maand. Ene maand heb ik wel meer foto's dan de andere maand (in de zomervakantie zijn het er bijv. veel meer) Per jaar maak ik een digitale album. Waarom denk je dat het niet vol te houden is? Als ik een keer tijd over heb dan werk ik de foto's gewoon vast even bij in de mappen. Ik vind het meer een kwestie van onderhouden en dan twee avonden zitten om de albums digitaal te maken. Op langer termijn ga ik misschien een album maken met meerdere jaren zoals johannes1 zei.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Fotoboek

Berichtdoor Marnix » 17 mei 2016 22:52

Twee albums per jaar is prima te doen toch?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Fotoboek

Berichtdoor MissF » 18 mei 2016 20:23

Ik ben voor de oudste 2 begonnen, ooit :D Ik maak ze niet via internet, vind dat onpersoonlijk. Als ik nu mijn eigen albums van vroeger terugkijk, dan vind ik vooral de handgeschreven teksten van mijn moeder zo leuk. Daarom laat ik af en toe een stapel foto's afdrukken, en plak ze dan allemaal in.
Tenminste, dat deed ik. 2,5 jaar geleden stopte ik met werken, en nam me voor eindelijk foto's te gaan plakken. Dat had ik toen al een jaar niet gedaan (meestal deed ik het eens per jaar, wij maken niet zo heel veel foto's, degenen die we maken zetten we op de computer, maken gelijk een selectie welke we willen afdrukken, de rest mikken we weg, zodat het niet onoverzichtelijk wordt. Het zijn er zo'n 20 per jaar per kind, maximaal).
Nu is het 2,5 jaar verder, ik werk weer, en er is nog geen foto bijgekomen. Het blijft een goed voornemen :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Fotoboek

Berichtdoor Marnix » 19 mei 2016 08:09

Haha grappig. Maar waarom is het onpersoonlijk? Je kan er toch teksten bij zetten? Misschien dat de kids dat over 15 jaar totaal niet als onpersoonlijk ervaren maar dat dat vooral jouw nostalgie is? ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Fotoboek

Berichtdoor christien » 20 mei 2016 14:08

@juffiejuf, omdat de praktijk helaas uitwijst dat ik alweer anderhalf jaar achterloop. De foto's zijn wel allemaal uitgezocht en staan overzichtelijk in mapjes maar het komt er elke keer niet van om het bij te werken.
Nu ben ik ook wel wat langer bezig dan 2 avonden voor 1 fotoboek. Misschien ligt daar het probleem ook wel.

@missf gelukkig ik ben dus niet de enige die niet 'bij' is met de fotoalbums.

Misschien moet ik maar gewoon eens aan de slag om m'n achterstand in te halen en het dan netjes elke maand bijwerken

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Fotoboek

Berichtdoor juffiejuf » 20 mei 2016 19:34

@ christien; ideaal dat je al wel de foto's hebt uitgezocht en in overzichtelijke mapjes hebt staan! Om mezelf te verplichten om het te doen koop ik vaak rond november kortingsbonnen bij hema (bijv. bon voor 90 euro maar met een waarde van 150 euro) voor fotoboeken maken die dan tot half januari geldig is. Dan weet ik die dan half januari ook echt af moet hebben. Dit gaat nu een paar jaar zo goed.

@ missf; denk dat het heel persoonlijk is of je digitale boeken wel/niet mooi vind. In digitale albums schrijf ik ook stukjes erbij. Denk dat het bij jou meer de nostalgie is?

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Fotoboek

Berichtdoor Em. » 20 mei 2016 20:43

Herkenbaar ....
Foto's bewaar ik ook per jaar en dan per maand, dat is de enige manier waarop ik ze nogs terugvind en overzichtelijk.

Zoonlief heeft een paar albums t/m zijn 2e jaar, voor dochterlief begonnen, maar die is nog steeds niet klaar (ze is inmiddels 2,5)....heb me voorgenomen om tijdens mijn verlof hier een poosje voor te gaan zitten.

Verder maak ik altijd een klein album na onze vakanties, speciaal over die vakantie..., ook altijd erg leuk en die worden nog regelmatig bekeken.

Meestal via albelli inderdaad....werkt voor mij prima.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Fotoboek

Berichtdoor MissF » 21 mei 2016 09:06

Het gaat niet om wát er bij geschreven staat, maar hoe :) Dus in het handschrift van mijn moeder. Ik vind het soms jammer dat alles digitaal wordt tegenwoordig, ik kan echt genieten van de oude schoolschriftjes van vroeger, van mijn ouders, van mezelf. Met de hand geschreven. Het leuke is ook dat ik aan het handschrift van mijn moeder en zoon echt herken hoe ze zijn, mijn moeder schrijft heel netjes, mijn zoon krabbelt maar wat. Dat vind ik het leuke aan handgeschreven teksten :) Maar ik begrijp best dat niet iedereen dat heeft met dingen van 'vroeger' :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Fotoboek

Berichtdoor Sophie77 » 23 mei 2016 12:49

Ik denk er precies 't zelfde over als jij, MissF! Helaas wel met als resultaat dat ik lang niet bij ben ...
Het leuke aan handgemaakte vind ik ook dat je er een eerste tekening/briefje, een entreebewijs etc. bij kunt plakken, dat maakt het nog completer (maar ook bewerkelijker).


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten