Waar leef je eigenlijk voor?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ruis77
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2016 22:04

Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Ruis77 » 07 apr 2016 22:33

Heb jij je ooit afgevraagd waarom je leeft?
Waarom loop je hier misschien zo'n 80 jaar rond, wat is het doel van dit alles?
Natuurlijk ken ik de bijbels gewenste antwoorden, maar wat dat dan werkelijk betekent is een veel moeilijkere vraag. :roll:

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor meribel » 08 apr 2016 07:45

Welke bijbels gewenst antwoord?

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Teus » 08 apr 2016 08:06

Gods doel om de mens te maken is omdat hij gemeenschap met hen wil.
Hij wil Zijn Liefde geven.
Helaas hebben wij er een puinhoop van gemaakt door te luisteren naar satan.
Maar ondanks dat wil God ons terug hebben en alles wat Hij had heeft Hij ervoor gegeven, Zijn enig Geboren Zoon Jezus Christus.
Nu is het zaak om te erkennen dat wij Hem verlaten hebben zodat we weer terug kunnen. De weg is open gemaakt door het bloed van Jezus Christus.
Alles wat we doen dient tot Gods eer te zijn en kan alleen als je Jezus kent en om Hem te kennen heb je een relatie met Hem nodig.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Ruis77
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2016 22:04

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Ruis77 » 08 apr 2016 08:58

@meribel bijbels gewenst antwoord is zoals bv. Teus het verwoord.
@ Teus, helemaal mee eens. Mijn eigen puinhoop erkennen, oke. Alles doen tot eer van Hem, hoe? Studeren, boodschappen, huis soppen. Hoe doe ik dat tot eer van Hem?

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Teus » 08 apr 2016 09:40

Beste Ruis,

Ik weet niet hoe jou geestelijke staat is, of je de Heere Jezus mag kennen.
Dat is namelijk van belang om een relatie met Hem te kunnen hebben om de dingen die je noemt in Zijn dienstbaarheid te kunnen doen.
God weet dat jij boodschappen moet doen, werken en studeren.
Het hoort bij ons leven en is noodzakelijk om Hem te kunnen dienen, God wil dat je je huis onderhoudt, werkt voor geld om eten te kopen om je lichaam te verzorgen en je talenten te gebruiken die je hebt gekregen.
Wanneer je een nabij leven hebt doe je alles met God. Dan is Hij er bij zo lang jij het toelaat en je verlangen daar naar is, wat je ook doet. Met grote regelmaat ervaar ik, soms tot tranen toe, de vreugde in de Heer tijdens mijn werk, helemaal als ik aan het studeren en schrijven ben in de zaken van Hem.

Ik heb een boekje geschreven met als titel “Dagelijks leven met God”, over enkele dagen gaat het naar de uitgever. Daarin schrijf ik hoe een leven met God eruit kan zien, wat de valkuilen en misleidingen zijn en wat er voor nodig is om het tegen te gaan en wat God van ons verwacht. Naar aanleiding van je vragen voor jou interessant om te lezen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor meribel » 08 apr 2016 09:48

@ruis
Soms ben ik somber en zie ik het allemaal niet zo zitten. Dan het zal wel met bijbels gewenste antwoorden maar ik zie ellende om me heen en zie geen punt, geen nut, draai sombere liedjes en bid maar begrijp niets

En andere dagen geniet ik van een zonnestraaltjes en kan wel juichen als mijn lievelingsliedje op de radio komt en dank God voor dat ik hier rond mag lopen op die mooie aardbol


Maar als je op zoek bent naar de zin van het leven, mij helpt Prediker echt enorm
Een klein boekje zo enorm herkenbaar
Over de zin en ook zinloosheid van het leven
Want die is er net zo goed

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Teus » 08 apr 2016 10:09

@Meribel, waarom draai je dan sombere liedjes?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor meribel » 08 apr 2016 10:10

Die zitten dan in mijn hoofd

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Teus » 08 apr 2016 10:13

Is het niet dat je dan je benarde positie benadrukt?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Marnix » 08 apr 2016 10:22

Ruis77 schreef:@meribel bijbels gewenst antwoord is zoals bv. Teus het verwoord.
@ Teus, helemaal mee eens. Mijn eigen puinhoop erkennen, oke. Alles doen tot eer van Hem, hoe? Studeren, boodschappen, huis soppen. Hoe doe ik dat tot eer van Hem?


Waarom zou je niet kunnen studeren, schoonmaken tot eer van God?

The maid who sweeps her kitchen is doing the will of God just as much as the monk who prays—not because she may sing a Christian hymn as she sweeps but because God loves clean floors.

The Christian shoemaker does his Christian duty not by putting little crosses on the shoes, but by making good shoes, because God is interested in good craftsmanship.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Teus » 08 apr 2016 10:41

@Marnix, volgens mij vraagt Ruis hoe het moet en niet of het kan.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor meribel » 08 apr 2016 10:46

@teus
Nee zo is het niet, het is gewoon een uiting van hoe je je voelt bij tijd en wijle

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Teus » 08 apr 2016 10:59

meribel schreef:@teus
Nee zo is het niet, het is gewoon een uiting van hoe je je voelt bij tijd en wijle

M.i. wordt het wel een handvat voor satan.
En het is denk ik ook niet wat God van ons verwacht.
Filippensen 4, 4
Verblijd u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: verblijdt u!
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Ruis77
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2016 22:04

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Ruis77 » 08 apr 2016 10:59

Laatst was er een tante van me overleden.80 jaar ofzo. De hele rouwdienst ging erover dat ze Jezus als haar verlosser had leren kennen. Natuurlijk vind ik dat geweldig, maar dat was op haar 25e ook al zo. Doet de rest daar niet toe? We zijn toch niet gemaakt om ons leven lang uit te zoeken of we Jezus als verlosser aanvaarden. Dat was nooit Gods oorspronkelijke plan.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Teus » 08 apr 2016 12:21

Ruis77 schreef:Laatst was er een tante van me overleden.80 jaar ofzo. De hele rouwdienst ging erover dat ze Jezus als haar verlosser had leren kennen. Natuurlijk vind ik dat geweldig, maar dat was op haar 25e ook al zo. Doet de rest daar niet toe? We zijn toch niet gemaakt om ons leven lang uit te zoeken of we Jezus als verlosser aanvaarden. Dat was nooit Gods oorspronkelijke plan.

God heeft een plan met een ieder die Hem kent, zij zijn een onderdeel van Zijn Plan. Onze eerste verantwoording ligt daar waar we er achter moeten zien te komen wat God van ons wil.
Na bekering moeten we nog groeien in het geloof en leren van Gods Woord. Al worden we 300 jaar oud we weten nooit genoeg wat de dingen van God aan gaat.
Er zijn mensen die alles op zijn beloop laten en zullen dan ook minder beleven in relatie met Jezus.
Als je er mee tevreden bent zul je het bij Hem ook met minder moeten doen. Niet dat je dat merkt of afgunstig bent.
Zij hebben minder kronen aan de voeten van de Jezus te brengen die God verzilverd heeft.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 99 gasten