Cultuurchristendom (verdwijnt?)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Cultuurchristendom (verdwijnt?)

Berichtdoor Johan100 » 30 mar 2016 16:03

Chaya schreef:
Jij hebt kennelijk de moeite genomen om het helemaal uit te luisteren.
We kunnen niet verwachten dat op deze avonden een separerende prediking te horen is, die is in veel kerken inmiddels ook al teloor gegaan.
Daarom kan het zijn dat er een toeëigening plaatsvindt op valse gronden. Dat is ernstig!

Ja, behalve het laatste stukje.
Hij zegt ook (minuut zes) :'' Toen Hij aan het kruis is gegaan, is onze ik voorgoed gestorven!'' Dus we zijn voordat we geboren zijn al gestorven aan onszelf. Dus weer geen wedergeboorte en rechtvaardiging nodig. Dit klopt echt niet.
Ik vind dat als je je als prediker opwerpt, je ten alle tijde verantwoording af moet kunnen leggen over het geen wat je zegt. Het zijn levensbelangrijke zaken. Als er dingen niet bijbels zijn, moet dat besproken worden.
Dat is zeker ernstig, want het kan er soms zoveel op lijken, dat je goed moet luisteren.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Cultuurchristendom (verdwijnt?)

Berichtdoor Marnix » 30 mar 2016 16:22

Maar.... als iemand als kind wordt geboren in een christelijk gezin, gelovig opgroeit en ook van kinds af aan gelooft wat hij over God en Jezus hoort en Hem ook volgt, wanneer vindt die wedergeboorte dan ergens plaats? Veel mensen kunnen dat niet echt benoemen. Hoe zit dat dan precies met die wedergeboorte? Of zijn ze niet wedergeboren, anders hadden ze wel kunnen zeggen wanneer dat gebeurd was? Als je gelovig opgroeit, is het dan vreemd dat de nadruk ligt op de heiliging en niet op de bekering? Moet iemand die Hem kent en volgt zich nog bekeren dan?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4556
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Cultuurchristendom (verdwijnt?)

Berichtdoor naamloos » 30 mar 2016 16:24

Chaya schreef:Wie heeft het over paniek?
Of over snel roepen dat iets een dwaalleer is. Maar het kan soms heel moeilijk zijn om onderscheidend te luisteren.
Ik noem wat Johan100 zegt over J. Brunt paniekzaaierij. Johan: "Nee, dit wordt niet geleerd. We luisteren graag met oren die graag gekieteld worden? De duivel is vreselijk slim en sleept er miljoenen naar de hel met een vals evangelie. Maar de verwarring is bijna compleet in kerkelijk Nederland wat leer betreft en vandaar hun kansen, en ze doen ook goede dingen, maar de leer klopt niet en het heeft (bijna) niets te maken met hoe Whitefield en Wesley preekten. En zeker niet hoe Paulus en de apostelen preekten."

J. Brunt leert geen vals evangelie, en ook geen valse leer. En hier wordt ie toch maar even weggezet als een medewerker van de duvel.
Chaya schreef:Een vermeend foutje is iets anders dan echt een vals evangelie verkondigen. En let wel, dat kan er heel Bijbels uitzien.
Uiteraard. Daarom was Paulus zo fel in zijn Galatenbrief: verlossing uit genade door geloof, punt. Geen werken, wet, besnijdenis ... alleen geloof. Als dat je grond is kun je natuurlijk nog steeds dingen verkeerd begrijpen, en die fouten kunnen groot of klein zijn.
De fout die de Judaïsten maakten zag er ook Bijbels uit, want wie verdenkt de wet van Mozes nou?
Hun fout was, dat ze die wilden vermengen met het geloof; en daardoor werd het een vals evangelie.
Als de grond niet deugt kun je de rest ook wel vergeten, maar andersom kun je dat natuurlijk niet zeggen.
Chaya schreef:O bedoel je het zo. Dat is er in zekere zin bij ons ook hoor. Gasten worden hartelijk verwelkomd, uitleg gegeven en na de dienst kan iemand altijd een gemeentelid, k.r. lid of koster aanspreken. Er liggen ook allerlei folders, het kerkblad, het landelijk orgaan, Bijbeltjes, enz, die je vrijelijk mee mag nemen.
Ook prima! :D
Chaya schreef:Dat zou het moeten zijn, maar niet iedereen die (altijd) in de kerk zit, is een ware gelovige (ware gelovige is bedoeld als bekeerde).
Ik weet niet of in jouw kerk dat onderscheid gemaakt wordt, bij ons wel.
Jawel hoor. Er wordt dan zoiets gezegd als ''en als je Jezus nog niet hebt aangenomen als je Redder en Heer, doe dat dan vandaag."
Nog wat uitleg, en een uitnodiging om na de dienst naar de nazorg te gaan.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

mohamed

Re: Cultuurchristendom (verdwijnt?)

Berichtdoor mohamed » 30 mar 2016 17:13

naamloos schreef:Als de grond niet deugt kun je de rest ook wel vergeten, maar andersom kun je dat natuurlijk niet zeggen.

Is Cruijff soms herrezen? :shock:

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4556
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Cultuurchristendom (verdwijnt?)

Berichtdoor naamloos » 30 mar 2016 17:14

Johan100 schreef:Ja, behalve het laatste stukje.
Hij zegt ook (minuut zes) :'' Toen Hij aan het kruis is gegaan, is onze ik voorgoed gestorven!'' Dus we zijn voordat we geboren zijn al gestorven aan onszelf. Dus weer geen wedergeboorte en rechtvaardiging nodig. Dit klopt echt niet.
Ik vind dat als je je als prediker opwerpt, je ten alle tijde verantwoording af moet kunnen leggen over het geen wat je zegt. Het zijn levensbelangrijke zaken. Als er dingen niet bijbels zijn, moet dat besproken worden.
Dat is zeker ernstig, want het kan er soms zoveel op lijken, dat je goed moet luisteren.
Wat er echt niet klopt is jouw weergave van Brunts boodschap, plus de conclusie die je daar uit trekt.

Romeinen 6: 3 Of weet u niet dat wij allen die in Christus Jezus gedoopt zijn, in Zijn dood gedoopt zijn? 4 Wij zijn dan met Hem begraven door de doop in de dood, opdat evenals Christus uit de doden is opgewekt tot de heerlijkheid van de Vader, zo ook wij in een nieuw leven zouden wandelen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Cultuurchristendom (verdwijnt?)

Berichtdoor Chaya » 01 apr 2016 13:02

Johan100 schreef:Hij zegt ook (minuut zes) :'' Toen Hij aan het kruis is gegaan, is onze ik voorgoed gestorven!'' Dus we zijn voordat we geboren zijn al gestorven aan onszelf.

Nee, dat is zeker niet bijbels.
Dat lijkt op een soort alverzoenend evangelie, het is wel goed als je gelooft dat de Heere Jezus voor jou aan het kruis gestorven is.
Marnix schreef:Maar.... als iemand als kind wordt geboren in een christelijk gezin, gelovig opgroeit en ook van kinds af aan gelooft wat hij over God en Jezus hoort en Hem ook volgt, wanneer vindt die wedergeboorte dan ergens plaats? Veel mensen kunnen dat niet echt benoemen. Hoe zit dat dan precies met die wedergeboorte?


Ik vond een mooi antwoord van ds. Tuinier:

Pas op dat je de Heere niet de weg voorschrijft... Wel is het zo dat de bekering een proces is, dat een leven lang duurt (dagelijkse bekering). God werkt meestal geleidelijk, hoewel het ook anders kan, zoals bij Saulus (Hand. 9). Het moment van je bekering hoef je niet te weten. Wel is belangrijk dat de bekering in de vruchten in jouw leven zichtbaar zijn. Welke vruchten? Verdriet over je zonden, zondehaat, zondevlucht maar ook een hartelijke lust en liefde om naar Gods wil te leven (HC 33).

Dat God naar een mens omziet, is altijd een wonder. Hoe meer je van Hem leert en leert wie je zelf blijft, des te groter de verwondering dat Hij omziet in genade en ontferming naar zo een als jij en ik.


HET GEHELE ANTWOORD
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Cultuurchristendom (verdwijnt?)

Berichtdoor pindas83 » 01 apr 2016 21:18

Chaya schreef:

Ik vond een mooi antwoord van ds. Tuinier:

Pas op dat je de Heere niet de weg voorschrijft... Wel is het zo dat de bekering een proces is, dat een leven lang duurt (dagelijkse bekering). God werkt meestal geleidelijk, hoewel het ook anders kan, zoals bij Saulus (Hand. 9). Het moment van je bekering hoef je niet te weten. Wel is belangrijk dat de bekering in de vruchten in jouw leven zichtbaar zijn. Welke vruchten? Verdriet over je zonden, zondehaat, zondevlucht maar ook een hartelijke lust en liefde om naar Gods wil te leven (HC 33).

Dat God naar een mens omziet, is altijd een wonder. Hoe meer je van Hem leert en leert wie je zelf blijft, des te groter de verwondering dat Hij omziet in genade en ontferming naar zo een als jij en ik.


HET GEHELE ANTWOORD


Ik kan het zeker niet oneens zijn hiermee maar toch vraag ik me af hoe zaken als: verdriet over je zonden, zondenhaat en zondevlucht als vruchten van het geloof gezien kunnen worden.
Het is zo op jezelf gericht; mijn leven wat altijd tekort schiet, mijn ellende etc.
Zijn de vruchten van het geloof niet veel meer naar buiten gericht? Op dingen die Gods koninkrijk ten goede komen, meer op anderen gericht en niet zo zeer op je eigen toestand?

Zo maar wat gedachten die in mij opkomen hierbij.

mohamed

Re: Cultuurchristendom (verdwijnt?)

Berichtdoor mohamed » 02 apr 2016 10:21

pindas83 schreef:Ik kan het zeker niet oneens zijn hiermee maar toch vraag ik me af hoe zaken als: verdriet over je zonden, zondenhaat en zondevlucht als vruchten van het geloof gezien kunnen worden.
Het is zo op jezelf gericht; mijn leven wat altijd tekort schiet, mijn ellende etc.
Zijn de vruchten van het geloof niet veel meer naar buiten gericht? Op dingen die Gods koninkrijk ten goede komen, meer op anderen gericht en niet zo zeer op je eigen toestand?

Zo maar wat gedachten die in mij opkomen hierbij.

Zeer terechte vragen vind ik, als je steeds met zondigen bezig bent, ze te overdenken en ermee in het reine te komen dan heeft de zonde een gigantische invloed op je leven.

Ben ik dan zelf vrij zonder zonden? Want als men niet op hun eigen zonden focust, dan focust men op de mijne om hun eigen zondebesef te rechtvaardigen. Het antwoord is nee, maar als ik niet zonder zonden ben, is dan wat ik heb gezegd opeens niet waar? Wat ik wel durf te stellen is dat mijn leven niet om zonden draait, zeker niet als men mij ervoor vergeeft. ;)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Cultuurchristendom (verdwijnt?)

Berichtdoor Chaya » 02 apr 2016 13:14

pindas83 schreef:Ik kan het zeker niet oneens zijn hiermee maar toch vraag ik me af hoe zaken als: verdriet over je zonden, zondenhaat en zondevlucht als vruchten van het geloof gezien kunnen worden.

Dat is fijn. :D
Dat zijn zeker de vruchten van een waar geloof. Welke wedergeborene zondigt "gemakkelijk"?
Het is Bijbels:

Het geloof en zijn vruchten

Een iegelijk, die gelooft, dat Jezus is de Christus, die is uit God geboren; en een iegelijk, die liefheeft Dengene, Die geboren heeft, die heeft ook lief dengene, die uit Hem geboren is.
Hieraan kennen wij, dat wij de kinderen Gods liefhebben, wanneer wij God liefhebben, en Zijn geboden bewaren.
Want dit is de liefde Gods, dat wij Zijn geboden bewaren; en Zijn geboden zijn niet zwaar.
Want al wat uit God geboren is, overwint de wereld; en dit is de overwinning, die de wereld overwint, namelijk ons geloof.
Wie is het, die de wereld overwint, dan die gelooft, dat Jezus is de Zoon van God?
Deze is het, Die gekomen is door water en bloed, namelijk Jezus, de Christus; niet door het water alleen, maar door het water en het bloed. En de Geest is het, Die getuigt, dat de Geest de waarheid is.

1 Johannes 5

pindas83 schreef:Zijn de vruchten van het geloof niet veel meer naar buiten gericht? Op dingen die Gods koninkrijk ten goede komen, meer op anderen gericht en niet zo zeer op je eigen toestand?

Zeker, ook, niet onbelangrijk. Wij moeten als het ware een "leesbare brief" zijn voor de heidenen.
mohamed schreef:Ben ik dan zelf vrij zonder zonden? Want als men niet op hun eigen zonden focust, dan focust men op de mijne om hun eigen zondebesef te rechtvaardigen. Het antwoord is nee, maar als ik niet zonder zonden ben, is dan wat ik heb gezegd opeens niet waar? Wat ik wel durf te stellen is dat mijn leven niet om zonden draait, zeker niet als men mij ervoor vergeeft.

Jij ligt nooit in je bedje s'avonds en overpeinst dan hetgeen je gedaan hebt die dag, hetzij goed, hetzij kwaad?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Cultuurchristendom (verdwijnt?)

Berichtdoor Johan100 » 02 apr 2016 13:53

Marnix schreef:Maar.... als iemand als kind wordt geboren in een christelijk gezin, gelovig opgroeit en ook van kinds af aan gelooft wat hij over God en Jezus hoort en Hem ook volgt, wanneer vindt die wedergeboorte dan ergens plaats? Veel mensen kunnen dat niet echt benoemen. Hoe zit dat dan precies met die wedergeboorte? Of zijn ze niet wedergeboren, anders hadden ze wel kunnen zeggen wanneer dat gebeurd was? Als je gelovig opgroeit, is het dan vreemd dat de nadruk ligt op de heiliging en niet op de bekering? Moet iemand die Hem kent en volgt zich nog bekeren dan?

Het is een groot voorrecht om geboren te worden in een christelijk gezin. Maar niemand wordt gelovig geboren. Er is een groot verschil tussen tijdgeloof/verstandelijk dingen (even) aannemen en het geloof waar de Heere om vraagt. Of veel mensen dat niet kunnen benoemen weet ik niet. Dat komt zeer waarschijnlijk door de prediking. Maar we mogen het niet op een misschientje aan laten komen. Hoe gevaarlijk. Maar dat gene wat we horen tijdens de preek wordt over het algemeen voor waar aangenomen.
Ik ken als voorbeeld uit de bijbel Johannes de doper die van kinds af aan de Heere vreesde. Daarnaast wordt Timoteüs volgens mij weleens aangehaald als iemand die de Heere langzaam heeft geleidt daarin? Verder kan ik geen voorbeelden noemen. Ik durf absoluut niet voor de Here te spreken, Hij werkt soeverein, maar zonder wedergeboorte kan het niet, heeft de Here zelf gezegd. En dat blijft een bovennatuurlijke verandering.
En dan komt het ook op de vrucht aan natuurlijk.

Lukas 24: 26 Indien iemand tot Mij komt, en niet haat zijn vader en moeder, en vrouw en kinderen, en broeders en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn.
Dit moeten we geestelijk verstaan. Dat wil zeggen dat we niemand boven de Heere liefhebben.
In de context van Mattheüs 10:37 "Die vader of moeder líefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we een hekel moeten krijgen aan onze naaste, de 2 geboden HEB GOD LIEF BOVEN ALLES EN UW NAASTE ALS UZELF blijft gewoon staan. De bijbel spreekt zichzelf niet tegen.
Lees:http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/19933/jezus-zo-tegenstrijdig/
De Heere Jezus was daarin zeer scherp en radicaal.
Lees de gelijkenis van de rijke jongeling maar. De Heere stelde die jongeling op de proef, ook dit moeten we geestelijk verstaan.Dat wil niet zeggen dat we gelijk alles moeten verkopen. Maar dat we dáár moeten komen, dat we niets overhouden dan de Heere. We moeten het maar eens nagaan bij onszelf en dan voelen we wel aan dat dit alleen kan door een wonder, het wonder van de wedergeboorte. Dit kunnen we zelf nooit bereiken.

Mattheus 19:
16 En zie, er kwam een tot Hem en zeide tot Hem: Goede Meester, wat zal ik goeds doen, opdat ik het eeuwige leven hebbe?
17 En Hij zeide tot hem: Wat noemt gij Mij goed? Niemand is goed dan Eén, namelijk God. Doch wilt gij in het leven ingaan, onderhoud de geboden.
18 Hij zeide tot Hem: Welke? En Jezus zeide: Deze: Gij zult niet doden; gij zult geen overspel doen; gij zult niet stelen; gij zult geen valse getuigenis geven;
19 Eer uw vader en moeder; en: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven.
20 De jongeling zeide tot Hem: Al deze dingen heb ik onderhouden van mijn jonkheid af; wat ontbreekt mij nog?
21 Jezus zeide tot hem: Zo gij wilt volmaakt zijn, ga heen, verkoop wat gij hebt en geef het den armen, en gij zult een schat hebben in den hemel; en kom herwaarts, volg Mij.
22 Als nu de jongeling dit woord hoorde, ging hij bedroefd weg; want hij had vele goederen.
23 En Jezus zeide tot Zijn discipelen: Voorwaar Ik zeg u, dat een rijke zwaarlijk in het Koninkrijk der hemelen zal ingaan.
24 En wederom zeg Ik u: Het is lichter dat een kemel gaat door het oog van een naald, dan dat een rijke ingaat in het Koninkrijk Gods.
25 Zijn discipelen nu dit horende, werden zeer verslagen, zeggende: Wie kan dan zalig worden?
26 En Jezus hen aanziende, zeide tot hen: Bij de mensen is dat onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.
27 Toen antwoordde Petrus en zeide tot Hem: Zie, wij hebben alles verlaten en zijn U gevolgd; wat zal ons dan geworden?
28 En Jezus zeide tot hen: Voorwaar Ik zeg u, dat gij, die Mij gevolgd zijt, in de wedergeboorte.......
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/153 ... -jongeling


Joh. 6:65 En Hij zeide: Daarom heb Ik u gezegd, dat niemand tot Mij komen kan, tenzij dat het hem gegeven zij van Mijn Vader.
66 Van toen af gingen velen Zijner discipelen terug, en wandelden niet meer met Hem.

Bovenstaande twee verzen zijn veelzeggend. We zijn zo verblind en verhard na de zondeval dat we het zelf niet eens weten vanuit onszelf.
We denken dat we God echt op het oog hebben met onze godsdienst,we zien onze zonden en val niet hoe God het ziet,we denken zelfs nog iets mee te kunnen brengen, maar we kunnen geen nagelschrapje meebrengen. Ik geloof dat dat is juist het evangelie, maar dat juist zo moeilijk is voor ons en niet kan zonder een wonder.

Ik geloof dat de woorden ''uit zefanja 2:1 DOORZOEKT uzelven nauw, ja, doorzoekt nauw, gij volk dat met geen lust bevangen wordt;
en psalm 13923 Doorgrond mij, o God, en ken mijn hart; beproef mij en ken mijn gedachten.
24 En zie of bij mij een schadelijke weg zij; en leid mij op den eeuwigen weg.''
ons ook gelden.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Cultuurchristendom (verdwijnt?)

Berichtdoor Teus » 02 apr 2016 14:04

Chaya schreef:
Ik vond een mooi antwoord van ds. Tuinier:

Pas op dat je de Heere niet de weg voorschrijft... Wel is het zo dat de bekering een proces is, dat een leven lang duurt (dagelijkse bekering). God werkt meestal geleidelijk, hoewel het ook anders kan, zoals bij Saulus (Hand. 9). Het moment van je bekering hoef je niet te weten. Wel is belangrijk dat de bekering in de vruchten in jouw leven zichtbaar zijn. Welke vruchten? Verdriet over je zonden, zondehaat, zondevlucht maar ook een hartelijke lust en liefde om naar Gods wil te leven (HC 33)



pindas83 schreef:Ik kan het zeker niet oneens zijn hiermee maar toch vraag ik me af hoe zaken als: verdriet over je zonden, zondenhaat en zondevlucht als vruchten van het geloof gezien kunnen worden.
Het is zo op jezelf gericht; mijn leven wat altijd tekort schiet, mijn ellende etc.
Zijn de vruchten van het geloof niet veel meer naar buiten gericht? Op dingen die Gods koninkrijk ten goede komen, meer op anderen gericht en niet zo zeer op je eigen toestand?

Zo maar wat gedachten die in mij opkomen hierbij.

mohamed schreef:Zeer terechte vragen vind ik, als je steeds met zondigen bezig bent, ze te overdenken en ermee in het reine te komen dan heeft de zonde een gigantische invloed op je leven.

Ben ik dan zelf vrij zonder zonden? Want als men niet op hun eigen zonden focust, dan focust men op de mijne om hun eigen zondebesef te rechtvaardigen. Het antwoord is nee, maar als ik niet zonder zonden ben, is dan wat ik heb gezegd opeens niet waar? Wat ik wel durf te stellen is dat mijn leven niet om zonden draait, zeker niet als men mij ervoor vergeeft. ;)


Inderdaad, vruchten van de bekering heb ik nog nooit van gehoord noch gelezen in de Bijbel.
Het is goed je zonden op te merken en ze direct bij God te brengen.
Je nieuwe zonden zien, berouwen en belijden is geloof, je zonden blijven zien is ongeloof, satan wil ons constant op de zonden laten zien.
Verdriet over je zonden vertelt iets over jezelf,ons leven gaat niet om ons, ons leven gaat om God. Verdriet hebben omdat je God onrecht aangedaan hebt dat is geloven.
Als je werkelijk een hartelijke lust heb om naar Gods wil te leven( zoals de hc zegt) dan kijk je echt niet naar je zonden. Dan leef je alles achterlatend ziende op God. Dan kun je niet genoeg van Hem leren en krijgen. Je hebt geen lust, geen tijd om naar je zonden te kijken, overigens zondig je dan ook minder.

Dat God naar een mens omziet, is altijd een wonder. Hoe meer je van Hem leert en leert wie je zelf blijft, des te groter de verwondering dat Hij omziet in genade en ontferming naar zo een als jij en ik..


Mooi omschreven maar met het blauwe ben ik het niet eens.
Het is zeker een geweldig wonder dat God naar ons met onze vuiligheid wil omzien.
Maar hoe meer je van God leert, groeit in geloof, des te meer besef je wat Jezus voor je gedaan hebt, wat God door Zijn Liefde en Trouw er voor over gehad heeft om jou terug te krijgen. Des te meer besef je op welke positie God jou gebracht heb. Je kunt het lezen in de Bijbel "geheiligd in Jezus Christus", maar als je dat werkelijk door groeien in het geloof beseft dan kun je pas roemen in de Heer en niet op jezelf. Dan besef je hoe een onbegrijpelijk wonder het is dat Hij je gebracht heb vanwaar je was en waar en wie je nu bent.
Dan is alles op Hem gericht en niets op jezelf.Dan ga je met grote verwondering in aanbidding, dan weet je dat je niet jezelf blijft maar een geweldig rijk gezegend kind van je Hemelse Vader. Dan is je toekomst verzekerd, dan kun je alvast een verhuisbericht opmaken. "Naar het Vaderhuis."
Dan mag je je pensioen daar uitzitten, de Heere Jezus heeft de premie al betaald. Zijn, in het verleden behaalde resultaat is de garantie voor onze toekomst.
Prijst Hem!

Weet je als je dit mag weten dan denk je niet over je zonden, dan breng je ze direct bij de Allerhoogste en dan is het direct weg, dat weet je door het geloof, je gelooft het want Hij heeft het belooft. Ze waren al weg hoor maar je bent weer bij Hem terug, daar gaat het om. Hij wil dat je blijft in de positie die Hij je gebracht heeft en dat kan niet als je je zonden niet direct belijdt.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Cultuurchristendom (verdwijnt?)

Berichtdoor Teus » 02 apr 2016 14:20

Chaya schreef: Jij ligt nooit in je bedje s'avonds en overpeinst dan hetgeen je gedaan hebt die dag, hetzij goed, hetzij kwaad?

Nee ik niet.
Wat ik weet wat ik fout gedaan heb, heb ik al bij God gebracht.
Wat ik niet weet wat ik fout gedaan heb vraag ik of Hij het me wil vergeven.
Ook vraag ik of er nog iets op te ruimen is wat 'onze' relatie in de weg kan staan.
En ik vraag of Hij me daarbij wil helpen.
Ik denk nooit aan het goede wat ik gedaan heb, altijd aan hoe Hij daar op geantwoord heeft.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Cultuurchristendom (verdwijnt?)

Berichtdoor Chaya » 02 apr 2016 16:14

Teus schreef:Nee ik niet.
Wat ik weet wat ik fout gedaan heb, heb ik al bij God gebracht.
Wat ik niet weet wat ik fout gedaan heb vraag ik of Hij het me wil vergeven.
Ook vraag ik of er nog iets op te ruimen is wat 'onze' relatie in de weg kan staan.
En ik vraag of Hij me daarbij wil helpen.
Ik denk nooit aan het goede wat ik gedaan heb, altijd aan hoe Hij daar op geantwoord heeft.

Worden als een kind Teus:

Ik ga slapen ik ben moe
Sluit mijn beide oogjes toe
Heere, houdt ook deze nacht
Over mij getrouw de wacht

't Boze dat ik heb gedaan
Zie dat Heere toch niet aan

Schoon mijn zonde velen zijn
Maak om Jezus wil mij rein


Velen van ons leerden dit al heel jong van hun ouders, ik ook.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Cultuurchristendom (verdwijnt?)

Berichtdoor Teus » 02 apr 2016 17:47

Je ziet het verschil niet?
Je weet echt niet waar het om gaat Chaya.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Cultuurchristendom (verdwijnt?)

Berichtdoor pindas83 » 02 apr 2016 18:15

[quote="Teus"]

Inderdaad, vruchten van de bekering heb ik nog nooit van gehoord noch gelezen in de Bijbel.
Het is goed je zonden op te merken en ze direct bij God te brengen.
[quote]

Teus, over vrucht dragen wordt toch op meerdere malen in de bijbel gesproken?!
Denk aan Joh.15:1-5 over de wijnstok en de ranken.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten