De brug is opgehaald

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor MoesTuin » 27 dec 2015 10:21

Chaya schreef:Nee het is niet hetzelfde Nina, dat ben ik met je eens. Maar die allesoverheersende vrede blijft niet. Althans, niet op aarde. Want dan zou je toch niet meer naar de Hemel verlangen?

Het gaat erom, om het met God eens te worden, wat Hij ook doet!


Weinig respect voor het antwoord van Nina helaas Chaya, daar Nina getuigt van de Vrede van God in haar leven, daar kan niemand over oordelen, dan enkel de Heere God alleen.
Het is een waar getuigenis van Nina

NINA SCHRIJFT Die vrede is - zij het soms meer op de achtergrond - wel altijd aanwezig. Die vrede komt van Gods Geest die in mij woont. Ik ben nooit meer alleen! Die vrede gaat weg wanneer ik zondig, en dan wil ik niets liever dan terug naar Mijn Vader en mijn zonden belijden. En mèt die vrede kan ik erg naar de Heer verlangen, en bidden of Hij spoedig terugkomt om als Koning te heersen. Ik zie er naar uit, dat er eindelijk gerechtigheid gaat heersen, dat er vrede zal zijn en dat God onder de mensen komt wonen.
Ken je dat niet, Chaya?


Ik kan daar enkel maar amen op zeggen en de Heere God danken voor het werk wat hij verricht in het leven van Nina.
God is groot en ik bid het voor iedere lezer toe met de woorden van onderstaande lied.
Elke zondag uit de dienst krijgen we in de zegen ook de genade en de vrede van onze Heere Jezus Christus mee in ons leven van alle dag....... ja ook de vrede van God. Maar elke dag, elk uur, elk moment van ons leven mogen we de Heere hier om vragen. Als de Heere Jezus in je hart woont is daar vrede (net als Nina aangeeft, soms in meer of mindere mate, maar als we ons houvast aan het Kruis, aan Christus hebben, Hij zal er zijn!)

https://www.youtube.com/watch?v=ShlW0ET73gI

Vrede van God, De vrede van God,
De vrede van God zij met jou.
Vrede van Hem, vrede van God,
De vrede van God zij met jou.

In Jezus' naam, In Jezus' naam,
In Jezus' naam geef ik jou:
Vrede van Hem, vrede van God,
De vrede van God zij met jou.

Heilige Geest, de Heilige Geest,
Heilige Geest zij met jou.
Vrede van Hem, vrede van God,
De vrede van God zij met jou.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor Teus » 27 dec 2015 10:50

Nina schreef:Deze vrouw denkt dat geloven niet genoeg is. Misschien tobt ze ook met de leer van uitverkiezing, en denkt ze: ik geloof wel, maar ben ik wel uitverkoren? Lezend in de vragenrubriek, merk ik dat deze vraag sterk leeft in kerken waar de uitverkiezingsleer wordt geleerd.


BladeStraight schreef:Dat is jouw interpretatie en wordt nergens zo gezegd.


Ik hoop zo dat de Heere het mij, uit vrije genade om Christus wil, nog komt te schenken, voordat het eeuwigheid voor mij wordt.

Dit is overduidelijk.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor naamloos » 27 dec 2015 12:27

Chaya schreef:Eeuwige twijfel is geen kenmerk van het ware geloofsleven, maar eeuwige zekerheid ook niet.
Aan de vruchten ken je de boom, de ene tijd is er meer vrucht dan de andere.
Maar dat is geen reden om je kindschap in twijfel te trekken, beter kun je dan jezelf eens onderzoeken op eigen wegen of (verborgen) zonden.
Ik heb nooit getwijfeld of ik wel werkelijk een kind van mn ouders ben, ook niet als er momenten waren dat ik even niet zo veel met hen had.
Zou ik echt twijfelen of ik hun kind was dan zou ik de officiële weg gaan en een d.n.a.-test laten doen, en dat zou ik niet gaan herhalen als ik me weer eens ver van hen verwijderd voel. (tenzij ik twijfel heb of de test wel correct is gedaan)
De Bijbels officiële manier om te weten of je Gods kind bent is: Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren - Maar allen die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven kinderen van God te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven.
Dat verandert niet als je het even niet voelt, en ook niet als je stomme fouten maakt. En kom nou niet aan met "dus het maakt niet uit hoe je leeft", want het is een 'natuurwet' dat een gelovige op Jezus gaat lijken, zoals het een natuurwet is dat een appelboom appels voortbrengt.
De manier waarop je leeft bepaald of er veel of weinig vrucht is, maar leven brengt altijd vrucht voort.
De enige reden om mn geestelijke d.n.a.-test te herhalen zou zijn als ik alléén maar rotte vrucht bij mezelf zou zien. Zie 2 Korinthe 13.

Net zoals het voor mijn ouders een belediging zou zijn als ik steeds zou twijfelen of ik wel echt hun kind ben, is het voor God ook een belediging om te twijfelen of Hij wel echt mijn Vader is. Alsof mijn daden en gevoelens dat zouden bewerken! :neeschudden:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor Teus » 27 dec 2015 12:31

Chaya schreef:
Maar die allesoverheersende vrede blijft niet. Althans, niet op aarde. Want dan zou je toch niet meer naar de Hemel verlangen?


O nee? denk je nu echt dat God straks niet meer te bieden heeft? Je doet God te kort. Waarom toch zulke uitdrukkingen, gaat het nu allemaal om hier strijd te hebben? Het lijkt wel of strijd een must is en als je geen strijd zou hebben geen goed christen ben. Zeker heeft een christen strijd maar dat is je eigen schuld of denk je dat God onzinnige dingen geeft om het tegen te gaan, Hij geeft de middelen in de Naam van de Heere Jezus.

Chaya schreef: God schenkt Zijn kinderen af en toe een oase, om uit te rusten van alle strijd.

Hier ga je ongeloof goedkeuren. Als je beseft in welke positie God je door Genade gebracht heeft dan kun je alleen maar roemen in Jezus en heb je geen strijd, alleen we beseffen dat niet altijd, in sommige geloofsrichtingen wordt dat besef geroofd. Als we dat besef niet hebben ligt dat aan ons, omdat wij satan weer voeden. God wil dat we het goed hebben, altijd, het ligt aan ons als we strijd en geen rust hebben, het is ongeloof en ga alsjeblieft niet zeggen dat het een onderdeel is van het oprecht christen zijn of dat het aan God zou liggen.


Chaya schreef:Als ik met 1 van God's kinderen spreek, van hart tot hart, hoor ik altijd hetzelfde. Ze ervaren een zekerheid, die is geschonken en vast, zeker.
Maar daarnaast, ze voelen zich wankelen soms, en zijn soms zo bang om in zonde te vallen.

Weet je wat ik bemerk als ik met Gods kinderen spreek Chaya? Dat ze bang zijn God verdriet te doen dat ze bang zijn om God uit hun hart te verliezen, door de zonden. Het gaat om hun hemelse Vader, niet om de zonden.
Wie in geloof op Jezus ziet, vreest voor dood en vijand niet. Als je op de Heere jezus blijft zien krijg je steeds meer zekerheid.




Chaya schreef:En dat is wat deze mevrouw uit de vragenrubriek ook ervaart.
Het is geen vroom getwijfel, integendeel!

Ik ben van mening dat als ze in een juiste, de enige geloofsrichting geleefd zou hebben dat het voor haar allang klaar geweest was.


Chaya schreef:Ze voelt zich niet meer thuis in de wereld, nee, de brug daarnaartoe is opgehaald.
Maar ze durft zichzelf (nog) niet onder de allernederigsten te scharen. En dat is het nou!

Dat is het niet! Ze hoeft zich niet onder de allernederigsten te scharen, ze moet geloven dat De Heere Jezus voor haar opgestaan is en dat God haar zonden wil vergeven. Ze moet willen en vertrouwen hebben dat de heere Jezus over haar heerst, haar leven in Zijn Handen leggen.
God wil geen lafhartige mensen, Hij wil aanvangkelijk mensen die vertrouwen op Hem


Chaya schreef:God's kind wil geen plek op de ereplaats, al is het maar het achterste plekje in de Hemel, waar niemand is, alleen te weten dat het bij Hem mag zijn.

O, is dat zo?
Nu snap ik het ineens waar bovenstaand vandaan komt, het zicht op de zonden, strijd enzo.
Omdat je niet dicht bij God wil zijn.
Ik smeek God dagelijks om Zijn nabijheid, dat ik dicht bij Hem mag blijven door me te laten zien wat Hij van me wilt, wat Hij wilt dat ik doen zal en een ontvangkelijk hart door de kracht van de Heilige Geest om te kunnen verstaan wat Hij me te zeggen heeft. Want als ik niet dicht bij hem blijft vecht ik me kapot tegen satan, mijn vertrouwen wordt dan ook minder, dus de wapenrusting werkt ook niet meer zo.

Chaya, God betaald uit op hetgeen wat je op aarde voor Hem hebt gedaan, het brengt je in de positie in de hemel die je verworven hebt door Jezus Christus. God geeft je kronen als beloning en deze breng je aan Jezus' voeten want aan Hem is de Eer.
Als je dit weet denk je dan dat God dat dan voor niets doet? In jou geval zou dan een luie christen voor God net zo veel betekenen dan een christen die een nabij en afhankelijk leven gehad heeft.


Chaya schreef:Het gaat erom, om het met God eens te worden, wat Hij ook doet!

Niets is minder waar.
Maar....alleen als je dicht bij God leeft is dat mogelijk.

Chaya, het voelt misschien aanvallend voor je op de manier die ik schrijf. Het is niet de bedoeling je te kwetsen maar ik kan niet goed hebben als God te kort gedaan wordt.

Ik ben van mening als je zicht meer op God zou zijn en het besef op welke positie Hij je gebracht heeft kun je aleen maar roemen in Jezus onze Heere. Het brengt je dichter bij Hem je ervaart veel meer van Zijn Liefde en Trouw. God heeft Liefde genoeg hoor Al krijg je zoveel dat je het nog net kan dragen, er net niet dood bij neerval, straks krijg je nog veel meer, dan kun je het aan in een verheerlijkt lichaam. Hij heeft genoeg voor alle mensen een eeuwigheid lang en vele, vele malen meer dan dat je hier kunt dragen. Dat is het verlangen, Hem groot maken, Hem loven en prijzen en alle eer en glorie toebrengen zonder dat satan er tussen kan komen en de Liefde te mogen ontvangen. Altijd te zijn waar Hij is, weet je hoe geweldig om zo dicht bij Hem te zijn en dat het nooit meer ophoudt.
Ik hoop dat Hij ons vanavond komt halen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Nina

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor Nina » 27 dec 2015 14:07

Teus schreef:
Ik hoop dat Hij ons vanavond komt halen.


Amen!!

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor BladeStraight » 27 dec 2015 15:42

Teus schreef:Ik hoop zo dat de Heere het mij, uit vrije genade om Christus wil, nog komt te schenken, voordat het eeuwigheid voor mij wordt.

Dit is overduidelijk.


En wat is daar mis mee?
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor Teus » 27 dec 2015 15:58

Teus schreef:Ik hoop zo dat de Heere het mij, uit vrije genade om Christus wil, nog komt te schenken, voordat het eeuwigheid voor mij wordt.

Dit is overduidelijk.


BladeStraight schreef:En wat is daar mis mee?


Toch wel de vraag of ze uitverkoren is.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Nina

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor Nina » 27 dec 2015 16:28

Chaya schreef:
Nee het is niet hetzelfde Nina, dat ben ik met je eens. Maar die allesoverheersende vrede blijft niet. Althans, niet op aarde. Want dan zou je toch niet meer naar de Hemel verlangen?

Het gaat erom, om het met God eens te worden, wat Hij ook doet!


MoesTuin schreef:
Weinig respect voor het antwoord van Nina helaas Chaya, daar Nina getuigt van de Vrede van God in haar leven, daar kan niemand over oordelen, dan enkel de Heere God alleen.
Het is een waar getuigenis van Nina


Zo ervaar ik de reactie van Chaya niet hoor, MoesTuin, ik denk dat Chaya er niets verkeerds mee bedoelt.
Ik denk dat Chaya en ik nogal eens langs elkaar heen praten, wat denk ik komt doordat onze beleving zo heel anders is, en misschien ook wel mede doordat ons taalgebruik heel verschillend is. En dat kost wel eens even tijd dit op te helderen.

Samanthi

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor Samanthi » 27 dec 2015 16:43

Chaya schreef:
Kun je dit dan zingen?
Waarom was ‘t op mij gemunt;
Waar er duizend gaan verloren
Die Gij geen ontferming gunt?
Schoon Gij ruim zo grote zonden
Hebt in mij als hen gevonden.


Nee dit versje wil ik nooit zingen!!!
God gunt iedereen de zaligheid, Hij klaagt in Ezechiel 33 waarom zoudt gij sterven? Ik heb geen lust in je dood maar daarin dat je je bekeerd en leeft!!!

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor Teus » 27 dec 2015 17:11

Het is volledig tegen Gods Woord, zelfs tegen God Persoonlijk.
Hij heeft alles gedaan om alle mensen tot zich te krijgen. God heeft niet minder pijn gehad dan Zijn Zoon Jezus aan het kruis hoor.
Zijn Troetelkind heeft Hij gegeven voor jou en mij, voor alle mensen.
En nu durven mensen te zeggen dat Hij het bepaalde mensen niet gunt? We beledigen de Almachtige Koning van Hemel en aarde Persoonlijk en bewust.
We doen afbreuk aan Zijn Liefde en Trouw, het is ongeloof, we verachten Zijn Zijn de hoedanigheid van de Grote Ik Ben, het is godslastering.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor mona » 27 dec 2015 21:33

Jammer dat het gesprek tussen Nina en Chaya nu weer verstoord is.
Ik genoot van de goede toon, en de inzet om alles rustig te verwoorden zonder modder te gooien.
Jammer dat blijkbaar anderen menen daar een valse noot tussen te moeten gooien.
Valse noten komen niet van Boven.

Iedereen mag hier mee praten in het onderwerp.
Het zou heerlijk zijn als je je dan ook aansluit in de toonzetting.
laten we nu eens een topic hebben waarin we als volwassen kinderen van God kunnen praten met elkaar,
bezonnen en met liefde.
Ik vrees dat het op aarde onmogelijk is.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor BladeStraight » 27 dec 2015 23:03

Teus schreef:Toch wel de vraag of ze uitverkoren is.


Nee, de vraag of God een zondaar als haar nog genadig zou willen zijn, dat is iets heel anders.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Samanthi

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor Samanthi » 28 dec 2015 10:48

mona schreef:Jammer dat het gesprek tussen Nina en Chaya nu weer verstoord is.
Ik genoot van de goede toon, en de inzet om alles rustig te verwoorden zonder modder te gooien.
Jammer dat blijkbaar anderen menen daar een valse noot tussen te moeten gooien.
Valse noten komen niet van Boven.

Iedereen mag hier mee praten in het onderwerp.
Het zou heerlijk zijn als je je dan ook aansluit in de toonzetting.
laten we nu eens een topic hebben waarin we als volwassen kinderen van God kunnen praten met elkaar,
bezonnen en met liefde.
Ik vrees dat het op aarde onmogelijk is.


Het spijt mij dat ik de discussie verstoort heb.Het was niet mijn intentie om met modder te gooien, maar ik vind dit echt een verschrikkelijk versje, dat wilde ik echt kwijt, je doet God te kort als je zegt dat Hij mensen de zaligheid niet gunt, terwijl Hij lokt en nodigt, geef Mij je hart, dit staat helemaal los van uitverkiezing, de geopenbaarde wil van God is dat we tot Hem zullen gaan, als we wachten op Zijn verborgen raad zijn we echt ongelovig bezig, wachten en wachten en wachten en ja Wie krijg er dan de schuld? God... want Hij gunt ons de zaligheid niet.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor mona » 28 dec 2015 10:59

Samanthi schreef:je doet God te kort als je zegt dat Hij mensen de zaligheid niet gunt, terwijl Hij lokt en nodigt, geef Mij je hart, dit staat helemaal los van uitverkiezing, de geopenbaarde wil van God is dat we tot Hem zullen gaan, als we wachten op Zijn verborgen raad zijn we echt ongelovig bezig, wachten en wachten en wachten en ja Wie krijg er dan de schuld? God... want Hij gunt ons de zaligheid niet.

Volkomen met je eens!

Ik zie dat enkele reacties zijn weggehaald, gelukkig.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor Boanerges » 28 dec 2015 11:56

Chaya schreef:O nee, dan heb je die fluisteringen misschien niet herkend. Dat weet ik niet. Maar satan zegt je dat sommige dingen echt wel kunnen.
Je kunt gerust van die appel eten Eva, er gebeurt je niets.
Dat was het begin!
Waarom roept Paulus dan op om ons te wapenen volgens jou?

Wat is dit toch misselijkmakende manier van suggereren Chaya! Dáár komt de duivel pas in mee! Wie ben JIJ dan om dat tegen iemand te zeggen? Ik heb er eigenlijk geen woorden voor.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 68 gasten