StillAwake schreef:Waarom zien veel refo's (waarbij ik besef dat dit generaliserend overkomt) alle vormen van kritisch denken als een aanval op hun geloof?
Zit er misschien een kern van waarheid in het antwoord, en zijn ze inderdaad onvoldoende overtuigd van hun standpunt om te durven discussieren?
Je generaliseert zeker. Ik zie het nooit als een aanval, maar meer als oprechte belangstelling, mits...... er maar met een normaal woordgebruik en toon wordt gediscussieerd en daar ontbreekt het wel eens aan.
En dan mis ik vaak die oprechte belangstelling (gelukkig zijn er nog veel positieve forummers

waar ik het inhoudelijk (helemaal) niet mee eens ben, maar toch is het fijn sparren dan.
Maar ik kan heel slecht tegen frusto's, die alleen maar negatief kunnen praten.
Of als er op een zeer denigrerende of kwetsende wijze over predikanten of oudvaders wordt gesproken.
Nee, ze hoeven niet op een voetstuk, nee, het zijn geen heiligen.
Maar vanwege hun ambt EN de voorbeeldfunctie (lees REFOweb) hoort dit niet te gebeuren.
StillAwake schreef:Zijn deze "deskundigen" zo onzeker over hun standpunten dat ze deze discussie vrezen?
Of weten ze zelf ook wel dat hun deskundigheid niet veel verder rijkt dan de kennis die de gemiddelde walvis van voetballen heft?
Dit vind ik er ook een voorbeeld van. Waarom zeg je dit zo?
Dat er geen discussies mogen worden gevoerd in bepaalde gevallen komt omdat de meerderheid van de reageerders ronduit onbeschoft en beledigend is dan. Ik denk dat het een beslissing is van de redactie/beheerder, om te voorkomen dat zo iemand zegt: ik kap hiermee, ik kan mijn tijd wel beter gebruiken.
Je bemoeit je toch ook niet met elk gesprek in een spreekkamer?
Iemand stelt anoniem een vraag, waarop hij antwoord krijgt van een gevraagde deskundige.
Wie ben jij dan om hier denigrerend over te doen?
Die deskundige zoekt de discussie niet op, daar is hij niet voor aangenomen! Als hij dat wel wil, meldt hij zich heus aan voor het forum.