Signalen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: Signalen

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2015 15:37

mohamed schreef:Gelukkig maar, want ik moest er niet aan denken getrouwd te zijn met iemand die me geen dag alleen kan laten. :-oo

Chaya schreef:Waar maak jij dat uit op? :shock:

Uit het feit dat je verwacht dat je meteen bericht terug krijgt en daar conclusies aan verbindt.
Chaya schreef:Ik heb zelf ook space nodig, dus gun mijn echtgenoot dat dan ook.

Die ruimte hebben mensen voor het huwelijk evengoed nodig. Laat een verlate sms geen reden zijn om je boos te maken, plaats het bericht liever in de juiste context.
Chaya schreef:Dus mijn gebraden kippetjes zijn niet aanlokkelijk genoeg voor je? :lol:

Als je me daarover smst reageer ik meteen, want anders zijn ze koud. ;)

Mannelijk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2015 09:03

Re: Signalen

Berichtdoor Mannelijk » 12 okt 2015 15:46

Wat een prachtige discussie. In mijn ogen is het ook een spel (helaas) maar dat zou betekenen dat zij er toch meer achter zoekt want een spel speel je niet met een 'gewone' vriend!

mohamed

Re: Signalen

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2015 16:33

Als ik jou was zou ik haar bellen en zeggen dat je spijt hebt dat je boos werd. Het kwam omdat je graag een sms van haar wilde en even vergat hoe druk ze soms is, dat zal ze wel begrijpen. Laat je niet boos maken door een sms die je nog moet krijgen, maak je dan liever boos over de sms die je hebt gehad. ;)

juf89
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 feb 2011 14:16
Locatie: de grote stad

Re: Signalen

Berichtdoor juf89 » 12 okt 2015 16:42

m.i. als je echt met iemand wat wil opbouwen, laat je die persoon niet een aantal dagen wachten, toen ik met mijn man in deze periode zat, waren we echt uren aan het skypen. en toen we eenmaal van elkaar wisten dat we elkaar leuk vonden, hadden we binnen twee weken een relatie.

Het is maar wat je zelf wil, wil je aan het lijntje gehouden worden, en dagen op een reactie wachten, en dan hopen dat ze een keer wil afspreken of wil je liever doorpakken...
Kijk omhoog en zie wat nog verborgen is

Mannelijk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2015 09:03

Re: Signalen

Berichtdoor Mannelijk » 12 okt 2015 16:49

juf89 schreef:m.i. als je echt met iemand wat wil opbouwen, laat je die persoon niet een aantal dagen wachten, toen ik met mijn man in deze periode zat, waren we echt uren aan het skypen. en toen we eenmaal van elkaar wisten dat we elkaar leuk vonden, hadden we binnen twee weken een relatie.

Het is maar wat je zelf wil, wil je aan het lijntje gehouden worden, en dagen op een reactie wachten, en dan hopen dat ze een keer wil afspreken of wil je liever doorpakken...


Met bovenstaande stem ik helemaal in! Toch vind ik het vreemd dat de ene keer er letterlijk tranen komen omdat ze denkt dat ik haar zat ben (letterlijke woorden), en niet veel later reageert ze zo nonchalant, dat is toch een beetje apart?! Dat is mijn inziens een typisch gevalletje van 'ik weet niet wat ik wil' of is het iets van emoties van vrouwen waar mannen nooit achter zullen komen?!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Signalen

Berichtdoor Mortlach » 12 okt 2015 18:32

Om te beginnen: ik kan er zelf erg slecht tegen dat er tegenwoordig een soort 'antwoord-plicht' is voor SMSjes en dergelijke. Echt een deadline, als je niet snel genoeg reageert, dan zoeken mensen daar ineens vanalles achter. Ik heb vaak zat, ook destijds met de vrouw waar ik nu mee getrouwd ben, een berichtje gekregen waar ik dan echt niet stante pede op reageerde. Ik zou er dus niet al te veel achter zoeken.

Dat gezegd, denk ik wel dat je niet goed bij die meid past. Als je al denkt in termen van dubbele bodems en spelletjes en dergelijke, dan is het vertrouwen al weg voordat er goed en wel iets begonnen is. Jammer? Zeker, maar ik vraag me af of er echt iets gaat veranderen in de toekomst, en dan kun je maar beter op tijd afstand nemen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Signalen

Berichtdoor pindas83 » 12 okt 2015 18:58

Antwoordplicht is inderdaad irritant. Vroegâh was je gewoon zo goed als onbereikbaar als je niet thuis was en geen 'whereabouts' bij iemand had achtergelaten. Had ook wel zijn charmè.

Ik weet niet goed hoe je die signalen zou moeten opvangen. Enerzijds, als ik iemand echt wel zag zitten liet ik er ook geen gras over groeien, maar anderzijds nu ik een klein beetje ouder ben zou ik ook niet te gretig willen overkomen.

Ben wel met Mortlach eens, als het nu al zo stroef gaat, beter afkappen die handel :D

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Signalen

Berichtdoor tulp » 12 okt 2015 20:12

Mannelijk schreef: en niet veel later reageert ze zo nonchalant, dat is toch een beetje apart?! Dat is mijn inziens een typisch gevalletje van 'ik weet niet wat ik wil' of is het iets van emoties van vrouwen waar mannen nooit achter zullen komen?!


Mij valt op dat je veel voor haar invult. Als ze niet gelijk reageert, reageert ze 'nonchalant'. Jij benoemt dat gedrag als nonchalant. Je zou ook kunnen denken dat ze zorgvuldig over haar antwoord nadenkt, of dat ze niet impulsief reageert. Waarom kleur jij haar gedrag maar vast negatief in?

Jouw 'typisch gevalletje van...' is ook jóuw invulling. Zij is een ander persoon met een ander karakter en een andere achtergrond.
Dit zijn nu typisch dingen waar je over kunt praten zodat je elkaar leert kennen. Hoe vult zij jouw gedrag in? Opdringerig? Dwingend?

Voor jou is het onduidelijk wat ze wil. Heb je het haar wel eens concreet gevraagd? Heb je haar verteld wat jij wilt?
Mensen zijn niet zo simpel als je zou denken of zou willen. Bijna altijd zitten er meerdere kanten aan een zaak, aan gevoel, aan gedrag. Bij jou en bij haar.
Heb het er eens over.

mohamed

Re: Signalen

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2015 20:35

juf89 schreef:m.i. als je echt met iemand wat wil opbouwen, laat je die persoon niet een aantal dagen wachten, toen ik met mijn man in deze periode zat, waren we echt uren aan het skypen. en toen we eenmaal van elkaar wisten dat we elkaar leuk vonden, hadden we binnen twee weken een relatie.

Het is maar wat je zelf wil, wil je aan het lijntje gehouden worden, en dagen op een reactie wachten, en dan hopen dat ze een keer wil afspreken of wil je liever doorpakken...

Doorpakken? Het is geen klus die geklaard moet worden. ;)

Hoewel het straatbeeld anders doet vermoeden, zit niet iedereen 24 uur per dag met die telefoon in de handen.

mohamed

Re: Signalen

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2015 20:38

Mannelijk schreef: en niet veel later reageert ze zo nonchalant, dat is toch een beetje apart?! Dat is mijn inziens een typisch gevalletje van 'ik weet niet wat ik wil' of is het iets van emoties van vrouwen waar mannen nooit achter zullen komen?!

tulp schreef:Mij valt op dat je veel voor haar invult. Als ze niet gelijk reageert, reageert ze 'nonchalant'. Jij benoemt dat gedrag als nonchalant. Je zou ook kunnen denken dat ze zorgvuldig over haar antwoord nadenkt, of dat ze niet impulsief reageert. Waarom kleur jij haar gedrag maar vast negatief in?

Jouw 'typisch gevalletje van...' is ook jóuw invulling. Zij is een ander persoon met een ander karakter en een andere achtergrond.
Dit zijn nu typisch dingen waar je over kunt praten zodat je elkaar leert kennen. Hoe vult zij jouw gedrag in? Opdringerig? Dwingend?

Voor jou is het onduidelijk wat ze wil. Heb je het haar wel eens concreet gevraagd? Heb je haar verteld wat jij wilt?
Mensen zijn niet zo simpel als je zou denken of zou willen. Bijna altijd zitten er meerdere kanten aan een zaak, aan gevoel, aan gedrag. Bij jou en bij haar.
Heb het er eens over.

Zo is dat, blijkbaar is ze niet zo iemand die altijd bezig is met haar telefoon en dat vind ik een groot pluspunt. Het probleem ligt bij Mannelijk, hij heeft bepaalde verwachtingen en vindt dat zij daar aan moet voldoen. Zo niet, dan worden daar conclusies aan verbonden. Mortlach suggereert dat Mannelijk maar door moet gaan naar de volgende, maar beter is het dat hij bij zichzelf te rade gaat. Een meisje wat direct op elk smsje reageert wat je stuurt is ook niet in de haak. Zo iemand reageert over een jaar op geen een bericht meer van je.

mohamed

Re: Signalen

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2015 20:40

Mannelijk schreef:Toch vind ik het vreemd dat de ene keer er letterlijk tranen komen omdat ze denkt dat ik haar zat ben

Dat jij dan nog aan haar twijfelt vind ik vreemd. Waarom heb je haar niet omhelst toen dat gebeurde en haar gezoend? Heel stom dat je die perfecte kans hebt laten liggen, logisch dat ze niks meer van zich laat horen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Signalen

Berichtdoor pindas83 » 12 okt 2015 20:49

mohamed schreef:Dat jij dan nog aan haar twijfelt vind ik vreemd. Waarom heb je haar niet omhelst toen dat gebeurde en haar gezoend? Heel stom dat je die perfecte kans hebt laten liggen, logisch dat ze niks meer van zich laat horen. :mrgreen:


:lol: Dat zijn inderdaad de momenten dat je moet toeslaan, laat het een les zijn!

mohamed

Re: Signalen

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2015 21:04

mohamed schreef:Dat jij dan nog aan haar twijfelt vind ik vreemd. Waarom heb je haar niet omhelst toen dat gebeurde en haar gezoend? Heel stom dat je die perfecte kans hebt laten liggen, logisch dat ze niks meer van zich laat horen. :mrgreen:

pindas83 schreef: :lol: Dat zijn inderdaad de momenten dat je moet toeslaan, laat het een les zijn!

Zo is dat! Afbeelding

Mannelijk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2015 09:03

Re: Signalen

Berichtdoor Mannelijk » 12 okt 2015 21:16

Haha als ik dit zo terug lees, heb ik mn kansen dus laten liggen! Volgende keer dus beter opletten.

mohamed

Re: Signalen

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2015 21:44

Mannelijk schreef:Haha als ik dit zo terug lees, heb ik mn kansen dus laten liggen! Volgende keer dus beter opletten.

Ja, ik begrijp niet waarom je dat zelf niet inziet! ](*,)

Ik zou de betreffende dame nog niet afschrijven hoor, bel haar liever en maak een afspraak waar je hetzelfde nog eens ten tafel brengt. :roll:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten