Tips hoe kom ik in contact met vrijgezellen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Tips hoe kom ik in contact met vrijgezellen?

Berichtdoor Marnix » 11 nov 2015 09:07

Tip: Gewoon lekker loslaten en gaan leven. Af en toe naar bijeenkomsten toe waar je leuke mensen kan ontmoeten. En dan komt het vanzelf wel een keer. De mensen die ik ken die het minst makkelijk een relatie krijgen zijn hen die er veel te veel naar op zoek zijn en op gefocust zijn :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

pietwm

Re: Tips hoe kom ik in contact met vrijgezellen?

Berichtdoor pietwm » 11 nov 2015 18:59

jaccootje85 schreef:Er is nog hoop voor je, jochie :wink:

Fijnfijn was al bang :)

Wat_jij_denkt_is_fout
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jan 2016 21:57

Re: Tips hoe kom ik in contact met vrijgezellen?

Berichtdoor Wat_jij_denkt_is_fout » 17 jan 2016 22:44

De eenzaamheid problemen treden vaak op tijdens de leeftijd 18-22 jaar en kunnen enorm vervelend ervaren worden. Jouw probleem is niet zo zeer dat je een vriendin nodig hebt maar een vrienden groep. Emotioneel contact met mensen is erg belangrijk (tenzij je kluizenaar bent) als ik jou was zou ik gewoon wat mensen opzoeken waar je een biertje mee kunt gaan doen, deze mensen gaan ook met het vrouwelijk ras om (want ook vrouwen zijn gewoon mensen) en dan vind je uiteindelijk sneller je vriendin. Vergeet niet dat een relatie als gelovige erg wankelbaar is want je mag nog niets doen voor het huwelijk. Hierbij denkt met o.a. aan seksuele gemeenschap etc. Maar het belangrijkste blijft bovenal dat je plezier hebt met de mensen waar je mee omgaat want dat is emotioneel gezien goed voor het brein. Nu hoop ik dat je begrijpt dat je probleem niet zo zeer het missen van een vriendin is maar het missen van vrienden. Overigens moet je niet teveel druk op jezelf leggen met werken veel mensen kunnen hierdoor later een burn out door krijgen, op jonge leeftijd is hier nog niet veel van de merken maar naarmate je ouder word treed het steeds meer op. Let ook goed op dat je niet te gestrest raakt omdat je nog geen vriendin hebt. Want een vriendin of vrouw hebben is enkel en alleen goed voor de voortplanting.

Gebruikersavatar
Niagara
Mineur
Mineur
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 jun 2015 21:08

Re: Tips hoe kom ik in contact met vrijgezellen?

Berichtdoor Niagara » 18 jan 2016 13:40

Wat_jij_denkt_is_fout schreef:De eenzaamheid problemen treden vaak op tijdens de leeftijd 18-22 jaar en kunnen enorm vervelend ervaren worden. Jouw probleem is niet zo zeer dat je een vriendin nodig hebt maar een vrienden groep. Emotioneel contact met mensen is erg belangrijk (tenzij je kluizenaar bent) als ik jou was zou ik gewoon wat mensen opzoeken waar je een biertje mee kunt gaan doen, deze mensen gaan ook met het vrouwelijk ras om (want ook vrouwen zijn gewoon mensen) en dan vind je uiteindelijk sneller je vriendin. Vergeet niet dat een relatie als gelovige erg wankelbaar is want je mag nog niets doen voor het huwelijk. Hierbij denkt met o.a. aan seksuele gemeenschap etc. Maar het belangrijkste blijft bovenal dat je plezier hebt met de mensen waar je mee omgaat want dat is emotioneel gezien goed voor het brein. Nu hoop ik dat je begrijpt dat je probleem niet zo zeer het missen van een vriendin is maar het missen van vrienden. Overigens moet je niet teveel druk op jezelf leggen met werken veel mensen kunnen hierdoor later een burn out door krijgen, op jonge leeftijd is hier nog niet veel van de merken maar naarmate je ouder word treed het steeds meer op. Let ook goed op dat je niet te gestrest raakt omdat je nog geen vriendin hebt. Want een vriendin of vrouw hebben is enkel en alleen goed voor de voortplanting.


Voor iemand die de topicstarter niet kent lijk jij te denken dat je aardig veel over hem weet. "Jouw probleem is..." hoe kan je dat nou met zo'n stelligheid zeggen? Het klopt dat het ontbreken van een vriendengroep eenzaamheid kan veroorzaken (denk trouwens niet dat kluizenaars zich nooit eenzaam voelen, zij verkiezen die eenzaamheid enkel boven het alternatief), maar verlangen naar een geliefde is niet ongewoon op deze leeftijd. De een is eerder toe aan een liefdesrelatie dan de ander, maar denk niet dat omdat jij dat nog niet was op die leeftijd, de topicstarter dat ook niet is. Hier spreekt trouwens het levende bewijs dat een burn-out op jonge leeftijd ook zeer goed mogelijk is. En een vriendin of vrouw hebben is goed voor wel meer dan het pure voortplanten, als het goed is bouw je een diepgaande vriendschap met elkaar op, die je niet alleen helpt in het opvoeden van de kinderen die resulteren uit je voortplanting, maar waar je ook steun uit haalt voor de rest van je leven (zelfs in het geval dat voortplanting niet eens resultaat heeft).

Ik weet niet eens of ik nu niet heel dom ben om met je in discussie te gaan want je lijkt wel een troll account aangemaakt te hebben, als ik enkel al naar de naam kijk.
Afbeelding

Wat_jij_denkt_is_fout
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jan 2016 21:57

Re: Tips hoe kom ik in contact met vrijgezellen?

Berichtdoor Wat_jij_denkt_is_fout » 18 jan 2016 18:42

In tegen stelling tot al uw feiten kan ik mij beroepen dat ik filosofie heb gestudeerd en ik aardig weet waar ik het over heb. Het menselijk brein is eigenlijk heel simpel qua emoties, en een trol account? Als u probeert te wijzen op mijn account naam dan heeft u het zeer sterk mis. Maar ik wil graag feiten zien of vragen horen van uw kant, waar wij een discussie over kunnen hebben want het is nogal vaag u heeft schijnbaar een mening maar u laat zich niet helemaal vrij uit. Mijn punt is heel simpel zoals ook in mijn post staat, een vriendenkring is meestal nodig om de weerbaarheid op te bouwen tegen buitenstaanders en om in contact te komen met andere mensen. Dus ik zou graag uw verhaal horen waarom ik hier fout zit?

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: Tips hoe kom ik in contact met vrijgezellen?

Berichtdoor _Sjors_ » 18 jan 2016 21:10

Met welk nut? Een ander heeft het blijkbaar toch fout... Einde discussie toch.


Met vriendelijke groeten,

Sjors.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Wat_jij_denkt_is_fout
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jan 2016 21:57

Re: Tips hoe kom ik in contact met vrijgezellen?

Berichtdoor Wat_jij_denkt_is_fout » 18 jan 2016 21:23

U ziet het wel heel somber in, schijnbaar kent u de ironie niet echt. Waarom zou een ander het fouten hebben? Eerst gaat u stellig in tegen mijn punt en daarna trekt u zich erg laf terug. Maar zoals u wilt het zal wel in uw aard liggen.

Gebruikersavatar
sunlover
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 31 dec 2004 20:29

Re: Tips hoe kom ik in contact met vrijgezellen?

Berichtdoor sunlover » 20 jan 2016 17:23

Wat_jij_denkt_is_fout schreef:In tegen stelling tot al uw feiten kan ik mij beroepen dat ik filosofie heb gestudeerd en ik aardig weet waar ik het over heb. Het menselijk brein is eigenlijk heel simpel qua emoties, en een trol account? Als u probeert te wijzen op mijn account naam dan heeft u het zeer sterk mis. Maar ik wil graag feiten zien of vragen horen van uw kant, waar wij een discussie over kunnen hebben want het is nogal vaag u heeft schijnbaar een mening maar u laat zich niet helemaal vrij uit. Mijn punt is heel simpel zoals ook in mijn post staat, een vriendenkring is meestal nodig om de weerbaarheid op te bouwen tegen buitenstaanders en om in contact te komen met andere mensen. Dus ik zou graag uw verhaal horen waarom ik hier fout zit?


Uw beroep op uw filosofiestudie interpreteer ik als een autoriteitsargument en functioneert als een drogreden. Een goede filosoof is meer iemand die goede vragen kan stellen, dan iemand die direct antwoorden paraat heeft. Het feit dat u geen onderzoek doet naar de persoon in kwestie, omdat u geen enkele vraag stelt en toch allerlei conclusies over de persoon trekt, maakt dat uw onderzoek niet betrouwbaar is en uw uitkomsten derhalve geen waarde toevoegen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten