Vakantie 2015

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lock&Stock

Vakantie 2015

Berichtdoor Lock&Stock » 12 mar 2015 16:33

Aangezien de vakantie 2014 discussie een stille dood is gestorven dacht ik maar eens een nieuwe aan te maken voor dit jaar :) Niet voor niets natuurlijk aangezien ik onlangs terug ben gekomen van een fantastische tijd in Namibië.

Voor diegene die willen zien welke avonturen we daar hebben beleefd kan je de volgende link volgen, hier heb je overigens geen Facebook account voor nodig;

https://www.facebook.com/media/set/?set ... cc99f8193f

Verder willen we ergens in september een ruime week NYC/Boston doen, autootje huren, paar Airbnb appartementjes en vooral relaxen.

Wat zijn jullie plannen voor dit jaar?

mohamed

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor mohamed » 12 mar 2015 19:08

Leuke foto's en wat heb je een mooie vriendin! Boffen zeg!

Dit jaar ga ik twee weken met mijn moeder en mijn zusje en haar kinderen naar Piëmont.

Afbeelding

Dat lijkt me sowieso niet verkeerd, maar slechts twee weken is me wat te kort. Om die reden speel ik met de gedachte om nog een vakantie te ondernemen en ik denk dan specifiek aan Amerika. Daar ben ik nog nooit geweest en het is toch wel een land wat me meer en meer lokt. Het prachtige klimaat van de zuidelijke staten, het echte liberalisme van Californië en ik zal er niet omheen draaien: het drugsbeleid. Veel beter dan hier. Ja, over niet al te lange tijd wil ik daar een rondreis gaan maken in een Chevrolet Malibu Classic bijvoorbeeld. :-({|=

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Evelien » 12 mar 2015 22:07

Een midweekje ergens in Nederland, een vriend van mijn man gaat ook mee. Zal ergens in de buurt van Friesland/Groningen zijn.

Verder nog niet echt plannen, eerst eens kijken of we financieel ruimt hebben voor nog een vakantie in het hoogseizoen.

@Lock&Stock. Wauw mooie foto's.

Lock&Stock

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Lock&Stock » 12 mar 2015 22:33

mohamed schreef:Piëmont.


Prachtig! Niet verwacht dat dit een gebied in Italië is! Nog nooit daar geweest, maar staat inmiddels op de lijst :)

mohamed schreef:Dat lijkt me sowieso niet verkeerd, maar slechts twee weken is me wat te kort. Om die reden speel ik met de gedachte om nog een vakantie te ondernemen en ik denk dan specifiek aan Amerika. Daar ben ik nog nooit geweest en het is toch wel een land wat me meer en meer lokt. Het prachtige klimaat van de zuidelijke staten, het echte liberalisme van Californië en ik zal er niet omheen draaien: het drugsbeleid. Veel beter dan hier.


Haha niet achter je gezocht mohamed! Ben eigenlijk nog nooit christenen tegen gekomen die wel van een plantaardige rookbare versnapering houden ;) Ik ben er zelf ook niet vies van en ik ben ook echt verbaasd hoe snel het in Amerika gaat! Weet nog goed dat ik nota bene op Amsterdam Avenue in New York in een telefooncel wiet stond te kopen vanuit een opengevouwen krant. :o

mohamed schreef: Ja, over niet al te lange tijd wil ik daar een rondreis gaan maken in een Chevrolet Malibu Classic bijvoorbeeld. :-({|=


Jaaaa dat staat bij ons ook al heel lang op de lijst. Of inderdaad een echte Chevie, of een kleine camper. Maar Amerika is echt een heerlijk land voor een roadtrip!

mohamed

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor mohamed » 13 mar 2015 00:25

mohamed schreef:Piëmont.

Lock&Stock schreef:Prachtig! Niet verwacht dat dit een gebied in Italië is! Nog nooit daar geweest, maar staat inmiddels op de lijst :)

Het is een prachtig stukje Italië wat heel eigenzinnig is, zo wordt er bier i.p.v. wijn gedronken en de mensen zijn overwegend blond met blauwe ogen. Wel zijn ze kleiner van stuk als Germanen, maar verder geen verschil. Sommigen hebben zelfs van die Alpenhoeden op.
mohamed schreef:Dat lijkt me sowieso niet verkeerd, maar slechts twee weken is me wat te kort. Om die reden speel ik met de gedachte om nog een vakantie te ondernemen en ik denk dan specifiek aan Amerika. Daar ben ik nog nooit geweest en het is toch wel een land wat me meer en meer lokt. Het prachtige klimaat van de zuidelijke staten, het echte liberalisme van Californië en ik zal er niet omheen draaien: het drugsbeleid. Veel beter dan hier.

Lock&Stock schreef:Haha niet achter je gezocht mohamed! Ben eigenlijk nog nooit christenen tegen gekomen die wel van een plantaardige rookbare versnapering houden ;) Ik ben er zelf ook niet vies van en ik ben ook echt verbaasd hoe snel het in Amerika gaat! Weet nog goed dat ik nota bene op Amsterdam Avenue in New York in een telefooncel wiet stond te kopen vanuit een opengevouwen krant. :o

Mijn avatar verraadt het al een beetje maar ja, ik ben een trouwe gebruiker en begin de dag altijd met een waterpijp gevuld met pure wiet. Sommige christenen moeten er inderdaad niks van weten, maar een paar van mijn maten die ook christen zijn roken net zo graag ganja als ik.

Cannabis wordt in Amerika in de ene na de andere staat gelegaliseerd en wij hebben het nakijken. Van ons liberale drugsbeleid is niks meer over.
mohamed schreef: Ja, over niet al te lange tijd wil ik daar een rondreis gaan maken in een Chevrolet Malibu Classic bijvoorbeeld. :-({|=

Lock&Stock schreef: Jaaaa dat staat bij ons ook al heel lang op de lijst. Of inderdaad een echte Chevie, of een kleine camper. Maar Amerika is echt een heerlijk land voor een roadtrip!

Eigenlijk ga ik ook liever met een mooie vriendin, maar die moet ik daar maar zien te vinden. Gitaar achterin de Chevrolet (geen camper, zeker niet als ik solo ga) en dan gaan. Lijkt me echt enorm gaaf.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Marnix » 13 mar 2015 09:35

Wij gaan 4 weken naar Canada dit jaar, met een camper rondtrekken (Vancouver Island, Rocky Mountains). Erg veel zin in!

Afbeelding
Vancouver Island

Afbeelding

Afbeelding
Banff
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor LeChat » 14 mar 2015 19:46

Prachtige foto's. Je zou meteen willen gaan :).

Wij gaan in mei naar Portugal, de Algarve. Benieuwd hoe dat zal gaan met de kleine man, dan 7 maanden oud/jong!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Marnix » 14 mar 2015 19:52

Leuk. Waar in de Algarve zit je ergens? Oostkant? Westkant?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor LeChat » 17 mar 2015 12:54

In het midden :wink:, Albufeira. Niet bij de Strip maar in rustiger gedeelte, en het is dan nog geen hoogseizoen, dat scheelt als het goed is.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Mortlach » 17 mar 2015 13:37

Prachtige foto's hoor, allemaal.

Wij doen het hier wat meer bescheiden. Over 2 weekjes voor 1,5 week naar Nederland om de familie weer eens te bezoeken - is ondertussen ook alweer bijna een jaar geleden. Weinig plannen behalve lekker rustig in de omgeving rondkijken, en een dagje Efteling waar vrouw en dochter nog nooit zijn geweest, dus dat wordt ongetwijfeld erg leuk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Marnix » 17 mar 2015 15:09

LeChat schreef:In het midden :wink:, Albufeira. Niet bij de Strip maar in rustiger gedeelte, en het is dan nog geen hoogseizoen, dat scheelt als het goed is.


Gelukkig. Albufeira-centrum is verschrikkelijk. Ook in Juni. Ooit een uurtje geweest. We gingen lunchen en hadden net besteld toen men een Guus Meeuwis-cd begon te draaien. :)

Wel leuk daar in de omgeving:


Sao Vicente

Het zuidwestelijke puntje van het Europese vasteland. Leuk om te zien en bovendien is de route daar naartoe prachtig. Tussen Lagos en Sao Vicente heb je onder je prachtige baaien met strandjes tussen de rotsen liggen. Even stoppen, naar beneden lopen en genieten :) Daarnaast is Lagos een leuke stad om een keer te bekijken. Vanaf daar zijn er ook boottochten mogelijk langs de opmerkelijk gevormde rotsen daar.

Afbeelding

Afbeelding

Tavira

Prachtig stadje een stuk oostelijk van Albufeira. Mooie oude gebouwen, leuke sfeer. Voor de kust van Tavira / Faro / Olhao liggen een soort "waddeneilandjes" waar je met de boot naartoe kan. Daar vind je prachtige stranden. Vanaf Tavira ga je voor een paar euro in een minuut of 20.

Afbeelding

Afbeelding

Internationale kerk

In Loulé heb je een erg fijne internationale kerk. Absoluut de moeite waard om daar op zondag even naartoe te gaan. En als

http://www.iec-algarve.com

Alte

Alte is een heel schattig stadje noordelijk van Albufeira. Mocht je in de buurt zijn....

Als je echt wat verder wil is Sevilla een enorme aanrader. Ik zou dan wel een nachtje in een pension boeken en dan de ene dag 's ochtends heen rijden en de andere dag 's avonds weer terug :)


Tot zover mijn tips :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Saskia » 17 mar 2015 16:31

Ik hoop begin mei ook voor anderhalve week in NL op 'vakantie' te zijn. Daarna is het de hele zomer hier topdrukte, ik wil wel proberen om begin september nog een paar dagen naar de Zwarte Zee-kust te gaan. Als 't goed is, is het dan nog lekker warm, zeewater goed op temperatuur en de ergste drukte over. Wat wil je nog meer? ;-)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Chaya » 17 mar 2015 22:39

Mortlach schreef:Prachtige foto's hoor, allemaal.

Wij doen het hier wat meer bescheiden. Over 2 weekjes voor 1,5 week naar Nederland om de familie weer eens te bezoeken - is ondertussen ook alweer bijna een jaar geleden. Weinig plannen behalve lekker rustig in de omgeving rondkijken, en een dagje Efteling waar vrouw en dochter nog nooit zijn geweest, dus dat wordt ongetwijfeld erg leuk.

Vraag dan aan je moeder of ze haar boodschappen een tijdje bij de Zaanse grootgrutter wil halen, daar kun je zegels sparen en krijg je een tientje korting op de entreeprijs. :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2015 01:42

Ja leuk daar ga ik volgende maand hopelijk ook weer een dagje naartoe. Heerlijk!!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor LeChat » 24 mar 2015 16:37

Wow, bedankt voor de tips en prachtige foto's, Marnix. Dat vergroot de voorpret :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 88 gasten