Verlangen in het komende jaar.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Teus
Majoor
Majoor

Verlangen in het komende jaar.

Berichtdoor Teus » 31 dec 2014 19:50

Ik wil een ieder heel veel zegen toewensen in het komende jaar.
Als je erfgenaam mag zijn van de Heiligheid van Jezus Christus ben je gezegend met alle zegeningen uit de Hemel maar toch wil God ook dat we de ontvangen zegen uitdelen opdat we opmerkzaam mogen worden en mogen opzien naar onze Heiland.
Wat zal het komende jaar brengen, wat is ons verlangen en onze plannen. Veelal hebben we wat te wensen, geen verdriet of moeite wat we het afgelopen jaar hebben gehad, dat we daar voor bewaard mogen worden, ziektes ,onze Carrière, God wil er om gevraagd zijn en wil dat we Hem daarvoor raadplegen omdat Hij zo graag Zijn Vaderhart wilt tonen en de relatie wil versterken. Dat is Gods grootste prioriteit, een optimale relatie met Zijn kinderen zoals Hij het bedoeld heeft, waarvoor Hij zijn Zoon voor gegeven heeft. Als we Gods nabijheid en vertrouwen zoeken zal Hij laten zien wat Hij voor je wilt doen, dan kan het ons wel eens tegenvallen maar dan mogen we tevens zien en weten door Zijn Liefde en Trouw dat Hij een plan met ons heeft en dat zal volvoeren en het Hem nooit uit de Hand zal lopen, dan is Hij voor ons, wie zal dan tegen ons zijn?

Mijn prioriteit en mijn verlangen voor het nieuwe jaar is de komst van mijn Heiland op de wolken opdat ik bij Hem mag komen om hem te Loven en te Prijzen, een eeuwigheid lang.

Nogmaals veel zegen en dat we mogen groeien in de kennis en de genade van onze Heere Jezus Christus onze Heiland.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Bambi

Re: Verlangen in het komende jaar.

Berichtdoor Bambi » 01 jan 2015 01:14

Dankjewel Teus.

Ik wens iedereen een gezegend, een gezond en een gelukkig 2015 toe.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 01 jan 2015 02:18

Gelukkig Nieuwjaar!
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 jan 2015 11:48

De beste wensen voor het nieuwe jaar!

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 01 jan 2015 20:52

Mijn verlangen in het komende jaar is dat velen de Heere Jezus mogen leren kennen.
Zeker ook binnen de kring van mensen waar ik van houd.

Teus schreef:Mijn prioriteit en mijn verlangen voor het nieuwe jaar is de komst van mijn Heiland op de wolken opdat ik bij Hem mag komen om hem te Loven en te Prijzen, een eeuwigheid lang.
Van harte mee eens.

Teus schreef: veel zegen en dat we mogen groeien in de kennis en de genade van onze Heere Jezus Christus onze Heiland.
Dat is ook mijn wens voor jullie allemaal.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 01 jan 2015 21:41

Mijn prioriteit en mijn verlangen voor het nieuwe jaar is de komst van mijn Heiland op de wolken opdat ik bij Hem mag komen om hem te Loven en te Prijzen, een eeuwigheid lang.

Daar zou ik mij graag bij aan willen sluiten.

Weet je, ik zou graag meehelpen om Jeruzalem te herbouwen. Daar is toch ook een psalm van?
Daar heb ik ook uitgesproken ideeën over: dorpsgewijs en groen.
Ja zo hebben we allemaal onze dromen, omdat het zo mooi zal worden allemaal!

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 02 jan 2015 10:46

Ik kan er ook niets aan doen dat mijn verlangen zo groot is en ben er ongelooflijk blij mee en kan God alleen maar danken dat het zo is. Dat lijkt schuilen, dat is eigenlijk ook zo, ik mag schuilen achter mijn Heiland, Hij is mijn schuilplaats, verworven aan het kruis.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 02 jan 2015 14:14

*Deel verwijderd door moderator. Het gaat over verlangen in 2015*

Blijf dus bewust zeer verlangend uitzien naar dat aanstaande grootste gebeuren uit heel de wereld-geschiedenis van Christus' Kerk Teus! Dank de Heere voor die spanning en probeer velen mee te trekken naar zoals mw. Quispel het hier uitdrukte 'what a meeting in the air'. Met zegenbede!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 09 jan 2015 08:53

Teus schreef:Mijn prioriteit en mijn verlangen voor het nieuwe jaar is de komst van mijn Heiland op de wolken opdat ik bij Hem mag komen om hem te Loven en te Prijzen, een eeuwigheid lang.

Een wijs man sprak ooit:
De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens.

Hoewel ik je prioriteit en wens goed vind (en deel) vraag ik me wél af waarom een degelijke prioriteit ieder jaar opnieuw naar voren moet worden getrokken in plaats van elke dag.
Vaak gaat het bij goede voornemens zo dat, als je op 6 januari toch weer bent gaan roken, je je dan maar vast voorneemt volgend jaar niet meer te roken (voorbeeld uit mijn eigen leven).
Waarmee je jezelf iedere keer bijna een jaar de tijd geeft om in je oude gewoonte te blijven liggen...

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 09 jan 2015 10:40

Een wijs man sprak ooit:
De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens.

StillAwake schreef:Hoewel ik je prioriteit en wens goed vind (en deel) vraag ik me wél af waarom een degelijke prioriteit ieder jaar opnieuw naar voren moet worden getrokken in plaats van elke dag.
Vaak gaat het bij goede voornemens zo dat, als je op 6 januari toch weer bent gaan roken, je je dan maar vast voorneemt volgend jaar niet meer te roken (voorbeeld uit mijn eigen leven).
Waarmee je jezelf iedere keer bijna een jaar de tijd geeft om in je oude gewoonte te blijven liggen...

Het lijkt misschien niet zo StillAwake, maar dit is een dagelijks verlangen, het maakt mij niet uit welke datum er mee gemoeid is. Je zit zo wel eens te denken, wat zal het nieuwe jaar weer brengen en dan komt het direct in je op Ik hoop dat de Heere Jezus ons komt halen. Nu, begin januari wensen we een ieder alle goeds maar in principe doe je dat toch ook elke dag.
Ik heb altijd al een grote flauwe kul gevonden om b.v. te stoppen met roken per 1 jan, ik kon het nooit plaatsen, maar goed, het is niet belangrijk.
De geplaveide weg met goede voornemens, ik denk dat daar het wettische leven mee bedoeld wordt.
Je kunt het niet associëren met het verlangen naar de komst van Jezus want dat is nooit een voornemen vanuit de mens.

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 09 jan 2015 18:47

Teus schreef:Wat zal het komende jaar brengen, wat is ons verlangen en onze plannen. Veelal hebben we wat te wensen, geen verdriet of moeite wat we het afgelopen jaar hebben gehad, dat we daar voor bewaard mogen worden, ziektes ,onze Carrière, God wil er om gevraagd zijn en wil dat we Hem daarvoor raadplegen omdat Hij zo graag Zijn Vaderhart wilt tonen en de relatie wil versterken. Dat is Gods grootste prioriteit, een optimale relatie met Zijn kinderen zoals Hij het bedoeld heeft, waarvoor Hij zijn Zoon voor gegeven heeft. Als we Gods nabijheid en vertrouwen zoeken zal Hij laten zien wat Hij voor je wilt doen, dan kan het ons wel eens tegenvallen maar dan mogen we tevens zien en weten door Zijn Liefde en Trouw dat Hij een plan met ons heeft en dat zal volvoeren en het Hem nooit uit de Hand zal lopen, dan is Hij voor ons, wie zal dan tegen ons zijn?

Dank je wel Teus, zeer herkenbaar momenteel
We verlangden 1 Januari niks speciaals voor het nieuwe jaar, maar 2 Januari is er iets ingrijpends gebeurd in ons leven, wat een sterk verlangen heeft doen geboren....
We gaan hand in hand met Jezus

https://www.youtube.com/watch?v=hDNRDZozp0w

Hand in hand met Jezus
Over het ruwe pad.
Jezus houdt vol liefde
Trouw mijn hand omvat.
Onder blauwe hemel,
Onder stormgebruis.
Hand in hand met Jezus
Kom ik veilig thuis.

Hand in hand met Jezus
Steunend op zijn kracht.
Zie 'k de sterren fonklen
In de zwartste nacht.
Stormen mogen woeden,
Woest de golven slaan,
Hand in hand met Jezus,
Kan ik veilig gaan.

Hij gaat aan mijn zijde,
Draagt met mij de last.
Nimmer kan ik wanklen,
Jezus houdt mij vast.
Hand in hand met Jezus,
Waar 'k mijn voet ook zet.
Naar mijn zwakke schreden
Regelt hij zijn tred.

't Hart vervult met vreugde
Tors ik stil mijn kruis.
't Zwaarste eind draagt Jezus,
Op de weg naar huis.
Daarom juicht mijn ziele,
Waar 's een vriend als Hij?
Hand in hand met Jezus,
Tot aan d' overzij.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 10 jan 2015 10:47

Teus schreef:Wat zal het komende jaar brengen, wat is ons verlangen en onze plannen. Veelal hebben we wat te wensen, geen verdriet of moeite wat we het afgelopen jaar hebben gehad, dat we daar voor bewaard mogen worden, ziektes ,onze Carrière, God wil er om gevraagd zijn en wil dat we Hem daarvoor raadplegen omdat Hij zo graag Zijn Vaderhart wilt tonen en de relatie wil versterken. Dat is Gods grootste prioriteit, een optimale relatie met Zijn kinderen zoals Hij het bedoeld heeft, waarvoor Hij zijn Zoon voor gegeven heeft. Als we Gods nabijheid en vertrouwen zoeken zal Hij laten zien wat Hij voor je wilt doen, dan kan het ons wel eens tegenvallen maar dan mogen we tevens zien en weten door Zijn Liefde en Trouw dat Hij een plan met ons heeft en dat zal volvoeren en het Hem nooit uit de Hand zal lopen, dan is Hij voor ons, wie zal dan tegen ons zijn?

MoesTuin schreef:Dank je wel Teus, zeer herkenbaar momenteel
We verlangden 1 Januari niks speciaals voor het nieuwe jaar, maar 2 Januari is er iets ingrijpends gebeurd in ons leven, wat een sterk verlangen heeft doen geboren....
We gaan hand in hand met Jezus

Mooi hoor Moestuin, zo zie je dat God constant over Zijn kinderen waakt.
Hij ziet wanneer Hij nodig is en wil er dan voor je zijn.
Laten we proberen dicht bij Hem te blijven en Hem de gelegenheid geven om de relatie te versterken en meer en meer mogen groeien in het geloof, opdat we een steeds meer ontvankelijk hart krijgen om te verstaan wat Hij ons te zeggen heeft, Hij heeft zoveel moois te vertellen, Hij is zo lief voor de Zijnen.

Heel veel zegen en Zijn nabijheid toegewenst.

Terug naar “Archief”