Moderator: Moderafo's
Lion schreef:Hoe gaan jullie om met waaromvragen in je leven?
JeeWee schreef:Heel eerlijk: ik heb eigenlijk nooit waarom-vragen.
Ben wel vaak benieuwd waartoe...
Prachtig dat lied:
Leer mij volgen MET mijn vragen
Vader, wat u doet is goed...
Ik heb een grenzenloos vertrouwen dat God het beter weet dan ik
Vaak heel verrassend om soms achteraf te mogen zien waar dit of dat voor nodig was.
God schaaft, kneedt, slijpt.
Tot waar Hij je hebben wil...
Heb jij God ooit op een fout kunnen betrappen?
Jan schreef:
Antwoorden zoeken in Gods woord. Bidden. Nadenken, lezen, luisteren. Accepteren of blijven worstelen. Antwoorden krijgen of niet. Nieuwe vragen. Herhalen.
Waarom eigenlijk deze topic?
Jan schreef:Antwoorden zoeken in Gods woord. Bidden. Nadenken, lezen, luisteren. Accepteren of blijven worstelen. Antwoorden krijgen of niet. Nieuwe vragen. Herhalen.
Lion schreef:Veel tegenslagen dit jaar. Oa twee jongeren uit mijn omgeving overleden. Het leven lijkt op dit moment behoorlijk zwaar.... Mijn waaromvragen zijn vaak opstandige vragen, maar dat houd je op de duur niet vol, vechten tegen God. Maar hoe het anders moet, weet ik ook niet. Dingen weten vanuit je opvoeding, de Bijbel en de kerk is iets heel anders dan het kennen met je hart.... Vandaar dus de vraag of mensen dit herkennen en hoe zij daarmee omgaan.
Jan schreef:
Antwoorden zoeken in Gods woord. Bidden. Nadenken, lezen, luisteren. Accepteren of blijven worstelen. Antwoorden krijgen of niet. Nieuwe vragen. Herhalen.
Lion schreef:Veel tegenslagen dit jaar. Oa twee jongeren uit mijn omgeving overleden. Het leven lijkt op dit moment behoorlijk zwaar.... Mijn waaromvragen zijn vaak opstandige vragen, maar dat houd je op de duur niet vol, vechten tegen God. Maar hoe het anders moet, weet ik ook niet. Dingen weten vanuit je opvoeding, de Bijbel en de kerk is iets heel anders dan het kennen met je hart.... Vandaar dus de vraag of mensen dit herkennen en hoe zij daarmee omgaan.
@Lion,
In ons leven komen we altijd gebeurtenissen tegen die we niet kunnen accepteren, laat staan een plaats geven. Als we de gebeurtenissen een plaats kunnen geven, en dan wel de juiste, kan het al een stuk makkelijker worden.
Vanuit je opvoeding...tja we weten niet altijd of dat dat goed was, dus om daar een houvast in te krijgen is ook niet altijd mogelijk.
De Bijbel kunnen we hanteren, begrijpen we niet altijd maar kan zeer zeker een bijdrag leveren, alleen het vertrouwen te krijgen alleen door de Bijbel dan is het vaak maar tijdelijk.
Als we met en vanuit God mogen leven dan wordt het al veel makkelijker en is alles mogelijk.
Onze waaromvragen worden dan minder en is het veelal makkelijker te accepteren wat God doet. Dan nog hoor, bij tijden kan het ook moeilijk zijn, satan blijft het proberen.
Dan weten we en kunnen we het accepteren dat God met ieder mens een plan heeft, Zijn wil geschiedde en God doet nooit onrecht, hoe moeilijk dat ook soms lijkt.
God doet recht als Hij mensen wegneemt?
God heeft de mens geschapen en behoort Hem toe, Zijn eigendom en heeft het recht er mee te doen wat Hij wil. Als je hier eens goed over nadenkt, wordt het al heel anders voor je. Wij kunnen het ons niet voorstellen wat dat is want wij hebben geen eigendommen en hebben ook nooit een vrij recht om mee om te gaan, wat we beheren.
Gods doel is dat we tot Zijn eer leven anders niet, dit houdt tevens in dat dit zeer veel omvattend is.
God weet alle dingen. Hij gebruikt de mens voor iets wat we niet altijd weten en als het voor God geen doel meer heeft en zich niet bekeren, dan is het automatisch tegen God, kan dat God het laat wegnemen omdat Hij aan Zijn eer wil komen en niet gelasterd wil worden. Kinderen van Hem hebben dan hun taken vervuld, God wil ze bij zich hebben.
Dat doet pijn bij familieleden, vrienden en kennissen maar God hoeft voor niemand verantwoording af te leggen. Vaak gaat het om ons zelf, wij missen die persoon, komen alleen te staan met onze zorgen. God neemt mensen weg omdat ze Hem geen dienst meer kunnen bewijzen en Hem dus verachten en zich niet gaan bekeren en trekt mensen naar zicht toe om ze bij Zich te hebben wat meerdere redenen kan hebben. Het gaat om Gods recht Zijn belamg en Zijn eer.
God wil dat we Zijn wil boven ons zelf kunnen zetten en daar hebben we de Heilige Geest voor nodig.
Wellicht allemaal makkelijk gezegd denk je nu, dat is ook zo, maar je kunt zien dat we oveal God voor nodig hebben. Als we Gods wil boven ons zelf kunnen zetten dan geeft God verlichting in het dragen met wat dan ook.
Een aantal weken geleden was ik op een begrafenis van een oudere zuster in Jezus Christus. De begrafenis was niet bedroefd maar eerder een feest. Haar kinderen, alle in Christus, dankten tijdens het gebed God dat ze niet bedroefd hoefden te zijn maar verheugd waren dat hun moeder naar haar Hemelse Vader mocht komen maar ook, als het gemis komt ze wilt ondersteunen met het dragen en verwerken van het gemis.
Sinds God in mijn leven is was dit de eerste begrafenis die ik bijwoonde maar ook de eerste keer dat me die bijzondere jaloursie bekroop toen na de preek de zuster werd weggedragen voor de eigenlijke bergraving.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten