Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 28 aug 2014 18:22

Volgens mij is het andersom, Sabra, kinderen ontwikkelen hun identiteit, en passen daar hun kledingstijl op aan.
Maar gelukkig nog niet bij een 5 en 3 jarige.
Alhoewel, onze 3 jarige weet best wel wat ze mooi vindt. En daarom kreeg ze gister 2 shirts met Hello Kitty erop. Ik hou er totaal niet van, maar deze waren best leuk, dus hebben we een deal gesloten, dat zij wel shirts met Hello kitty erop zou krijgen, maar dan wel die ík ook mooi vind. Nu het nog kan bemoei ik me er graag mee :mrgreen:
Maar zij is net zo dolblij met het Hello kittyshirt dat ze van haar nichtje kreeg. gewoon omdat wij dat normaal vinden, en haar daarmee opvoeden.
Zoons zijn idd wel makkelijk qua kleding, de meeste althans. Mijn zoon boeit het niks wattie aan heeft. Hij heeft blijkbaar de hele dag in een shirt gelopen, binnenstebuiten én achterstevoren. Hij had gekampeerd met opa en oma, en die vinden het juist mooi als een kind zichzelf aankleed, en als het dan niet helemaal goed is, dan maakt hun dat niet uit. Tja, dat gaat mij net iets te ver, maar het laat wel weer zien dat het zoon zelf niks uitmaakt :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 aug 2014 19:36

Boerin schreef:Zo blij dat ik jongens heb. Moet er niet aan denken al die poppenjurkjes die je ook nog moet gaan strijken.


k heb ook een meid.. maar die krijg ik niet in poppenjurkjes!! had laatst een super toffe gekocht voor een koopje!! wil ze em niet aan :( drama elke keer opnieuw! zucht!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 aug 2014 19:40

haha. .missf: hier loopt zoonlief regelmatig met de broek achterstevoren. Hij hoeft iet de knoop los te doen vanwege zijn magere gestalte... dus als een joggingbroek wordt de spijkerbroek aangedaan! als hij klaar is.. laat ik em wel mooi lopen! En trots dat hij was dat hij het zelf had gedaan! :)!!
Als het heel vies en smerig is vind ik het een ander verhaal en van de oudste kan ik inmiddels wel eisen dat kleding goed aangedaan is.

Hecht zelf weinig waarde aan kleding, hang al snel in mn jogginghuispak... of aftanse pyjama.. jammer dan! t zit heerlijk!

bakvis
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jun 2010 15:58

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor bakvis » 28 aug 2014 19:48

Hier ook heerlijk kleding doorschuiven, zeker die drie jongens achter elkaar....
Merk aan de oudste dame hier , sinds kort 12, dat ze wel kieskeuriger wordt met wat ze aantrekt maar nog steeds reuze blij met een zak gekregen kleding. Ze haalt er dan uit wat ze leuk vind. Ik moet ook wel zeggen dan ik soms overdadig veel krijg, dus heeft ze de luxe om te kiezen.
Ze vinden het hier ook heel normaal. Ik ruil/wissel zelf ook weleens kleding met schoonzussen of vriendinnen. Zelfs voor mn man! Gister weer een zak vol mannen kleding gekregen. Nou maakt het manlief (helaas) geen moer uit wat hij aanheeft...maar ik vind het wel weer erg leuk en dat geef je blijkbaar toch ook door want ik heb hier altijd hele enthousiaste kinderen als we een zak kleding krijgen.

offe....heb ik nu ook een identiteitscrisis omdat ik veel gekregen kleren draag? wie weet... :wink:

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 28 aug 2014 20:03

@bakvis, dat herken ik ook, ze zijn heel blij met een zak kleren...spannend wat zit er in,
en wat niet past of niet zo bij ze past ( coltruien vinden ze afgrijselijk zitten ) gaat weer verder naar iemand die het goed kan gebruiken,

wat ik hier ook merk is dat de tweede héél graag de kleren van de oudste aan wil, want die zijn mooi en cool vind ze...en ze is enorm blij als het eindelijk tijd is en ze mag dat jurkje of wat dan ook aan.
en de oudste vind dat ook weer heel leuk ( om haar kleine zusje erin te zien )

betreft kleren verkeerd om aan,
mijn tweede van bijna vijf trekt ook weleens binnenstebuiten of andersom aan maar daar loopt ze dan doorgaans de hele dag mee. Niet omdat ik het niet goed wil doen maar omdat ze dat gewoon weigert. Aan=aan en als ik er wat van zeg dan zegt ze steevast; vind ik lekker zitten zo.
nou ja prima hoor,
ik heb ook weleens twee verschillende sokken aan :lol:

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sterretje » 28 aug 2014 20:10

@Boerin.. haha, je mag hier wel een keer poppenjurkjes komen strijken :mrgreen:

@Sabra: Ik geloof er niet in. Ik denk echt wel dat kinderen zich misschien wat onzekerder kunnen voelen (op oudere leeftijd) als ze met afgedragen kleding lopen. Maar tussen dragen van je oudere broer of zus en afgedragen zicht wel een groot verschil. Ik vind merkkleding leuk, maar echt niet alles ervan. Ik wil geen merkenpoppetjes die later een probleem krijgen omdat ze van hun eigen budget het niet kunnen betalen.

Ik haal wel nieuw, maar ik heb ook niemand om mij heen van wie ik zou kunnen krijgen dus het is geen optie. Maar ik denk niet dat ze er anders van zou worden als ze het wel krijgt. De kids die de kleding van AJS krijgen zijn er helemaal bij mee en dragen het als 'nieuwe' kleding. Why not.
Ik koop aan het begin van het seizoen gewoon 4 setjes en dan in de opruiming er nog wat bij voor eind winter en doordragers naar de lente/herfst. En als iets van vorig jaar nog past krijgt ze het ook echt wel aan. En de winter vind ik zo wie zo duurder dan de zomer. Verder fietst ze nu best vaak naar school (20 min heen en terug) dus ik vond een warme winterjas echt belangrijk. En die waren wel duurder. (en manteltje voor netjes erbij :-oo ).

AJS en ik leggen 's avonds haar kleding voor de volgende dag klaar. De ene keer wil ze echt van die prinsessentutkleren aan en de volgende keer een kort strak rokje met vestje of shirt :mrgreen: En haar reactie als mensen haar kleren mooi vinden 'oh mag gewoon vies hoor, mijn moeder wast wel :-oo '

RJB... die is 2,5 maar... weet al precies wat hij aan wil. Vanmorgen 'nee geen shirt, ik een bloes...'. En hij wil ook zijn broeken met bretels aan en niet zonder :mrgreen: Haha, leg ik een oude broek neer met oud shirt omdat we naar de kinderboerderij gaan. Meneer 'ik niet mooi vinden'... wordt nog wat :mrgreen:
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 28 aug 2014 20:22

ppm, Jurian maakt nooit de knopen los, maar zijn broeken zitten meestal toch wel met de knoop van voren, lijkt me ook niet zo handig om alles zo naar beneden te trekken, maar hij is boos als hij zijn broek niet meer omhoog krijgt. Als ik dan opper om zijn knoop gewoon los te maken, dan is hij helemaal verbaasd:'O ja, dat is handig.' Haha.

Het interesseert hem totaal niet wat hij aanheeft, als het maar niet afzakt. En dat gebeurt nogal eens met broeken bij hem, dat vindt hij niks, maar verder...
Frederiek maakt het ook niet eens zo heel veel uit. Het scheelt enorm hoe ik ermee aan kom. Als ik zeg:' Oh kijk eens, wat een mooie spijkerbroek,' dan vindt zij hem ook mooi :D Ik weet wel dat ik haar echt blij maak met roze, maar vandaag had ze een spijkerbroek met donkerblauw tuniekje aan, en als ik dan zeg: 'wauw, je bent weer mijn prinsesje' dan is ze net zo trots. Hopelijk blijft dat nog even zo, want als ik zie hoe ik erbij liep vroeger, wat dus ook gewoon mocht van mijn moeder, dan hoop ik dat zij nog lang naar mijn smaak 'luistert' ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Memmem » 28 aug 2014 20:36

Hier ook gewoon gekregen kleertjes vooral voor de jongste nog. Voor de jongens weinig gekregen omdat we weinig grotere jongens in de familie hebben. Wat na onze 4e jongen nog mooi is geef ik weg anders gaat het de zak in. Gelukkig waren ze hier wel blij met krijgertjes. Merk wel dat de oudsten nu graag zelf bepalen wat ze in de kast krijgen en dat is ook goed ze zijn dan ook al 12 en 13. Ons dametje is heel blij met gekregen kleren en schoentjes en vraagt dan ook of ze kleren van A aanheeft of van B. Ze weet wel heel goed wat ze wel en niet mooi vind.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 aug 2014 21:22

Missf: met aantrekken gaat het ook zonder openen van knoop :) en zo zittie achterste voren net zo prettig als goed :) haha... aangezien hij amper kont heeft..

klinkt als uit bed vallen.. ff kijken

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 28 aug 2014 21:38

ah, herkenbaar wat RJB heeft Sterretje ;-).
Wij hebben vanaf vorig najaar ook zo'n mannetje in huis.
Ik had toen een heel gaaf setje gekocht, vond ik ;-) Hele toffe donkerblauwe trui met camel schouderstukken en camel broek, maar meneer vond de broek niet mooi en heeft 'm nooit aangehad.
We hebben heel wat pogingen gedaan, afgeleid tijdens aankleden etc, maar zodra hij zag dat hij die broek aan had zei hij direct dat die uit moest: 'ik wil deze broek niet, ik vind 'm niet mooi'.

Hier is schoenen kopen echt een drama. Hij vertikt het gewoon om schoenen te passen in de winkel. Geen idee waar dat aan ligt. Heel irritant, want juist bij schoenen vind ik het heel belangrijk dat hij ze goed past, hij zakt nogal snel naar binnen met z'n voeten.

Ik moet zeggen dat ik weinig van F voor J bewaar, zit bijna 3 jaar tussen en heb geen ruimte om alles te bewaren en vraag me af of ik het dan nog mooi vind...

Verder geen kleine kids bij familie/vrienden, dus hier ook geen kleding die doorgeschoven wordt. Helaas, want zou behoorlijk schelen :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 28 aug 2014 21:51

Gelukkig gaat schoenen passen juist heel goed. Hij vind het geweldig, al moet ik wel zeggen dat ik dan wel 's ochtends vroeg ga (is volgens mij ook de beste tijd om schoenen te passen/kopen). Zo trots dat hij dan even heen en weer mag lopen. :mrgreen:
Met kleren passen vind ik deze leeftijd wel lastig, vooral in de winkel.

We hebben hier een enorm blij kind, ondanks dat hij best wel dwars en enorm ondeugend kan zijn. Hij blijft altijd wel lachen, of beter gezegd hij heeft een enorm blij gezicht.

S. is wel erg langzaam in zijn ontwikkeling, maar gisteren zaten we iets te kijken op TV. En hij ging ineens die persoon na doen. Geniaal.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 aug 2014 06:07

Hier sterke voorkeur bij schoenen bij beide kids. Ik geef van tevoren aan wat ik wil en dan kan de rest mij niet veel schelen. Zo wil ik voor M geen rits of veter, zodat hij zichzelf redt op school. De oudste mag ook geen veters want die loopt dan altijd met losse veters. Vaak wordt het voor haar een paar laarsjes.

Haar balarina's zijn echt te klein:( maar om nou voor die paar weken nog nieuwe te halen.. dacht al om te kijken naar een paar lage enkellaarsjes aangezien gympies veeeel te breed zijn voor haar mega smalle voet.

Ben bij m benieuwd hoe zijn schoenen het houden nu hij elke dag naar school gaat...

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sterretje » 29 aug 2014 10:27

Jannoek: In R even bij S voor schoenen kijken. Neem je een aantal paren mee naar je ouders en pas je ze daar aan. (neem even schoentje en een binnenzooltje mee voort kijken)
Time flies when you have none!

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 29 aug 2014 16:47

Zo lachen die kinderen, ze geloven echt alles. Hebben ze geverfd, heeft die ene z'n hele hoofd bruin geverfd en z'n handen. Handen wassen, enigszins schoon, maar z'n gezicht niet. MAMA DAT BRUIN WORDT HELEMAAL HARD!!
Oh dat kan er niet meer vanaf, vanaf nu ben je een neger. Echt? En papa dan? Dan gaat ie zeuren. :lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 aug 2014 19:33

humor!! :) ik hou ervan!! net zoals spreekwoorden gebruiken bij kleine kinderen.....

zo zei ik tegen M vanmiddag.... Ik breng J naar oma.. samen helpen jullie mama van de wal in de sloot... als we in huis bezig moeten.... OH zegtie.. dat kan niet.... want we hebben geen sloten in ons huis :)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten