Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7928
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor StillAwake » 10 jun 2015 13:04

Em. schreef:Heeft iemand hier ervaring met kleuterdragen (ongeveer 20 kg)? Wij willen in de vakantie lekker wandelen in heuvel/bergachtig gebied. Hij kan wel goed lopen, maar wordt wel moe na een aantal km.
Nu zag ik een r&r kleuterdrager, die ziet er mooi uit, maar wel erg duur.... voor de jongste hebben wij een ergobaby, bevalt ons prima.

Wij hebben een deuter kinderdrager.
Ideaal!! kost wel wat, maar ik kan het je aanraden.
Gebruikt tot 18 kg, het jaar daarna konden we niet op vakantie...
Overigens liepen onze kinderen hele wandelingen mee (2 jaar oud, bergachtig terrein, routes waar 2 uur voor stond)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 10 jun 2015 15:08

Em. schreef:Heeft iemand hier ervaring met kleuterdragen (ongeveer 20 kg)? Wij willen in de vakantie lekker wandelen in heuvel/bergachtig gebied. Hij kan wel goed lopen, maar wordt wel moe na een aantal km.
Nu zag ik een r&r kleuterdrager, die ziet er mooi uit, maar wel erg duur.... voor de jongste hebben wij een ergobaby, bevalt ons prima.


nu zei ik in een vorig bericht, ik draag niets, en dat klopt, maar we gaan wel altijd op vakantie naar de bergen,
afgelopen jaar kon de jongste nog niet lopen ( heel late loper ) en toen hebben we een rugdrager gehuurd voor 2 weken, dat kostte echt een appel en een ei bij de touristoffice ( was in zwitserland, waar andere dingen altijd zo duur zijn )
man heeft het kind altijd gedragen hoor, maar dat was echt zo'n mooie backpack waar je een kind in doet ipv spullen en die je op je heupen draagt ( ook met een dakje voor de zon erboven, en een regenhoes erbij voor zo nodig )

als je het verder thuis niet gebruikt, en je weet waar je naar toe gaat op vakantie, kan je informeren of je wat kan huren daar.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 10 jun 2015 19:37

@Em, kun je niet zo'n r&r kleuterdrager van iemand lenen? Ik hoor er wel positieve verhalen over.
Een kennisje van mij maakt zelf dragers, dit is haar website. Misschien kan zij er 1 maken? http://diensdragers.nl/

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 10 jun 2015 20:09

Dank voor de reacties.

Ik vond ook nog een draagwebsite waar je zo'n ding kunt lenen tegen een weekprijs van 7,50....een soort 'draagbieb' zeg maar. Dat is misschien ook nog wel een optie....Ik had hem vandaag nog even een minuutje in de ergobaby, maar dat wordt toch wel erg krap, hoewel hij het wel leuk vond :mrgreen: en het dragen ook nog wel ging (zwaar, maar wel te doen). Het gaat met het wandelen echt om de 'uitruststukjes' zeg maar, hij kan prima lopen, maar wordt dan moe en wil dan ineens niet meer, dan is het fijn als je hem even kunt dragen.
Tot nu toe nemen we met boswandelingen altijd de ergobaby en de wagen mee (die van ons heeft wielen die geschikt zijn voor ruw terrein). Als hij dan moe werd ging hij evne in de wagen en F in de ergo, maar dat is met heuvels en rotsen niet ideaal...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 10 jun 2015 20:18

Handig zo'n site. En 7,50 is nog wel te doen, nog wel beter dan er 1 kopen.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor LeChat » 10 jun 2015 21:03

@liefie: heerlijk, vakantie in het vooruitzicht. Denk dat Jet dan ook nog wel 'n gunstige leeftijd heeft om te reizen hè - als ze al niet slapen is een rammelaar o.i.d. en een beetje aandacht al goed (tenminste bij T wel), ze hoeven nog niet zo nodig te lopen 8).
Wij zijn een paar weken terug met T naar Portugal geweest, drie uur vliegen, en dat ging ook prima. Er waren veel baby's en peuters aan boord en hij was 1 v/d makkelijkste - heeft zelfs geslapen tijdens het stijgen en landen... wat oudere kinderen wilden lopen of kruipen in het gangpad - handig voor de stewardessen in die toch al smalle paadjes :mrgreen:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Acire » 13 jun 2015 20:56

Ik heb een Tula Toddler gekocht vorige week. Vanaf maat 86-92 geschikt ongeveer. Ik weet niet welke maat je kind heeft @em?

Gebruikersavatar
liefje
Majoor
Majoor
Berichten: 2360
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:55

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefje » 13 jun 2015 20:58

Even om het hoekje gluren hihi, hoe is het hier, zijn de "oudjes" nog een beetje actief? :mrgreen: :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 13 jun 2015 21:34

8) Haai. :wink:

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 jun 2015 22:35

Oudjes? 50 +ers?

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 14 jun 2015 05:24

Ik zat pas nog te denken dat ik zo benieuwd ben hoe het gaat met de 'oude' RW-moeders en andere meeschrijvers... Galateia, Tuinfluiter, Saartje en ik weet zo snel geen andere namen, maar er zijn er vast meer.

Over een week begint hier de zomervakantie voor de kinderen van de basisschool. 3 maanden vakantie, half september beginnen ze weer. Dus dames, als jullie 6 weken lang vinden... ;-)
De creche van R gaat nog wel iets langer door gelukkig, dus de komende weken werk ik nog gewoon door.
Hoe doen jullie dat in de zomervakantie?

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sabra » 14 jun 2015 11:51

Zelf drie weken vrij, waarvan twee in Frankrijk, weekje bij opa en oma logeren en twee weken bso.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 14 jun 2015 12:21

Hier is de oppas 3 weken op vakantie en dan heb ik twee weken vrij genomen en de uren in de andere week dat ik werk is mijn man thuis.
Dat gaat dit jaar nog wel even puzzelen worden hoe we dit gaan bolwerken qua vakanties.

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 14 jun 2015 17:56

@ Acire: maat 104-110, 20 kg ongeveer. Kleuter zeg maar ;-). Het is meer voor de korte afstandjes dat hij even te moe is...., dan vind hij dragen nog wel lekker....

Hier nog 4 weken school, en dan start de vakantie. Eerste twee weken op werkdagen naar opa en oma (inclusief een nachtje logeren). Daarna is mijn man 3,5 week vrij, en ik een week later ook 3 weken. We zijn dan wk 4 en 5 op vakantie. Laatste week ben ik zelf nog vrij, en dan zijn de 6 weken alweer om....

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 15 jun 2015 06:37

Ik mis LauraC ook al een tijd hier?
Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten