Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 jun 2015 13:44

Acire.. waarom de keus voor een 2e handse? Je weet niet wat er mee is gebeurd.. of het moet van bek3nden zijn.

Hier allemaal.maxicosi. 3 verscgillende in de auto aangezien M amper een meter is en net 15 kg. We laten het zo in de hoop we zo door kunnen schuiven.

Ben bezig met een nieuwe hoes voor de maxicosi tobi. aardig wat werk...

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sabra » 24 jun 2015 15:30

Een tweedehands stoeltje kan inderdaad gevaarlijk zijn. Zo wordt ook aangeraden om nieuw maxi cosi te kopen na een aanrijding. Hier twee stoeltjes, allebei van romer, een met isofix andere met gordel.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 24 jun 2015 16:40

Hier ook tweede hands maar goed is voor zeer incidenteel gebruik want geen eigen auto en idd wel van bekende overgenomen. Fietsstoeltjes dito.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 24 jun 2015 17:09

Mijn vader heeft 3 tweedehandse. Zijn hartstikke goed, gaan al jaren mee, gewoon van Marktplaats.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 jun 2015 20:19

Ik doe et niet.. koop altijd miskoopjes.. hihi.. maar hiorde van den vriendin die weer kennise had dAt ze na een aanrijding nieuwe stoelen hadden gekregen van de verzekering.. maar de ouwe wel gewoon op mp zetten!

Bah... daarom maar nieuw of van bekenden.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor LeChat » 24 jun 2015 21:23

@Acire, da's waar, het is maar waar je het mee vergelijkt, en of je het geld überhaupt kunt missen natuurlijk. Want duur zijn ze zeker. Maar veiligheid is belangrijk, dus dan is het best een lastige afweging...

Aan tweedehands autostoeltjes van onbekenden ga ik ook niet beginnen, tenzij ze nieuw in de verpakking verkocht worden (dat zag ik recent nog), maar dan is het eigenlijk ook niet 'tweedehands' natuurlijk...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 25 jun 2015 08:12

Achterwaarts vervoeren schijnt inderdaad veiliger te zijn. Tot welke leeftijd raden ze het eigenlijk aan? Onze kinderen zaten al andersom toen dat bekend werd en dan krijg je ze echt niet meer achteruit zittend in de auto. Dat vinden ze beduidend minder gezellig. Daarnaast lijkt het mij voor kinderen met wagenziekte ook niet echt prettig. Wij zijn namelijk ook al regelmatig gestopt voor spugende kinderen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 25 jun 2015 08:38

@ jannoek Mijn ervaring met buisjes en neusamandelen knippen zijn goed. De jongens zijn er enorm van opgeknapt en bijna niet meer ziek. Bij onze J hebben ze gelijk met 23 mnd ook zijn keelamandelen geknipt, maar daar was hij echt wel ziek van. Volgende week mag H voor zijn keelamandelen, heeft ook continue keelpijn en ontstekingen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 25 jun 2015 10:05

paprikameisje2 schreef:Ik doe et niet.. koop altijd miskoopjes.. hihi.. maar hiorde van den vriendin die weer kennise had dAt ze na een aanrijding nieuwe stoelen hadden gekregen van de verzekering.. maar de ouwe wel gewoon op mp zetten!

Bah... daarom maar nieuw of van bekenden.


Ja, maar dat is niet handig en verstandig.

Hier hebben wij een vrij goede Maxi Cosi Tobi staan. Nooit aanrijding mee gehad en weinig gebruikt. Weggooien?

Wat zou dit kunnen zijn? S. is zindelijk, maar op het KDV komt hij vrij regelmatig thuis met vieze/natte broeken.

Hier weten we sinds deze week welke juf S. gaat krijgen. Hij krijgt er twee. Ben erg benieuwd hoe hij het gaat vinden. Aangezien hij op het KDV de enige 3 jarige is. Hij is de oudste van de groep.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 25 jun 2015 11:06

Hier de maxi cosi priori en daarna romer adventure. Met beide op zich wel goede ervaring. Alleen haalde ik laatst de bekleding van de romer om uit te wassen, bleek dat van de hoofdsteun van beide kanten het piepschuim is afgebroken.. das dan weer wat minder. .

Heeft S er zin in Evelien? R mag per 1 oktober, het liefst zou ze nu gelijk gaan :wink: . Het is dat ik voor de vakantie via zuslief wel wat te horen krijg over de klassenindeling na de vakantie, anders zou ik het voor R waarschijnlijk pas na de vakantie horen. Zijn bij ons ook niet echt op tijd met zulke dingen..

@jannoek: J kreeg met 14 mnd buisjes. Heb niet gemerkt dat hij er last van heeft gehad. Oren zijn goed opgeknapt! Neusamandel wou de kno arts hier niet aan, kinderen horen volgens haar verkouden te zijn ](*,) . Verkoudheid is dus nog wel geregeld aanwezig helaas..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 25 jun 2015 11:22

@vpk, hij begrijpt het begrip school nog niet echt. Nou het is zo dat ze volgende week voor alle nieuwe kleuters een theemiddagje hebben met 1 van de ouders en dan gaan ze al kennis maken met de juf. Vandaar dat wij het al vrij vroeg weten. Vandaar dat wij het al vroeg weten. S. gaat op de dag dat hij 4 word naar school.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 25 jun 2015 12:19

Evelien schreef:Wat zou dit kunnen zijn? S. is zindelijk, maar op het KDV komt hij vrij regelmatig thuis met vieze/natte broeken.
.


Misschien is hij te druk in zijn spel en merkt het dan te laat?

Spannend hoor, je kind naar school.
Echt zo'n mijlpaal.

@autostoeltje
Volgens mij zijn er stoeltjes rear facing tot ongeveer vier jaar?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 25 jun 2015 12:39

Goed om de ervaringen te lezen over buisjes/amandelen! Vandaag was ik met 'm voor de voorbereiding opname en meteen een datum gepland; over een maandje gaat het gebeuren.
Bij J leek de kno arts de neusamandel wel verstandig; hij heeft zo vaak oogontsteking ook de laatste tijd.
Wel grappig op zich; de kno arts was heel resoluut. Hij gaf direct aan dat er buisjes moesten komen en de amandel geknipt, terwijl het me heel wat praten heeft gekost bij de huisarts om een verwijzing te krijgen. 8-[ Bij F is me dat zelfs nooit gelukt, terwijl hij ook om de haverklap oorontstekingen had en altijd verkouden was (en is ;-)).

@Evelien over broekplassen: F heeft het nog steeds wel eens (is al ruim een jaar zindelijk) als hij te druk is in z'n spel. De eerste schooldag kwam hij met een schoolbroek thuis. Zo zielig! Nu gaat het eigenlijk super goed weer.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 25 jun 2015 13:13

Fijn jannoek! ik merkte echt dat ze opknapten en J en O gingen praten sinds zij buisjes hadden. Daarvoor zeiden ze geen woord, behalve nee 8-[

@ evelien Volgens mij heeft dat er meer mee te maken dat ze te druk met spelen zijn. Als ik J niet tussendoor naar de wc stuur, heeft hij het ook altijd. Hij vertelde mij pas ook dat hij niet naar de wc hoefde. Hij kon toch wel gelijk weer stoppen met plassen als het nodig was. Even de druk van de ketel en je kan weer spelen :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 25 jun 2015 13:25

Thuis gaat hij echt uit zichzelf naar toilet. Dan kan hij ook druk aan het spelen zijn.

haha heerlijk he, die uitspraken dan.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten