Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sterretje » 28 aug 2014 10:42

:D
Time flies when you have none!

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 28 aug 2014 11:52

De oudste gaat nu naar een speciale school bij mij in de straat, maar ik kan 'm niet meer brengen op woensdag en vrijdag, want hij gaat nu met zo'n busje vanaf het adres van z'n vader. Ook sneu, het is onmogelijk met die andere 2 ook halen en brengen om het in je eentje te doen, maar ik had het wel op woensdag en vrijdag kunnen doen als z'n vader die andere 2 dan bracht, maar dat kan denk ik niet, nou ja, hoop dat het meevalt. De school was wel leuk en het ging heel goed, zei de juf.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor 654321 » 28 aug 2014 13:44

Ik koop nooit iets nieuws aan het begin van het seizoen.
Heb overigs nog nooit iets gekocht wat toch niet paste. Snap dat ook niet zo goed. Soms past de 'gewone, gedragen' kleding zelfs het volgende jaar nog. Dus zeker wat er in de uitverkoop gekocht is in een maatje (of 2 maatjes) groter. (nu heb ik het wel over kinderen 3+).
Ik had voor deze zomer ook niets nieuws voor de boys gekocht. Ze hadden nog genoeg van vorig jaar wat ze nog af konden dragen. Maar ik ben nu in de laatste uitverkoop wel een dagje wezen winkelen. Anders heb ik volgend jaar echt gelijk wat nodig. Bij 1 winkel heb ik 4 leuke broeken gekocht, een polo en 2 tshirts. 70% korting. Bij een andere winkel een zomerjas die was afgeprijsd van 30 voor 15 en daarbij kreeg je nu nog extra 30% korting. Met nog wat kleren van dit jaar wat volgend jaar nog past heb ik dan voor volgend jaar ook weer genoeg.
Schoenen koop ik nooit voor een volgend seizoen. Schoenmaat raden durf ik niet. Maar wel in de uitverkoop of van Dr. Visser met zo'n actie (2e gratis, of bon van 10euro).

Hier schelen de jongens ong. 1,5 jaar dus als de oudste het maar 1 seizoen aankan kan de jongste het nog wel aan. Daarom durf ik ook eerder iets te kopen. De jas van de jongste nu is echt nog mooi, maar al 3 jaar gedragen. Ik bewaar niets. Het is vaak ook wel 'op' als het door beide jongens is gedragen. Als iets nog mooi is geef ik het weg. Ik ben gewoon een opruimer. Ga ook geen schoenen, laarzen, fietsen, speelgoed etc. bewaren. Krijg je zo'n zooi van.. ;-)

Sterkte AJL!

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sabra » 28 aug 2014 15:44

Toch wel sneu voor broertjes en zusjes dat ze het moeten doen met afdankertjes van hun oudere broer of zus. Zo kan een kind ook moeilijker een eigen identiteit ontwikkelen lijkt me.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 28 aug 2014 15:56

Sabra schreef:Toch wel sneu voor broertjes en zusjes dat ze het moeten doen met afdankertjes van hun oudere broer of zus. Zo kan een kind ook moeilijker een eigen identiteit ontwikkelen lijkt me.


Hier is het nog veel erger!
De oudste draagt ook nog eens de 'afdankertjes' van haar nichtje en buurmeisje,
Dus nu gaan ze echt alle drie identiteitsloos door het leven :cry:

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sabra » 28 aug 2014 16:05

Het lijkt me voor kinderen leuk om een keer iets 'nieuws' te krijgen in plaats van een 'bekend' kledingstuk aan te moeten dat door anderen die ze kennen al gedragen is.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 28 aug 2014 16:06

Sabra schreef:Toch wel sneu voor broertjes en zusjes dat ze het moeten doen met afdankertjes van hun oudere broer of zus. Zo kan een kind ook moeilijker een eigen identiteit ontwikkelen lijkt me.


:lol: Grapjurk.

Je kan het ook mixen.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor 654321 » 28 aug 2014 16:08

Sabra schreef:Toch wel sneu voor broertjes en zusjes dat ze het moeten doen met afdankertjes van hun oudere broer of zus. Zo kan een kind ook moeilijker een eigen identiteit ontwikkelen lijkt me.


:shock: :? :cry: :-(

Zou dat een kind wat uitmaken??
Hier niet hoor, ze zien het niet eens als ze wel nieuwe kleren aanhebben. En dat wil ik graag zo houden. Heb een hekel aan kinderen die er uitzien als modepopjes en dat ook nog eens zelf weten. Vaak zijn dat ook kindjes die wat op of aan te merken kunnen hebben op andermans kleren. Ik hoop dat mijn kinderen lekker eenvoudig blijven en geen waarde gaan hechten aan mooie/ dure kleren....
En ja hoor, ze zien er best leuk uit ;-)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 28 aug 2014 16:20

Haha, als je kinderen dáár hun identiteit uit halen, dan doe je als ouders iets zeer grondig mis.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 28 aug 2014 16:25

:wink:

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sabra » 28 aug 2014 16:49

654321 schreef:Zou dat een kind wat uitmaken??


Ik denk van wel, zeker als ze wat ouder worden.

Ik hoop dat mijn kinderen lekker eenvoudig blijven en geen waarde gaan hechten aan mooie/ dure kleren....
En ja hoor, ze zien er best leuk uit ;-)


Volgens mij spreek ik niet over merkkleding, maar over nieuwe kleding. Dat kan ook tweedehands zijn, maar wel nieuw in de zin van nieuw in de sociale omgeving.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sabra » 28 aug 2014 16:49

MissF schreef:Haha, als je kinderen dáár hun identiteit uit halen, dan doe je als ouders iets zeer grondig mis.


Volgens mij is dat heel normaal, dat kinderen mede hun identiteit ontlenen aan hun kledingstijl.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 aug 2014 16:54

Ow dan heeft M hier een goede reden om voor de rechter te zegge dat hij een slechte jeugd heeft gehad omdat hij wegens gedrage kleding van kinderen van mn vriendin niet zn ware identiteit heeft kunnen ontwkkkelen. Vandaar dat hij niet altijd makkrlijk is!haha...

Te zot.. onze oudste van zes geeft nu wel aan dat ze niet merr van die meisje meisje kleding aanwil.. best! Jongen is gauw bloes/ broek/ shirt etc klaar!

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 28 aug 2014 17:03

meribel schreef:Hier is het nog veel erger!
De oudste draagt ook nog eens de 'afdankertjes' van haar nichtje en buurmeisje,
Dus nu gaan ze echt alle drie identiteitsloos door het leven :cry:

:lol: Arme kinderen!
Als ik eens iets weggooi is het echt compleet versleten, lekker handig 3 jongens die alles van elkaar kunnen dragen en niet al te modebewust zijn. Vooral als ze klein zijn maakt het geen zier uit. Ik kreeg een keer van een stel dat jaren kinderloos was geweest en ineens een kind kreeg, met dus een dubbel vet inkomen en jaren gespaard, een zak met kleren. Mensenlief, voor 1 kind, alles was nog zowat nieuw, en veel, zelfs schoenen, niet eens versleten. Ik heb er drie van aan kunnen kleden en peperdure merkkleding allemaal. Nu de oudste wat sneller groeit moet ik voor hem wel nieuwe kleren kopen en dan vind ik het wel sneu om die andere 2 in zijn ouwe zooi te laten lopen alleen en als je goed oplet kun je het voor 5 euro krijgen, dus af en toe wat nieuwe t-shirts voor hen ook zijn ze wel erg blij mee. Broeken moet ik sowieso bijkopen nu, want die slijten ook. Schoenen moeten wel nieuw, maar ik haal van die goedkope afgeprijsde, want soms gaan ze maar 3 maanden mee, ik blijf aan de gang.
Oh en die broeken van een tientje haal ik niet meer, wat een ondingen. Peng, na een dag de knoop eraf.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 28 aug 2014 17:04

paprikameisje2 schreef:Jongen is gauw bloes/ broek/ shirt etc klaar!

Zo blij dat ik jongens heb. Moet er niet aan denken al die poppenjurkjes die je ook nog moet gaan strijken.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten